.

Beantwoord

kan ik de ingangsdatum van Prepaid naar Sim Only zelf bepalen?

  • 21 January 2019
  • 3 reacties
  • 428 Bekeken

Hi,

Ik heb gister mijn Simyo prepaid naar Simyo Sim Only overgezet omdat mijn nummer anders zou worden beeindigt na 6 maanden inactiviteit wegens stage in Thailand. De overstap is soepel verlopen! Echter zag ik dat de Sim Only direct ingaat en dat ik moet betalen voor de periode van 21-01-19 tot 01-02-19. Normaal gesproken ideaal en logisch natuurlijk. Maar is het mogelijk dat mijn Sim Only pas kan ingaan vanaf 01-02-19? Ik ben namelijk nog in Thailand tot 03-02-19 en zal mijn Sim Only dus nog niet kunnen gebruiken, maar wordt er nu wel voor gerekend, zonder dat ik de keuze had.

Ik hoor het graag!

Groet,
Paul
icon

Beste antwoord door Kevin 22 January 2019, 19:53

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen Paul,

We hebben geen speciale buitenland bundels. Ontvangst zou er moeten zijn als je de optie voor bellen en sms'en in het buitenland aan had staan op Mijn Simyo. Vaak helpt het handmatig zoeken van een netwerk ook om ontvangst te krijgen 🙂 Kijk voor meer informatie op de volgende pagina.

Wat betreft het annuleren, om van Sim Only terug te gaan naar Prepaid is er een vervangende simkaart nodig. Bij annuleren stopt je nummer, er moet dan dus een nieuwe Prepaid bestelling met nummerbehoud gedaan worden. Dit zou betekenen dat je een nieuw kaartje thuisgestuurd krijgt en dat je vervolgens nogmaals een overstap moet aanvragen als je weer in Nederland bent. Het klopt dat je nu inderdaad betaalt voor een periode dat je weinig gebruik maakt van je Sim Only, echter is je beltegoed wel verrekent met je eerste factuur :)

Groetjes,
Niels
Beste Kevin,

Bedankt voor je reactie.

Ik had uiteraard geprobeerd om een SMS te versturen of te bellen. Helaas had ik geen ontvangst. Ik gok dat ik dan bundels voor het buitenland had moet kopen. Maar dat is een beetje overdreven voor 1 SMS.

Ik heb een mail ontvangen dat ik deze stap binnen 14 dagen kan annuleren. Als ik dat doe blijft mijn nummer dan actief? Dan kan ik het vervolgens later wee overzetten naar Sim Only. Is dat een mogelijkheid?

Groetjes,
Paul
Reputatie 5
Badge +4
Hoi PaulBrdrs,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat zonde dat je niet even contact met ons hebt opgenomen. Je had ook bijvoorbeeld een sms kunnen versturen om ervoor te zorgen dat je nummer weer voor 6 maanden actief zou blijven. Dan had je alle tijd gehad om de overstap naar Sim Only te maken.

Bij die overstap geven we aan dat dit binnen 24 uur is geregeld. Dit is ondertussen dus al afgerond. Ik kan helaas dus niets meer voor je doen.

Nog heel veel plezier Thailand! Je kunt op het moment van landen meteen gebruikmaken van je nieuwe abonnement! :)

Groetjes,

Kevin

Reageer