.

Beantwoord

Kan ik bij Simyo een limiet instellen?

  • 12 October 2015
  • 4 reacties
  • 677 Bekeken

Ik heb abonnement voor mijn zoon bij Simyo genomen,
hoe kan ik ik dit "vastzetten" zodat hij geen extra kosten kan maken?
icon

Beste antwoord door MichD 12 October 2015, 10:06

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste luuk2004,

Hartelijk welkom op het forum van Simyo!

Ik begrijp uit je vraag, dat je graag een bel-, sms-, en internet- plafond wil instellen voor je zoon, zodat hij niet meer kan verbruiken dan tot het ingestelde plafond.
Helaas moet ik je hierin teleurstellen, aangezien je bij Simyo geen plafond kan instellen, zoals bij sommige andere providers wel kan.

Het is dus verstandig om in elk geval de "mijn Simyo app" te downloaden op de smartphone, en met regelmaat het verbruik ook te checken via je persoonlijke account (mijn Simyo) op de website.
Via deze twee kanalen, kun krijg je up-to-date informatie over het verbruik en het tegoed dat nog over is voor de rest van de maand.
Let wel, bij de huidige status van de bundels staat een tijd waarop voor het laatst in ge-update, waardoor er soms een (kleine) vertraging kan zitten tussen daadwerkelijk verbruik en de status via de app en website.

Ik raad je ook aan, om duidelijke afspraken te maken met je zoon, en te kiezen voor de bundels (bel/sms & internet) waar het maandelijks genoeg aan heeft.
Als hij bijvoorbeeld veel sms't, zou je kunnen kiezen voor de optie "onbeperkt sms'en".
Gebruikt hij veel internet, bekijk dan na een maand het verbruik van de afgelopen maand (via Mijn Simyo op de website), om zo te kunnen inschatten welke data-bundel het beste bij zijn verbruik past.

Is hij door zijn maandelijkse data-bundel heen, dan kun je via "Mijn Simyo" de optie " internet - binnen Nederland" tijdelijk uitzetten, zodat er geen kosten bijkomen voor data gebruik.

Dus het is even goed bij houden wat je zoon daadwerkelijk/gemiddeld verbruikt per maand, en daarop dan zijn abonnement zo goed mogelijk aan te passen, om buiten de bundel kosten te voorkomen.
Maar plafonds waar jij waarschijnlijk op doelt, kent Simyo dus niet.

Hoop je hiermee geholpen te hebben.
Dit is dan aanleiding om over te stappen naar provider die de mogelijkheid van instellen plafond wel aanbied...helaas...
Reputatie 4
Badge +8
Dat is erg jammer om te horen!
Hou er dan wel rekening mee, dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand bij een Simyo sim-only die je maandelijks kunt opzeggen, of als je een jaarcontract hebt afgesloten kan dit pas nadat je door je contractperiode heen bent of door hem af te kopen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi luuk2004,

Jammer dat je hierdoor meteen voor een andere provider moet kiezen. Uiteraard begrijp ik het wel als het abonnement hebt aangeschaft voor je kinderen. Je moet overigens wel snel zijn met annuleren, anders zit je vast aan het jaarcontract en zou je deze moeten afkopen.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je uitgebreide uitleg MichD 🙂.

Reageer