.

Beantwoord

Jaarabonnement

  • 12 March 2013
  • 27 reacties
  • 2067 Bekeken

Wordt een jaarabonnement automatisch verlengd? Zo ja, hoeveel wordt hij verlengd en is hij na een jaar maandeljiks opzegbaar?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Vales
icon

Beste antwoord door Natascha 14 March 2013, 15:09

Bekijk originele reactie

27 reacties

Reputatie 7
He Vales, goeie vraag. Ik heb het antwoord op je vraag op de site van Simyo ook niet kunnen ontdekken. Dus, ik sluit me aan bij je vraag.
Badge
Je hebt altijd een maximale opzegtermijn van 1 maand. Dus indien je abonnement nog loopt kun je na 11 maanden je abonnement opzeggen, is je abonnementsduur al geeindigd dan heb je steeds een opzegtermijn van 1 maand, volgens mij per de eerste van elke maand aangezien dat dan wordt gezien als startdatum. Deze opzegtermijn is voor telecomdiensten ook wettelijk bepaald dus daar kan en mag Simyo dan ook niet van afwijken.
Badge
Ik kon ook nergens iets vinden over stilzwijgende verleging op de site maar dit zijn de "regels":

De meeste mensen sluiten een abonnement voor telefonie, internet of televisie af voor één of twee jaar. Zegt u dit abonnement na afloop niet op? Dan verlengt de aanbieder uw contract automatisch. Dit wordt een stilzwijgende verlenging genoemd. Hiermee voorkomt uw aanbieder dat u opeens geen internet, telefonie of televisie meer kunt gebruiken. Dit mag uw aanbieder doen, maar niet voor een periode die langer is dan een jaar. Uw abonnement moet ieder jaar dus weer opnieuw stilzwijgend worden verlengd.

Uw rechten
Is uw abonnement voor telefonie, internet of televisie stilzwijgend verlengd? En hebt u dus weer een jaarcontract, terwijl u eigenlijk wilde overstappen? Dan mag u uw abonnement toch opzeggen wanneer u wilt. Er geldt dan voor u een opzegtermijn van maximaal één maand. Die maand gaat direct lopen op de dag dat u uw contract opzegt.

Let op, deze regel geldt niet als:

U zelf hebt ingestemd met een verlenging of vernieuwing van uw abonnement. Want uw verlenging is dan niet stilzwijgend;
U een ondernemer bent en een zakelijk abonnement hebt.
Reputatie 7
Badge +9
Ben ik ook wel benieuwd naar nu...:rolleyes:
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Vales,

Zoals Sandertju aangaf wordt een jaarabonnement na 11 maanden maandelijks opzegbaar.
Reputatie 7
Klinkt eigenlijk ook wel weer heel erg logisch........ 🆒
Badge +6
Wordt een jaarabonnement automatisch verlengd? Zo ja, hoeveel wordt hij verlengd en is hij na een jaar maandeljiks opzegbaar?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Vales


Hoi Vales,

Welkom op het forum!
Wanneer het jaar voorbij is van het abonnement dan is het abonnement per maand opzegbaar. De prijzen blijven hetzelfde van je bundels. Het abonnement wordt niet automatisch verlengd.
Iedereen bedankt voor de reacties! Het is me nu allemaal een stuk duidelijker :)

Gr. Vales
Reputatie 7
Mij ook :rolleyes:.
Badge
Zelfs twee mods op 1 onderwerp! Het moet niet gekker worden!
Hallo kan iemand mij helpen hoe zeg ik per direct mijn jaarabbonnement bij simyo. ben het zat mijn dochter kan niet meer bellen wel whatsapp en internet en kan gebeld worden. Wel tig x gebeld zou geregeld worden DUS NIET. al moet ik de rest van het jaar betalen ik wil weg bi simyo !!!!

WIE HELPT ME ????
hallo kan iemand mij helpen hoe ik per direct mijn jaar abbonement op kan zeggen bij dat *** Simyo ?? als moet ik de rest van het jaarabonnement betalen maar ik wil weg

Wie helpt me ?????
Reputatie 7
Badge +9
hallo kan iemand mij helpen hoe ik per direct mijn jaar abbonement op kan zeggen bij dat *** Simyo ?? als moet ik de rest van het jaarabonnement betalen maar ik wil weg

Wie helpt me ?????



Ga in je Mijn Simyo naar Mijn Gegevens en kies onderaan voor de optie: Mijn abonnement opzeggen.

Volg daar de aanwijzingen.

Jammer dat je Simyo k*t (dit is even een aanname nu) vindt. Misschien hadden ze / we je hier nog kunnen helpen. Je probleem lijkt me namelijk oplosbaar. Maar ik begrijp dat je ervan baalt, dat het niet geregeld is.
helpen helpen jullie zouden het regelen dat mijn dochter weer zou kunnen zo van " meneer alles is goed ik loop NU direct naar de afdeling en binnen 48 uur is uw dochter weer on-line" nou niks hoor en dit is nu al de 4e keer. Ben het gewoon zat. Inmiddels afgemeld dus einde contract kan ik nu bij andere provider nummerbehoud aanvragen ?
Reputatie 7
Badge +9
helpen helpen jullie zouden het regelen dat mijn dochter weer zou kunnen zo van " meneer alles is goed ik loop NU direct naar de afdeling en binnen 48 uur is uw dochter weer on-line" nou niks hoor en dit is nu al de 4e keer. Ben het gewoon zat. Inmiddels afgemeld dus einde contract kan ik nu bij andere provider nummerbehoud aanvragen ?

Hoho...wacht even..."jullie"? Ik werk niet bij / voor Simyo. Dat even voor de duidelijkheid..;)

Jammer dat er het e.e.a. is misgegaan.
Om op je vraag terug te komen. Ik neem aan dat je het volgende gelezen hebt toen je je abonnement wilde opzeggen ?:

Wil je toch opzeggen en ben je van plan om je nummer mee te nemen naar een andere provider? Zeg dan niet ZELF op, je nieuwe provider regelt de opzegging bij Simyo.
owww sorry ik dacht dat dit van Simyo was, ben er niet zo thuis in. Maar wederom sorry dat ik jou aanviel Simyaan.

oke verhaal is duidelijk kan ik nu gaan shoppen naar nieuwe provider

bedankt  
zelfs dat doe ik fout leon je naam maae nogmaal sorry dat ik jou aanviel 
Badge +6
helpen helpen jullie zouden het regelen dat mijn dochter weer zou kunnen zo van " meneer alles is goed ik loop NU direct naar de afdeling en binnen 48 uur is uw dochter weer on-line" nou niks hoor en dit is nu al de 4e keer. Ben het gewoon zat. Inmiddels afgemeld dus einde contract kan ik nu bij andere provider nummerbehoud aanvragen ?

Hoi DemivdGraaf,

Het is mogelijk je abonnement op te zeggen binnen het contract echter dien je dan wel een afkoopsom te betalen. Ik verneem graag van je of je het abonnement wilt opzeggen per 1 april en of je akkoord gaat met de afkoopsom zodat ik de opzegging kan gaan regelen.
Natascha, laat mij aub weten wat dan de afkoopsom is ? dnn zal ik kijken of dit accoord is 
helpen helpen jullie zouden het regelen dat mijn dochter weer zou kunnen zo van " meneer alles is goed ik loop NU direct naar de afdeling en binnen 48 uur is uw dochter weer on-line" nou niks hoor en dit is nu al de 4e keer. Ben het gewoon zat. Inmiddels afgemeld dus einde contract kan ik nu bij andere provider nummerbehoud aanvragen ?

Hoi DemivdGraaf,

Het is mogelijk je abonnement op te zeggen binnen het contract echter dien je dan wel een afkoopsom te betalen. Ik verneem graag van je of je het abonnement wilt opzeggen per 1 april en of je akkoord gaat met de afkoopsom zodat ik de opzegging kan gaan regelen.
 

Hoi Natascha,

kunt u mij laten weten hoeveel dan de afkoopsom is ?
Reputatie 2
Badge +1
Hey DemivdGraaf,

Ik heb jou een privebericht met meer informatie toegestuurd.
Badge
Wat gebeurt er als ik mijn abonnoment naar een jaar nooit opzeg, word mijn nummer dan geblokkeerd of ga ik gewoon door met dezelfde prijzen en maandelijks opzegbaar?
Reputatie 2
Badge +1
Hey Appeltaart,

Als je na een jaar niet opzegt loopt jouw abonnement door met dezelfde prijzen en wordt deze maandelijks opzegbaar.
Reputatie 1
Badge +2
Gelukkig jongens, dat het allemaal duidelijk is.

Toch nog een aanvulling:

wanneer je Simyo op een gegeven moment zat bent (omdat die langbeloofde app er nog steeds niet is of omdat heel mobiel NL inmiddels op minimaal 14, 4 Mb downloadsnelheid zit of omdat je nog steeds niet mobiel kunt internetten tijdens je vakantie in het buitenland) dan kun je natuurlijk toch afscheid nemen van onze budget vrienden. Je koopt dan gewoon je abonnement af. Is beperkt tot een paar tientjes (heb lage belbundel gekozen met de start). Voor alle volledigheid is deze aanvulling wel wenselijk.

Ik wacht bijvoorbeeld op een mooie aanbied en dan.. ben ik OOK slim bezig
😉
Badge
Het is ook maar net wat je nodig hebt heh.. De app Bundels voldoet op dit moment voor mij uitstekend, laat de juiste gegevens zien op elk gewenst moment. Dus die app wil ik wel proberen als hij er is maar voor mij geen prioriteit. Buitenlandbundel kan handig zijn, maar een weekje of twee geen internet is misschien ook nog niet zo verkeerd. Misschien zie je dan nog eens wat leuks ipv je telefoon en je email. (Overigens als je bepaalde plekken wilt opzoeken als je in een stad bent die je niet kent kan zo'n bundel dan wel ineens heel erg handig zijn...)

Ik zeg niet dat Simyo het goed doet, ze beloven en hoop maar maken tot op heden niet zo veel waar, behalve dat ik krijg waarvoor ik (zeer weinig) betaal, namelijk dat ik altijd bereikbaar ben, dat ik wanneer nodig mijn internet op kan (en soms ook nog redelijk snel) en tot op heden geen problemen met hoge rekeningen terwijl ook ik toch echt met een iPhone 4 werk. Zullen de instellingen wel zijn. Wat dat betreft zouden veel klagers hier eerst maar eens de hand in eigen boezem moeten steken en hun instellingen nakijken (wat niet wegneemt dat ik ook verbaasd ben over sommige verhalen over 1GB in een nacht en rekeningen van €400... Geen systeem is onfeilbaar Simyo!! Dus leg de schuld dan niet bij voorbaat bij de klanten maar ga zelf ook nadenken als dit soort dingen toch regelmatig de kop opsteken of er dan misschien toch ergens een millenniumbug zit ofzo).

Zo, dat moest ik even kwijt.

Reageer