.

Beantwoord

Is het mogelijk om je simkaart overdragen aan iemand anders?

  • 9 April 2014
  • 11 reacties
  • 2173 Bekeken

Badge +2
  • Startend Simyaan
  • 9 reacties
Hallo,

Ik heb enige tijd geleden een simkaart besteld op mijn naam, voor iemand anders.
Deze persoon zou nu graag de simkaart volledig van mij willen overnemen, maar bij Simyo zijn alle zaken op mijn naam geregistreerd.
Hoe krijg ik dit zonder problemen op de naam van die andere persoon (die nog geen klant is bij Simyo)?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 9 April 2014, 13:54

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hey Rinze,

Helaas kun je bij Simyo je contract niet laten overnemen door iemand anders. De naam van de contractant en de geboortedatum van de contractant kunnen niet gewijzigd worden.

Met vriendelijke groet,
Groentjuh
Badge +2
Hey Rinze,

Helaas kun je bij Simyo je contract niet laten overnemen door iemand anders. De naam van de contractant en de geboortedatum van de contractant kunnen niet gewijzigd worden.

Met vriendelijke groet,
Groentjuh

Hoi Groentjuh,

Dus er zit niks anders op dan het rekeningnummer te wijzigen en de persoon in kwestie inloggegevens te geven?

Groeten Rinze
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Rinze,

Welkom en leuk dat je je vraag hier op het Simyo forum stelt 🙂. Groentjuh is mij al voor geweest zie ik. Het is helaas niet mogelijk om de naam van de contractant te wijzigen.

Je kunt het rekeningnummer en email adres wijzigen en dan de inlog gegevens geven. Maar uiteindelijk staat het abonnement wel op jouw naam en bij jij verantwoordelijk. Dus het is niet de meest ideale oplossing.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Hoi Alex,

Ik begrijp dat dit niet de ideale situatie is.
Wat zou de weg zijn om wel naar de ideale situatie te kunnen komen?

Groeten Rinze
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Alex,

Ik begrijp dat dit niet de ideale situatie is.
Wat zou de weg zijn om wel naar de ideale situatie te kunnen komen?

Groeten Rinze


Hoi Rinze,

Het is bij Simyo niet mogelijk om de tenaamstelling te veranderen. Er is wel een manier om het telefoonnummer op een andere naam te krijgen, de manier is alleen wat omslachtig en de keuze is aan jou of dit wilt doen.

Je kunt een prepaid aansluiting bestellen op onze website. Hier geef je dan de nieuwe naam op. Ook vul je de gegevens in voor nummerbehoud. Als het nummer is overgenomen op de prepaid aansluiting, is je huidige sim only aansluiting komen te vervallen. Wat je daarna kunt doen is inloggen op Mijn Simyo. Op de overzichtspagina vind je de 'overstapknop'. Als je hierop klikt, kun je je prepaid weer omzetten naar sim only. Binnen 48 uur wordt je dan overgezet van prepaid naar sim only.

Zoals je leest zijn het nogal wat handelingen. Het is dus wel mogelijk, je moet er dan wel enige moeite voor doen :)

Heb je nog ergens vragen over of heb ik je het zo duidelijk uitgelegd?
Badge +2
Hoi Rinze,

Het is bij Simyo niet mogelijk om de tenaamstelling te veranderen. Er is wel een manier om het telefoonnummer op een andere naam te krijgen, de manier is alleen wat omslachtig en de keuze is aan jou of dit wilt doen.

Je kunt een prepaid aansluiting bestellen op onze website. Hier geef je dan de nieuwe naam op. Ook vul je de gegevens in voor nummerbehoud. Als het nummer is overgenomen op de prepaid aansluiting, is je huidige sim only aansluiting komen te vervallen. Wat je daarna kunt doen is inloggen op Mijn Simyo. Op de overzichtspagina vind je de 'overstapknop'. Als je hierop klikt, kun je je prepaid weer omzetten naar sim only. Binnen 48 uur wordt je dan overgezet van prepaid naar sim only.

Zoals je leest zijn het nogal wat handelingen. Het is dus wel mogelijk, je moet er dan wel enige moeite voor doen :)

Heb je nog ergens vragen over of heb ik je het zo duidelijk uitgelegd?


Hoi Dries,

Het is me duidelijk. Bedankt voor je uitleg en excuses voor de late reactie.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Dries,

Het is me duidelijk. Bedankt voor je uitleg en excuses voor de late reactie.


Hoi Rinze,

Dat geeft niets hoor en graag gedaan! Denk je dat dit gaat doen of toch niet? 🙂
Badge +2
Hoi,

Dat moet ik even overleggen met diegene die het telefoonnummer gebruikt. Ik denk dat ik er wel voorstander van ben. 🙂
Badge +8
Hoi Rinze,

Houd je ons dan op de hoogte? Mochten er dan nog vragen komen, dan helpen we je daar graag mee :)

Groetjes, Charlene
Hoi Rinze,

Houd je ons dan op de hoogte? Mochten er dan nog vragen komen, dan helpen we je daar graag mee :)

Groetjes, Charlene


Ik weet niet of mijn vorige post goed aan is gekomen 😕 daarom nog een keer zo....
Ik heb hetzelfde "probleem". Ik heb nu simyo abonnement, maar ik wil naar prepaid en op een andere naam.
Maar heb nog een vraag hierover:

Als ik nu een prepaid kaart bestel, moet ik dan ook mijn abonnement nog opzeggen? (ik kan per maand opzeggen).
Badge +6
Hoi cyro, welkom op het forum!

Beide berichten zijn binnengekomen, daarom heb ik je eerste bericht even verwijderd, voor het overzicht op het forum 🙂

Met betrekking tot je vraag: wanneer je een prepaid aanvraagt met nummerbehoud en je nummer wordt op een bepaalde datum van je Sim Only naar prepaid overgezet, dan wordt daarmee automatisch je abonnement beëindigd, oftewel je hoeft het niet zelf op te zeggen :)

Heb ik hiermee je vraag beantwoord?

Reageer