.

Beantwoord

Is er ook een "unlimited" EU1 sim only abo?

  • 26 August 2018
  • 6 reacties
  • 236 Bekeken

Hallo,

Ik heb momenteel een sim only abo, kan voor een vast bedrag er maand "heel wat" bellen en heb er ruim genoeg aan. Echter, als ik vanuit Nederland bijvoorbeeld naar Zwitserland sms of bel dan wordt dat apart extra erbij gefactureerd.

Dus nu mijn vraag: Bestaat er niet een Simyo EU1 sim only abo waarmee ik voor een vast bedrag per maand vanuit Nederland naar een EU1 zone land hetzelfde "heel wat" kan bellen?

Dank en beste groet,

George
icon

Beste antwoord door Els 27 August 2018, 16:21

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi George,

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier vraagt om meer informatie.

Momenteel kun je met de belbundels van Simyo niet bellen vanuit Nederland naar het buitenland. Deze kosten vallen dus altijd buiten de bundel. Een bundel die jij beschrijft bestaat dus helaas niet, maar wel een leuk idee! Mocht deze er wel komen, dan laten we dit onze klanten natuurlijk weten! 🙂

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els
Hallo,

In Zwitserland, waar ik wat kennissen heb wonen, bestaat zo'n EU1 bundel (naam v d provider weet ik even niet) wel. Vandaar het idee dus ;-)

Beste groet,
George
Hoi @curiEU - George.

Dit is dan een eigen keuze vanuit de provider. Dit valt (nog) niet onder de EU roamingregels.
Ik zou het beter hebben gevonden als dit ook nationaal (NL) naar EU buitenland was geregeld

Net zoals Zwitserland bijvoorbeeld door Simyo wel wordt meegenomen dat dit in zone 1 valt en dit niet zo is bij elke NL provider.

Er zijn dan wel afspraken/regels maar dat wil niet altijd alles zeggen.
Het zal ook nooit onder de EU roaming regels gaan vallen. In eigen land ben je immers niet aan het roamen. Het zal dus zoals gezegd en een keuze zijn van een provider om het in te voeren.

De roze provider biedt zoiets soortgelijks aan (eerste 120 minuten, daarna 23 cent per minuut) maar die heeft geen Zwitserland in hun Zone 1. Zwitserland is geen EU land.
Een kleine opmerking wil ik hier wel nog even maken. Ik zag dat Ray wat had geschreven nadat ik enkele zinnen nog had toegevoegd waar ik nog aan dacht.

Verder is het zo, iedereen kent het waarschijnlijk.
Ben je een grensbewoner, ben je verbonden met bijvoorbeeld een Belgische mast ben je wel degelijk aan het roamen. Stel dat het 5 of een kleine 10 km kan binnen Nederland, wat is nou die afstand EU-wijd?
Reputatie 6
Badge +5
Hi curiEU,

Leuk idee hoor! Het klopt inderdaad dat er roamingregels zijn, maar dat elke provider hier zelf ook nog zeggenschap in heeft. Zo is het toch telkens weer een beetje anders. Wat betreft de afstand tot een netwerk in het buitenland, ik heb geen idee Friesian. Dat hangt natuurlijk heel erg af van de sterkte van het netwerk op het punt waar je je bevindt.

Ray en Friesian, bedankt voor jullie reacties :)

Groetjes,
Niels

Reageer