.

Beantwoord

Internetbundel verhogen; wijziging per direct of volgende maand?

  • 7 September 2013
  • 5 reacties
  • 2486 Bekeken

Badge
Ik vind op de website twee tegenstrijdige berichten:

Ik wil mijn internetbundel wijzigen

Simyo
Simyo
heeft dit gepubliceerd op 13-11-2012 15:31:43

Wanneer je de internetbundel wil wijzigen, dan kun je dat doen vanaf 'Mijn Simyo', onder het kopje Overzicht. Hierbij is het van belang dat je in de gaten houdt op welke dag je de wijziging doorvoert. Er geldt namelijk dat wijzigingen doorgevoerd moeten worden vóór de 26e dag van de maand, als je wil dat de wijziging direct ingaat per de eerstvolgende maand. Wanneer je de wijziging op of ná de 26e dag van de maand doorvoert, dan gaat de wijziging een maand later in.

Voorbeeld:

Wijzigingen die worden doorgevoerd op 22 mei, gaan in op 1 juni.

Wijzigingen die worden doorgevoerd op 28 mei, gaan in op 1 juli.

De internetbundel (en ook de belbundel) kan slechts een keer per maand gewijzigd worden.

Let op: Het is niet mogelijk om enkel een internetbundel aan te schaffen, zonder belbundel.

EN:

Wanneer gaat mijn aanvullende internetbundel/ SMS bundel in?

Simyo
Simyo
heeft dit gepubliceerd op 26-6-2013 14:41:38

Wanneer je een extra internet- of SMS bundel afsluit, start deze direct nadat je je keuze hebt bevestigd. Je krijgt een evenredig deel van de bundel, afhankelijk van het moment van aanschaf.

Voorbeeld: kies je halverwege de maand voor een internetbundel van 1000 MB, dan ontvang je een halve bundel (500 MB) voor de resterende halve maand.

Kan iemand mij vertellen wanneer een wijziging van je internetbundel nou ingaat? Dit lijkt me misleiding van de klant? Mijn internetbundel is nu al volledig verbruikt, dus wil hem misschien verhogen, maar als de wijziging pas de volgende maand in gaat heb ik er niks aan. Bedankt alvast!
icon

Beste antwoord door Alex 9 September 2013, 14:00

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Volgens mij is het eerste deel voor sim only klanten (klanten met een abonnement). Die moeten voor de 26 veranderen mits ze willen dat deze bundel de eerst volgende maand ingaat.

Bij sim only abonnementen geldt wanneer de bundel op is, ze de rest van de maand het "buiten de bundel tarief betalen".

Voor prepaid klanten zonder bundel gaat deze direct is wanneer ze een bundel afsluiten. Ook hier geldt dat de tarieven voor internet buiten de bundel hoger zijn!

Zie de website voor de tarieven.
Reputatie 7
Badge +9
Nee, het gaat hier over 2 verschillende dingen. Het volgende namelijk: het 2e deel gaat over het afsluiten van een abonnement met internetbundel. Na aanschaf krijg je inderdaad direct een evenredig deel voor de rest van de maand vanaf de datum van aanschaf, hetgeen verduidelijkt wordt in het voorbeeld.
Het eerste deel gaat over het wijzigen van je internetbundel als je AL een abonnement hebt. Dat moet voor de 26e en gaat inderdaad pas de volgende maand in.

Ik weet niet wat u hebt, mevr. M maar ga uit van een sim only abonnement. Als uw internetbundel nu al verbruikt is en u deze nu wilt verhogen, gaat dat dus -helaas- pas per 1 oktober in. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mevr. M, Martijn® en de leon,

Het zijn inderdaad 2 verschillende situaties.

Situatie 1: Je hebt al een internetbundel. Je kunt een internetbundel wijzigen als je al een internetbundel hebt. Geef je deze wijziging voor de 26ste door, dan gaat de wijziging per de 1ste van de eerstvolgende maand in.

Situatie 2: Je hebt nog geen internetbundel.. Je kunt een internet bundel toevoegen. Deze gaat per direct in. Dan hoef je dus geen rekening te houden met uiterlijke datum van toevoegen.

@Mevr. M. Het is helaas niet mogelijk om je internetbundel te verhogen als je internetbundel bijvoorbeeld volledig verbruikt is.

Is je vraag zo beantwoord Mevr. M?

Groetjes,

Alex
Mijn Prepaid Internet bundel van € 7,= is op 3 december afgelopen en nu wil ik een nieuwe bundel van € 4.
Waar kan ik die keuze maken in mijn Simyo? 
Badge +8
Mijn Prepaid Internet bundel van € 7,= is op 3 december afgelopen en nu wil ik een nieuwe bundel van € 4.
Waar kan ik die keuze maken in mijn Simyo? 


Hoi Wim N,

Welkom op het forum. Ik zie dat je het inmiddels al hebt gevonden en een nieuwe bundel hebt aangezet 🙂
Fijn dat het is gelukt. Wie weet kan ik de volgende keer wel iets voor je doen.

Groetjes, Charlene

Reageer