Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Ik zou teruggebeld worden n.a.v. mijn extra kosten voor internetverbruik. Waarom hoor ik niks?

  • 5 maart 2021
  • 12 reacties
  • 130 Bekeken

Afgelopen zondag kwam ik erachter dat ik opeens volledig onverwachts een zeer hoge rekening heb voor buiten bundel kosten. Maandagochtend direct contact gehad met de klantenservice die zich erg meelevend en vriendelijk toonde en dinsdag met een oplossing zou komen. Vervolgens werd het woensdag. Nu heb ik einde werkweek nog altijd geen duidelijkheid en wel zondag bijzonder slecht geslapen.

Ik vind het zeer slechte service dat Simyo op deze manier geld verdient en het vervolgens niet tijdig recht wil zetten. Ik ga omkijken naar een nieuw abonnement. Ik heb dit nog nooit bij een andere provider aan de hand gehad.

Voor de goede orde: ik ben sinds vorige zomer klant, mijn normale verbruik is gemiddeld 2,5 Gb en mijn bundel is 6 Gb. Er is niks dat ander verbruik deze maand kan verklaren. Zelfs ná het instellen van besparingssettings in de nieuwe maand is er door mijn telefoon een waarschuwing in standby stand gegeven voor hoog dataverbruik. Hierna ben ik door een medewerker opnieuw op het netwerk aangesloten. Inmiddels is er wel wat technisch vertrouwen terug maar het probleem nog niet opgelost.

Graag ontvang ik zsm een geschikte oplossing hiervoor!!

 

icon

Beste antwoord door Bas 6 maart 2021, 20:24

Hoi telefoontje123, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. En nog vervelender dat je na het eerste contact met onze klantenservice niet bent teruggebeld! Sorry voor het ongemak 😥

Volgens onze gegevens heb je vorige maand inderdaad extra kosten gemaakt voor het gebruik van mobiel internet. We sturen wel altijd SMS’jes als je 80% of 100% van je internetbundel hebt verbruikt. Heb je die berichtjes over het hoofd gezien? 

Om dit in de toekomst te voorkomen is het wel belangrijk dat je goed nakijkt waar het internetverbruik vandaan komt en maatregelen neemt zodat dit niet nog een keer gebeurt. Maak daarvoor gebruik van ons uitgebreide blog wat hierop ingaat 😊

We begrijpen dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. Ik stuur je even een privébericht met meer informatie hierover!

Heb je nog vragen? Let me know 😇

Groetjes, 
Bas

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hallo telefoontje123,

 

Jammer dat je nog geen reactie hebt.. 

Wellicht kan iemand van Simyo meekijken wat hier mis is gegaan …

Hoop dat ze spoedig contact met je opnemen.

 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi telefoontje123, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. En nog vervelender dat je na het eerste contact met onze klantenservice niet bent teruggebeld! Sorry voor het ongemak 😥

Volgens onze gegevens heb je vorige maand inderdaad extra kosten gemaakt voor het gebruik van mobiel internet. We sturen wel altijd SMS’jes als je 80% of 100% van je internetbundel hebt verbruikt. Heb je die berichtjes over het hoofd gezien? 

Om dit in de toekomst te voorkomen is het wel belangrijk dat je goed nakijkt waar het internetverbruik vandaan komt en maatregelen neemt zodat dit niet nog een keer gebeurt. Maak daarvoor gebruik van ons uitgebreide blog wat hierop ingaat 😊

We begrijpen dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. Ik stuur je even een privébericht met meer informatie hierover!

Heb je nog vragen? Let me know 😇

Groetjes, 
Bas

Beste Bas,

 

Dankjewel voor de reactie. Ik ben blij en opgelucht dat het kan worden opgelost. 

 

Ik had deze reactie nog niet gezien maar werd er net na een telefoontje naar de klantenservice op geattendeerd. Je privébericht bevestiging over de verrekening zie ik graag nog tegemoet. Ik begreep aan de telefoon dat de extra kosten zullen worden verrekend met de al betaalde ongebruikte extra databundel. 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

 

Ik zie op de concept factuur dat de extra (onverbruikte) databundel nu 2x erin staat. 

 

Ik ga ervan uit dat de normale abonnementskosten + extra sms/bel kosten + 1 databundel  in rekening worden gebracht, zoals je collega mij vertelde, dus dat ik € 43,95 terugontvang op deze factuur.

 

Graag zou ik zien dat deze factuur nog voor de versturing wordt aangepast want ik leef van een minimuminkomen en dit zijn voor mij hoge kosten.

 

Dank voor de oplossing!

Reputatie 6
Badge +6

Hi Telefoontje123,

 

In ons systeem zie ik maar 1x de extra MB bundel, deze wordt verrekend met de factuur van maart die je krijgt in april. 

 

Het bedrag wat je dan nog terug zou krijgen is €38,95. Mijn collega heeft dit bij de financiële afdeling ingediend en dit moet nog goedgekeurd worden (wat zeker gaat gebeuren), maar de factuur van februari is inmiddels al gesloten daarom kan het bedrag niet meer worden aangepast. 

Normaal gesproken zou je het geld dan teruggestort krijgen, binnen 3 weken na de afschrijving. Kan je het geld echt niet missen, kun je het afgeschreven bedrag ook storneren, dan krijg je van ons per mail een iDeallink met het aangepaste bedrag. 

 

Heb je hier nog vragen over? 

 

Groetjes,

Tessanne 

Yassmina had mij gegarandeerd aan telefoon en mail dat de factuur van februari nog vóór verzending zou worden aangepast.  Ik vertrouw er daarom op dat dit alsnog snel in orde wordt gemaakt.

Reputatie 6
Badge +4

Hoi telefoontje123, 

Ik denk dat dat dan niet goed is gecommuniceerd. Je factuur van februari was namelijk al gesloten en naar de bank gestuurd voor automatische incasso rond 25 maart op het moment dat je met ons contact opnam hierover. Er zal in eerste instantie dus een automatische incasso plaatsvinden voor het originele bedrag. Zoals ik al had aangegeven kun je deze automatische incasso terugboeken, waarna je van ons een herinnering ontvangt voor het aangepaste bedrag. 

Heb je hier nog vragen over? Let me know 😊

Groetjes, 
Bas

Beste Bas,

 

OK dank voor de informatie. Ik heb de automatische incasso teruggeboekt. Waar vind ik de betaallink voor het juiste bedrag?

 

Met vriendelijke groet,

 

Hanneke van den Eertwegh 

Reputatie 7

@telefoontje123 Ik begrijp dat je deze voor wilt wezen, maar sowieso staat in de herinneringse-mail een betaallink, zoals @Bas aangeeft.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi telefoontje123,

 

Je ontvangt vanzelf een mail met een betalingsherinnering met het juiste bedrag, waarschijnlijk volgende week. :blush:

 

Groetjes,

Daisy

OK dank voor de informatie! Ik wil natuurlijk extra kosten voorkomen. Ik wacht de correctiemail af!

 

Hanneke

Reputatie 6
Badge +4

Komt helemaal goed! 😊

Reageer