.

Beantwoord

Ik wil mijn abonnement opzeggen maar heb een contract lopen. Wat nu?

  • 15 November 2017
  • 16 reacties
  • 264 Bekeken

Kan ik mijn abonnement ieder moment zonder extra kosten overzetten naar nieuwe provider KPN?
icon

Beste antwoord door Asma 16 November 2017, 15:45

Bekijk originele reactie

16 reacties

Toevoeging: Met nummerbehoud.
Ieder moment niet. Als je nog aan een contract zit dan zul je sowieso moeten wachten. Dit check je op je MijnSimyo pagina > instellingen > Abonnement.

Als je maandelijks kunt opzeggen houd dat in dat je een maand opzeg termijn hebt.

Met nummerbehoud zeg je overigens niet zelf op maar zal KPN dat voor je doen als jij nummerbehoud bij hun aanvraagt. Je abonnement bij Simyo zal dan eindigen op de dag dat je nummer over gaat.

Mag ik vragen naar de reden?
Hallo Ray,

Hartelijk dank voor jouw reactie.

Een verzoek:

Ben jij werknemer van Simyo?

De reden:

Overweeg om mijn huidig Simyo-abonnement om te zetten in een KPN-abonnement i.v.m. aanschaf van een nieuwe (gratis) Apple - Iphone 7 Plus (in combinatie met een KPN-abonnement).

Zou het liefst bij Simyo willen blijven aangezien ik uiterst tevreden ben hieromtrent.

Nieuwe Apple Iphone 7 Plus heeft wel een waarde van plus minus 800 euro he?

Is niet mis he?

Heb jij eventueel hiertoe nog andere tips en/of suggesties?
Reputatie 5
Badge +6
Hey,

ik snap niet helemaal waarom je zegt Ben je werknemer van Simyo.
Wat hij zegt klopt. Daarnaast staat er heel duidelijk onder elke post van hem Geen werknemer maar klant!!!
Het is ook geen verzoek maar een vraag maar dat terzijde.

Ik snap wat je bedoelt nieuwe apple iphone 7 plus bij KPN. Een ding wat ik niet snap is dat je zegt gratis.
Als je kijkt naar dit: https://www.kpn.com/mobiel/apple/iphone-7-plus/128gb-jet-black/zorgeloos-standaard/2-jaar.

Dan zie je dat het niet gratis is. Ten eerste heb je 50 euro bijbetaling en kost het abonnement voor het eerste jaar om en nabij 744 euro in je abonnement en 50 euro daarboven op is 794 euro. Dan is het plaatje denk ik rond.

Maar goed als je dat wilt kan het daar weerhoud ik je niet van. Als je dat nu al wil voor je contract is afgelopen dan moet je de resterende kosten deels of helemaal betalen.

Groet Paul.
@Winner2105 in het onderschrift van Ray staat 4 x dat hij geen medewerker is maar klant, dus hij zal wel (g)een medewerker zijn van Simyo. 'slecht' grapje haha.
😊

Al ben ik niet Ray, toch enkele opmerkingen.
Waarom denk je dat een telefoon gratis is?
Een telefoon i.c.m. abbo dan betaal je een telefoon op aflossing, is een lening.

Let er op dat vanaf 250 euro de aanbieder, verkopende partij verplicht is jou BKR te registreren.

Dus betaal je eerst een deel en heb je een restschuld van bijvoorbeeld 249 euro sta je niet BKR geregistreerd en dat kan gunstig zijn wanneer er bijvoorbeeld plannen zijn tot aanschaf van een huis.

Jij, Ray en ik zijn Simyo klant, een moderator is een van de medewerkers van Simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Edit: Veel antwoorden ineens! Samenvatting: idem als de 2 hierboven!

Als er "Moderator" achter de naam en een Simyo logo zichtbaar is, dan is de acteur van de post een medewerker.

@Ray, Friesian, PaulH en @Groentjuh (ik) zijn geen medewerkers. @Ray heeft zelfs onder zijn post staan:
|| Geen medewerker maar klant!!! || || Geen medewerker maar klant!!! || || Geen medewerker maar klant!!! ||


Als andere klant zijnde: Nee, met die deal is niks mis mee. Is geloof ik 6 tot 42 euro goedkoper dan het toestel los kopen, maar weet niet of je abonnement ook duurder wordt t.o.v. je huidige sim only. Als tip: Ik zou vooral de kosten van beiden goed naast elkaar leggen. Soms is het goedkoper om gewoon dat grote bedrag in een keer te betalen.

Het toestel is overigens nooit "gratis"! Dat betaal je gewoon per maand gedurende de looptijd van het abonnement af. Met zo'n abonnement heb je een geregistreerde lening/verplichting bij het BKR. Mocht je gaan shoppen voor een (koop)huis gedurende de looptijd van dat abonnement, dan kan dat gevolgen hebben voor de maximale hoogte van een toekomstige hypotheek. Dat kan zomaar enkele duizenden euro's van de maximale hoogte afhalen!

Mocht dat geen probleem zijn en je graag een iPhone 7 plus (128GB) willen, dan zou je dat abonnement kunnen nemen.
Ehhh, is Ray nou wel of niet een Symio medewerker?
😜
Volgens mij niet @Friesian, ik betaal hun i.p.v. andersom 🤔
Interessant @Ray, jij betaalt Symio? 😀

En Ray, vragen naar de reden mag altijd, een antwoord is soms andere koek. Vooral bij mij...
😊
Hartelijk dank 'lieve mensen' voor jullie reacties.

(Wel of niet als Simyo-medewerk(st)er)

De aanschafprijs van een nieuwe Iphone 7 of 8 (innovatie!) is deze ruimschoots waard.

Openstaande vraag:

Op welke wijze en datum zal Simyo het resterende abonnementsbedrag in rekening gaan brengen indien EVENTUEEL zal worden besloten het huidige abonnement te gaan beeindigen i.v.m. aangaan van een geheel nieuw KPN-abonnement met een geheel NIEUWE MOBIELE TELEFOON.

Voor een geheel nieuwe Iphone 7 of 8 dient vanzelfsprekend ook een klein bedrag betaald moeten worden.
Dat is heel eenvoudig, een Simyo moderator zal zich bij je melden en dit toelichten. Je krijgt dan nog een mail van de administratie (eventueel) is mijn voorgevoel wat hij/zij ook zal zeggen.

Dus wordt vervolgd, succes!

Groetjes van ut paerdjuh, ook nogeens een keer. Ut kannie op. 😊
@Friesian Nog even terugkomend op je vraag.

Ik ben dus niet in dienst van Symio en ook niet van Simyo 😉 😁
@Ray soms kan er een kwartje vallen dat niet (meer) bestaat. 😉😎
Reputatie 7
Badge +6
Hé Ray is het trouwens niets voor je, mochten ze op zoek zijn naar een nieuwe moderator van je hobby je beroep maken en je kunt moeiteloos instappen.😉
Ik help mensen graag hierop het forum maar wil het geen verplichting maken. ;)

Maar ik hang je idee aan m'n "Wall of Change" misschien komt het er nog eens van.. 😉
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Winner2105,

Welkom op het Forum!

Super jammer om te horen dat jij je abonnement wilt beëindigen. :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je een contract hebt lopen tot en met 7 januari 2018. Het is helaas niet mogelijk om je abonnement op elk gewenst kosteloos op te zeggen. Dit kan wel als jij je abonnement afkoopt. Je betaalt dan de originele abonnementskosten (die op je contract staan) tot het einde van je contractduur. Als jij je abonnement per 1 december wilt afkopen, dan brengen wij € 151,20 in rekening op je laatste factuur. Je kunt bij het afkopen van je abonnement ook je eigen telefoonnummer behouden.

Laat je het mij weten als je hier meer over wilt weten?

@Ray, Ron H, Paul H, Groentjuh en Friesian bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer