.

Beantwoord

Ik wil graag een nieuw jaarcontract, kan dat?

  • 1 January 2020
  • 16 reacties
  • 524 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Ik wil mijn maandabonnement overzetten naar een jaarabonnement, maar kan niet vinden hoe ik dat moet doen. Ik heb op de overzichtspagina geklikt op “bundels aanpassen”, daar krijg ik allerlei bundels te zien, maar die zijn allemaal voor een maandabonnement. Hoe kan ik naar een jaarabonnement overstappen? 

icon

Beste antwoord door Bas 2 January 2020, 12:03

Bekijk originele reactie

16 reacties

Hoi,

De beste wensen allereerst.. 

Als je reeds gebruik heb gemaakt van een eerdere verlenging met daarbij de voordeligste bundels, kun je geen jaar contract meer krijgen. 

 

Je zal dan altijd maandelijks kunnen opzeggen.. 

Reputatie 2
Badge +2

Voor jou ook de beste wensen Ray. Even kijken of ik het goed begrepen heb. Ik kan mijn abonnement opzeggen, maar dan moet ik naar een andere provider gaan? Ik wil juist bij Simyo blijven omdat ik erg tevreden ben, ondanks dat ik bij KPN verdubbeling van mijn bundels krijg. 

Je hebt het helaas verkeerd begrepen. 

 

Omdat je waarschijnlijk als eens verlengd hebt kun je dat niet nog eens doen. Je maakt dan al gebruik van de goedkoopste bundels. 

 

Omdat je geen jaar contract meer kan nemen blijf je dus een  maandelijks opzegbaar  contract hebben. 

 

Je hoeft dus niet weg, heb ik ook nergens geschreven. 

 

Kortom, alles blijft zoals het is. 

Reputatie 2
Badge +2

@Ray, fijn dat je zo meedenkt en het klopt wat je schrijft: alles blijft hetzelfde. Maar dat is nu juist wat ik niet wil. Mijn huidige maandabonnement is 300 belminuten en 1000 MB voor € 11,00 per maand. Als ik een jaarabonnement neem krijg ik voor € 11,00 300 minuten en 1 GB data, dat is aanmerkelijk meer. Aan 300 minuten heb ik meer dan genoeg, maar de laatste tijd zit ik steeds op het randje met dataverbruik, daar zou ik graag wat meer van willen. Ik kan wel het abonnement verhogen en meer gaan betalen, maar waarom zou ik dat doen, als het ook voor dezelfde prijs kan 🤷‍♀️

1000 MB is 1 GB.

 

*Edit*

Misschien is het een idee om eerst een prepaid aan te schaffen en dan een jaarabonnement kiezen, bijvoorbeeld 300 min/sms en 2 GB.

Overstappen prepaid >> sim only.

Dan ben je goedkoper uit dan MB bijkopen 2 x.

En je betaalt geen administratiekosten.

https://www.simyo.nl/sim-only

Je huidige abonnement opzeggen hoort er dan wel bij, lijkt me.

Maar w8 ook even wat een moderator verzint. Soms zijn er die over bijzondere Hans Klok gaven beschikken.😉

 

Ook namens mij, de beste wensen.

Het is ook wel verwarrend dat hier over een 1GB wordt gesproken en op de persoonlijke pagina's, MijnSimyo, over MB's. 

 

Misschien kan Simyo dit rechttrekken.. ?

Reputatie 2
Badge +2

Ook de beste wensen Friesian en dank voor de reactie. Eigenlijk had ik het kunnen weten, maar Giga lijkt veel meer dan Mega, ik heb niet ver genoeg gedacht. En je vraagt je inderdaad af waarom op de ene plaats over GB gesproken wordt en op een andere over MB als hetzelfde bedoeld wordt. Ik wacht maar even op een moderator, want het is toch raar dat je van alles kunt veranderen, maar niet een maand- naar jaarabonnement kunt zetten zonder moeilijk te doen.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Alouette, 

Ik begrijp dat je een moderator besteld had. Hier is ‘ie eindelijk hoor! :cowboy:

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je überhaupt een nieuw jaarcontract zou willen. Je betaalt nu namelijk al € 11,- per maand voor 300 minuten en 1GB. Als je per se een nieuw jaarcontract wil dan zou je dat via de hierboven voorgestelde weg kunnen doen, maar volgens mij is dat helemaal niet wenselijk in jouw geval. Je betaalt nu namelijk maar € 5,- per maand voor je 300 minuten en bij een nieuw jaarabonnement zou dat € 7,- per maand worden. Ik denk dat je beter je internetbundel kunt aanpassen van 1GB naar 2GB als je denkt dat dat nodig is!

Voor welke prijs krijg je nu onze 2GB internetbundel aangeboden op Mijn Simyo? :innocent:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7
Badge +6

Voor jou ook de beste wensen Ray. Even kijken of ik het goed begrepen heb. Ik kan mijn abonnement opzeggen, maar dan moet ik naar een andere provider gaan? Ik wil juist bij Simyo blijven omdat ik erg tevreden ben, ondanks dat ik bij KPN verdubbeling van mijn bundels krijg. 

 

Je geeft aan verdubbeling van mijn bundels bij KPN, welke producten heb je van hun?

Reputatie 2
Badge +2

Dank aan ieder die mij geholpen heeft. Het zit zo: de verschillende formuleringen 1000 MB en 1 GB brachten mij in verwarring. Ik heb gewoon niet goed opgelet, gelukkig zagen jullie wel dat het om hetzelfde gaat. Ik heb inmiddels mijn maandabonnement aangepast naar 2 GB. Iedereen een goed 2020 gewenst 🙋🏻‍♀️

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Alouette,

 

Fijn dat je er uit bent gekomen! Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen dan zien je we graag hier terug :)

 

Groetjes,

Daisy

Het is ook wel verwarrend dat hier over een 1GB wordt gesproken en op de persoonlijke pagina's, MijnSimyo, over MB's. 

 

Misschien kan Simyo dit rechttrekken.. ?

 

Maar gaat Simyo hier dan nog wat aan doen om verwarring in de toekomst te voorkomen. 

 

Niet iedereen is op de hoogte van het feit dat 1000 MB hetzelfde is als 1 GB etc. 

Reputatie 7
Badge +6

He Ray,

 

Goeie vraag, voor het overzicht en samenstelling is het wel zo netjes als overal hetzelfde wordt gehanteerd. Ik ga het zeker even doorgeven aan de afdeling, mocht het niet kunnen kom ik er op terug. Wellicht is hier namelijk wel een goede reden voor waar ik nog niet van op de hoogte ben.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb als titel van mijn vraag aangegeven: “Overstappen van maand- naar jaarabonnement.” Daarover ging mijn vraag. Maar iemand heeft de titel veranderd en deze klopt nu niet meer met mijn vraag. Misschien niet zo belangrijk, maar ik heb niet graag dat iemand mijn tekst verandert. Waarom is dat gebeurd?

Dat doen de moderators.

 

Heeft te maken met het zoekalgoritme. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Alouette,

 

Dat doen wij inderdaad, op deze manier kunnen andere klanten makkelijker terecht komen op deze pagina en ook een antwoord vinden op deze vraag. Dit voorkomt dat er meerder topics over dezelfde vraag worden geopend. 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer