.

Beantwoord

Ik wil een nieuw toestel kopen met behoud van mijn abonnement. Hoe doe ik dat?

  • 8 November 2017
  • 5 reacties
  • 1171 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben totaal niet tevreden meer met mijn windows phone. Ik wil graag een sony toestel aanschaffen en mijn simyo abonnement overzetten met nummerbehoud/zelfde simkaart.
Mijn simyo abonnement verloopt op 1 april 2018.
Is dit mogelijk?


Gr.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 8 November 2017, 16:35

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Simyo heeft alleen sim-only abonnementen. Simyo levert dan enkel een simkaart en jij als klant zorgt voor een toestel waarin je de simkaart gebruikt. Waarin je deze simkaart gebruikt maakt eigenlijk niet echt uit. (Simyo biedt alleen ondersteuning voor mobieltjes, maar dat sluit niet uit dat het ook in andere dingen zou kunnen werken.) Je moet echter wel je eigen toestel kopen, want Simyo levert alleen simkaarten.

Oftewel koop een Sony toestel, haal je simkaart uit je windows phone en stop je simkaart in je nieuwe toestel (of bestel een nieuwe simkaart à 5 euro als je simkaart niet past en stop die in je toestel nadat je de nieuwe simkaart hebt geactiveerd). Als je dat doet, loopt alles qua sim-only abonnement gewoon door. Let wel op dat je een simlock vrij toestel (of wel "los toestel") koopt, waarbij je dus geen abonnement/simkaart bij krijgt.

Tijdens de looptijd van je abonnement kun je je simkaart ook gewoon in andere toestellen stoppen. Dat maakt voor je abonnement niet uit.
Zoals jij het graag wilt is het alleen mogelijk als je een los toestel koopt.

Via bijvoorbeeld mobiel.nl kun je ook Simyo abonnementen aanschaffen met een toestel maar dat gaat buiten Simyo op. Je kunt dan wel nummerbehoud aanvragen, krijgt een andere simkaart en bent eventuele verkregen kortingen kwijt.

Edit: Dat kan uiteraard pas tegen einde loopttijd huidig contract of tegen afkoop.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Felixio,

Welkom op het Forum!

Super jammer om te horen dat je zo ontevreden bent met je telefoon. Je hebt er goed aan gedaan om ons hierover te contacteren.

Ik zie dat Groentjuh en Ray je hier inmiddels goed op weg hebben geholpen. Het is helaas niet mogelijk om via ons een toestel te kopen. Wij bieden namelijk alleen Sim Only abonnementen aan.

Het beste wat je kunt doen is een los toestel kopen. Let er alleen wel op dat de telefoon simlock vrij is.

Als je hier meer vragen over hebt, dan kun je ons dit gerust laten weten.

@Groentjuh, bedankt!

@Ray, helaas is overstap met nummerbehoud niet meer mogelijk van Simyo Sim Only naar een ander Simyo Sim Only abonnement. Het is nu dus alleen mogelijk om een abonnement met toestel af te sluiten als je afziet van nummerbehoud.

Groetjes,
Asma
Oh hier was ik niet van op de hoogte.. Weer iets geleerd. 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ray,

Sinds half juni is dit helaas niet mogelijk meer. We leren elke dag wat nieuws bij. 😄

Groetjes,
Asma

Reageer