.

Beantwoord

Ik heb per ongeluk een jaarcontract afgesloten in plaats van maandelijks, kan dit nog aangepast worden?

  • 19 November 2020
  • 4 reacties
  • 432 Bekeken

Badge

In mei heb ik een abonnement afgesloten als ‘maandelijks opzegbaar’, namelijk omdat ik in september de nieuwe iPhone zou kopen. Ivm corona is dit uitgesteld naar november, maar toen kwam ik erachter dat mijn abonnement loopt tot mei, en dat dit een jaarlijks abonnement is. 
 

Aan de telefoon in september waren ze niet echt hulpvol, ik werd afgekaft en ze zei dat ‘het mijn eigen schuld was’ en dat ‘ze er niks aan konden doen’. 
 

Ik wachtte het nog af omdat de iPhone toch niet uit kwam in november, maar nu krijg ik hem voor mijn verjaardag in december. Ivm stage en werk moet ik mijn nummer behouden, maar ‘omdat het mijn eigen schuld is’ vind ik geen goede reden om het abonnement met afkoopsom af te betalen. 
 

Ik werd niet geholpen en er werd me niks verteld over mijn opties. Ik *moet* mijn nummer behouden, dus wat zijn mijn opties?

 

Zelfs over het afkopen (wat ik uiteraard niet zie zitten, beide omdat het abonnement ‘maandelijks opzegbaar’ dus niet maandelijks opzegbaar is en dat niet ‘mijn eigen schuld is’ maar ook omdat de medewerker me totaal niet heeft geholpen en heel erg naar was) krijg ik te zien dat dat nog niet kan. 
 

Hoe los ik dit op, ik heb nog 5 dagen. 
 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 November 2020, 09:47

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik werd niet geholpen en er werd me niks verteld over mijn opties. Ik *moet* mijn nummer behouden, dus wat zijn mijn opties?

Simpel zat toch (of is dat een andere provider:stuck_out_tongue_winking_eye: ), Simyo simkaartje in de iPhone of overzetten naar eSim en blijven bellen met Simyo.

Ben het met je eens. (of is dat ook een andere provider?) 

:stuck_out_tongue:

AlexL schreef:

Ik werd niet geholpen en er werd me niks verteld over mijn opties. Ik *moet* mijn nummer behouden, dus wat zijn mijn opties

 

Goedemorgen @AlexL .

Normaal gesproken heb je bij koop op afstand 14 dagen bedenktijd. Bij jouw bestelling heb je klaarblijkelijk een looptijd bij keuze 1. de standaard keuze van 12 maanden laten staan en niet maandelijks opzegbaar aangevinkt.

Je kunt idd je abonnement afkopen of de bundels aanpassen en daarmee ook je maandelijkse kosten zolang je klant bent bij Simyo. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi AlexL,

 

Welkom op het Simyo forum.

 

Ik ben bang dat je inderdaad een foutje hebt gemaakt bij het bestellen, want je hebt inderdaad een jaarcontract. Ik begrijp dat dit niet de bedoeling is geweest uit jouw verhaal, dat is super balen. Jammer genoeg is dit niet iets wat ik voor je kan aanpassen, dit heb je zelf samengesteld en ben je mee akkoord gegaan.

 

Als je het nummer mee wilt nemen naar een andere provider is de enige optie om het abonnement af te kopen. Mocht je het nummer niet mee willen nemen en het abonnement niet willen afkopen raad ik je aan zoals Friesian ook adviseerde om de internetbundel uit te zetten en de belbundel op de laagste mogelijke te zetten zodat de maandelijkse kosten tot en met met zo laag mogelijk zijn. Mocht je het abonnement willen afkopen raad ik je aan een mail te sturen naar webcare@simyo.nl, dan kunnen we het voor je doorzetten.

 

Thanks Friesian voor je snelle reactie met advies!

 

Groetjes,

Daisy

 

Ik werd niet geholpen en er werd me niks verteld over mijn opties. Ik *moet* mijn nummer behouden, dus wat zijn mijn opties?

 


 

 

Simpel zat toch (of is dat een andere provider:stuck_out_tongue_winking_eye: ), Simyo simkaartje in de iPhone of overzetten naar eSim en blijven bellen met Simyo.

Reageer