.

Beantwoord

Ik ben niet tevreden over de klantenservice


Badge
Hieronder een email van simyo en daaronder een antwoord waarom het niet lukt nummerbehoud aan te vragen.
Wie weet de oplossing?


Vanaf 14 mei komt Simyo met nieuwe bel-/ sms bundels voor de 1-jarige abonnementen “extra voordeel”. Daardoor worden de meeste bundels goedkoper. Hieronder vind je een overzicht van alle nieuwe bundels:
100 min/sms 200 min/sms 300 min/sms 500 min/sms 700 min/sms XXL (1250 min/sms)
Oud €3,- p/m €6,- p/m €7,- p/m €14,- p/m €22,- p/m €25,- p/m
Nieuw €4,- p/m €5,- p/m €6,- p/m €13,- p/m n.v.t. €17,50 p/m

Wat verandert er voor jou?
Als je niks doet dan verandert er niets voor je. Wil je wel je bundel veranderen, dan kan dat tot 14 mei naar de huidige bundels. Vanaf 14 mei kan je uit de nieuwe bundels kiezen in Mijn Simyo. Je bundelwijziging gaat dan per 1 juni in.

Door de nieuwe bundels zijn onze voorwaarden ook iets veranderd. Niets ingewikkelds, maar we willen je dit wel graag melden. Wil je precies weten wat er is veranderd? Kijk dan onderaan deze email.

Vind je dat onze nieuwe bundels of voorwaarden niet bij jou passen, dan kan je je huidige bundel gewoon houden. En doordat we onze bundels hebben gewijzigd, heb je ook het recht om op te zeggen. Dat kan hier tot 29 mei.

Nogmaals, als je niks doet dan verandert er niets voor je. Wil je wel gebruik maken van de nieuwe bundels, dan kan dit vanaf 14 mei.


Vriendelijke groet,
Het Simyo team

Wie weet de oplossing?


Naar aanleiding van ons gesprek en u aangaf dat u middels de opzeg-link wilde opzeggen en dit kennelijk niet mogelijk was.
Ik heb hiervoor een bericht naar de afdeling nummerbehoud gestuurd, maar na terugkoppeling gekregen te hebben is het zo dat Telfort een aanvraag bij Simyo dient in te dienen. Vervolgens geeft Telfort u dan de terugkoppeling of u al dan niet voor uw contract beëindiging bij Simyo over kunt stappen naar Telfort.
In het systeem is te vernemen dat het huidige contract per 16/12/2014 afloopt. Echter als Telfort een verzoek doet tot nummerbehoud bestaat de mogelijkheid dat u wellicht eerder kunt overstappen, maar hierover doen wij geen geloftes vooraf. Dit is u al eerder telefonisch aangegeven.
Hopende u hierbij te hebben geïnformeerd.
Meer weten?
Kijk ook eens op simyo.nl/service of bezoek ons Simyo Forum. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.
Met vriendelijke groet,
Alegandro
icon

Beste antwoord door Ernst 7 May 2014, 15:05

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge
Hoera ijsbreker badge verdient nu nog weg bij Simyo en alles is ok.
Badge
Simyo medewerkers graag reageren!
Badge
Het is eigenlijk toch diep treurig dat een tecomprovider niet fatsoenlijk met zij klanten kan comuniceren. In plaats daarvan laten ze de klanten via een forum het lekker zelf uitzoeken!
Reputatie 7
Badge +9
Simyo streeft er naar om binnen 1 werkdag op vragen op het forum hier te reageren. Meestal lukt dat ook. Dus even geduld a.u.b. Voor snellere hulp kan je altijd de klantenservice bellen.
Badge
Klantenservice bellen??
kijk hieronder eens naar het antwoord van klantenservice naar aanleiding van mijn opzegging.
Dus beste OpperSimyaan nog suggesties?


Beste E,

Vanaf 14 mei komt Simyo met nieuwe bel-/ sms bundels voor de 1-jarige abonnementen “extra voordeel”. Daardoor worden de meeste bundels goedkoper. Hieronder vind je een overzicht van alle nieuwe bundels:
  100 min/sms 200 min/sms 300 min/sms 500 min/sms 700 min/sms XXL (1250 min/sms)
Oud €3,- p/m €6,- p/m €7,- p/m €14,- p/m €22,- p/m €25,- p/m
Nieuw €4,- p/m €5,- p/m €6,- p/m €13,- p/m n.v.t. €17,50 p/m

Wat verandert er voor jou?
Als je niks doet dan verandert er niets voor je. Wil je wel je bundel veranderen, dan kan dat tot 14 mei naar de huidige bundels. Vanaf 14 mei kan je uit de nieuwe bundels kiezen in Mijn Simyo. Je bundelwijziging gaat dan per 1 juni in.

Door de nieuwe bundels zijn onze voorwaarden ook iets veranderd. Niets ingewikkelds, maar we willen je dit wel graag melden. Wil je precies weten wat er is veranderd? Kijk dan onderaan deze email.

Vind je dat onze nieuwe bundels of voorwaarden niet bij jou passen, dan kan je je huidige bundel gewoon houden. En doordat we onze bundels hebben gewijzigd, heb je ook het recht om op te zeggen. Dat kan hier tot 29 mei.

Nogmaals, als je niks doet dan verandert er niets voor je. Wil je wel gebruik maken van de nieuwe bundels, dan kan dit vanaf 14 mei.


Vriendelijke groet,
Het Simyo team






Hier het antwoord van Simyo:


Alegandro (Simyo Nederland)
07-Mei 12:16
Beste heer ,
Naar aanleiding van ons gesprek en u aangaf dat u middels de opzeg-link wilde opzeggen en dit kennelijk niet mogelijk was.
Ik heb hiervoor een bericht naar de afdeling nummerbehoud gestuurd, maar na terugkoppeling gekregen te hebben is het zo dat Telfort een aanvraag bij Simyo dient in te dienen. Vervolgens geeft Telfort u dan de terugkoppeling of u al dan niet voor uw contract beëindiging bij Simyo over kunt stappen naar Telfort.
In het systeem is te vernemen dat het huidige contract per 16/12/2014 afloopt. Echter als Telfort een verzoek doet tot nummerbehoud bestaat de mogelijkheid dat u wellicht eerder kunt overstappen, maar hierover doen wij geen geloftes vooraf. Dit is u al eerder telefonisch aangegeven.
Hopende u hierbij te hebben geïnformeerd.
Meer weten?
Kijk ook eens op simyo.nl/service of bezoek ons Simyo Forum. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.
Met vriendelijke groet,
Alegandro
Reputatie 5
Badge +11
Hoi marjolein2,

Natuurlijk willen we je heel graag helpen, maar zoals Scotsman al aangeeft gebeurt dat niet à la minute.
Inmiddels heb je een privébericht ontvangen. Zou je daar op kunnen reageren?

Ook heb ik omwille van de leesbaarheid de hoofdletters en overvloed aan leestekens aangepast.
Reputatie 7
Badge +9
@ marjolein2
Ik wil niet in de details van deze kwestie treden (die overigens vrij helder lijkt - kennelijk loopt je contract nog tot 16/12/2014) maar ik blijf herhalen dat je niet binnen enkele minuten van Simyo hier op dit forum een reaktie kan verwachten. Dus als er haast bij is dan is het forum niet de aangewezen weg.

PS. Ik zie dat nu ook moderator -Ernst geantwoord heeft.
Badge
Beste Opper simiaan,
Lees eerst even voordat je antwoord Mijn contract loopt niet tot 16/12
Badge
Ja alex en ernst iedereen antwoord maar niets is opgelost!
Badge +1
@marjolijn2,

Dat zelfde probleem heb ik nou ook, alleen reageert er bij mij niemand, telefonisch eerst na opzeglink, nummerbehoud aangevraagd en nu moet ik aan de nieuwe provider doorgeven "Klant mag weg" allemaal dingen achteraf, en gedoe via het forum en mail. Beter hadden ze in de opzeglink een link kunnen plaatsen met nummerbehoud.
Heb nu voor de 4x keer nummerbehoud aangevraagd bij T-Mobile, hoop dat Simyo dut nu wel goedkeurd!!!

Heb T-Mobile ook gemailed met de gang van zaken, en de Simyo klantenservice heeft mij vandaag terug gebeld en aangezien nummerbehoud wordt geregeld via een ander bedrijf is hen een bericht gestuurd met een klantnummer dat ik mag overstappen. Hopelijk gaat dit nu wel goed, ben sinds maandag 5 mei bezig om duidelijk te maken over te willen stappen n.a.v. de gewijzigde voorwaarden via opzeglink, bevestiging gehad telefonisch met nummerbehoud.
Telefonisch heeft Simyo te kennen gegeven dat ik mag overstappen, achteraf krijg ik te horen berichten te moeten sturen naar T-Mobile dat ik weg mag bij Simyo. 

https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/opzegrecht-formulier-nummerbehoud-19086/
Badge
Ja vreselijke service van beide partijen. De providers geven elkaar de schuld, iedereen roept maar wat. Wat je als klant ervaart is dat overstappen met nummerbehoud een comptete werkdag in beslag neemt als het al niet meer is.
Simyo vedient zeker niet de eerste plaats voor klantenservice. Veel van de medewerkers zijn onwetend. Vaak zie je als het bij de klantenservice niet goed gaat dat de directeur onbekwaam is om mensen aan te sturen.

Ik hoop dat het toch nog lukt!
Reputatie 7
Badge +9
Hier in de UK ben je als klant meer in controle. Als je je nummer wilt houden dan moet je zelf bij je oude provider een PAC Code (Porting Authorisation Code) opvragen, dat kost niks en je krijgt je PAC meteen. Dan meld je je aan bij je nieuwe provider, geeft hun de PAC (via internet of telefonisch) en de volgende werkdag wordt je oude nummer aan je nieuwe sim gekoppeld.

Het Nederlandse systeem is natuurlijk bedacht om het gemak van de klant te dienen, maar zoals we gezien hebben heb je als klant niet de vinger aan de pols en als er iets misgaat dan moet je zelf maar zien uit te vinden wat de oorzaak daarvan was.
Badge
Beste Scotsman, 
Dat systeem is ook veel beter.
Waarom providers dat hier niet doen is me een raadsel. 
Reputatie 7
Badge +9
Volgens mij is het voor providers ook nog goedkoper want ze kunnen dan meteen de afdeling nummerbehoud drastisch inkrimpen...
Reputatie 5
Badge +10
@marjolijn2,

Dat zelfde probleem heb ik nou ook, alleen reageert er bij mij niemand, telefonisch eerst na opzeglink, nummerbehoud aangevraagd en nu moet ik aan de nieuwe provider doorgeven "Klant mag weg" allemaal dingen achteraf, en gedoe via het forum en mail. Beter hadden ze in de opzeglink een link kunnen plaatsen met nummerbehoud.
Heb nu voor de 4x keer nummerbehoud aangevraagd bij T-Mobile, hoop dat Simyo dut nu wel goedkeurd!!!

Heb T-Mobile ook gemailed met de gang van zaken, en de Simyo klantenservice heeft mij vandaag terug gebeld en aangezien nummerbehoud wordt geregeld via een ander bedrijf is hen een bericht gestuurd met een klantnummer dat ik mag overstappen. Hopelijk gaat dit nu wel goed, ben sinds maandag 5 mei bezig om duidelijk te maken over te willen stappen n.a.v. de gewijzigde voorwaarden via opzeglink, bevestiging gehad telefonisch met nummerbehoud.
Telefonisch heeft Simyo te kennen gegeven dat ik mag overstappen, achteraf krijg ik te horen berichten te moeten sturen naar T-Mobile dat ik weg mag bij Simyo. 

https://forum.simyo.nl/stel-vraag-57/opzegrecht-formulier-nummerbehoud-19086/


Hoi Moose,

Vanmiddag heb ik naar jouw situatie gekeken. Ik heb een reactie in je topic geplaatst. Kan je daar even laten weten of je aanvraag is goedgekeurd 🙂?

Groetjes,

Alex

Reageer