.

Beantwoord

Ik ben achttien jaar geworden, kan ik het abonnement op een andere naam zetten?

  • 29 August 2014
  • 13 reacties
  • 2400 Bekeken

Hallo,

Ik wil graag mijn simkaart op een andere naam zetten, hoe moet dit? Mijn simkaart staat nu op de naam van mijn moeder, omdat ik vorig jaar hem niet op mijn eigen naam kon zetten omdat ik toen nog 17 was. Nu ben ik 18 en wil ik hem op mijn eigen naam zetten zodat ik ook het geld van mijn eigen rekening kan laten afschrijven.

Met vriendelijke groet,

Zina Jorna
icon

Beste antwoord door Naomi 30 August 2014, 17:02

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi CindyJorna 🙂,

Leuk dat je je vraag stelt op het Simyo forum!

Nog gefeliciteerd met je 18de verjaardag 😃 Ik begrijp dat je de tenaamstelling en het rekeningnummer van je abonnement wilt aanpassen. Het rekeningnummer kan je wijzigen op Mijn Simyo via het tabblad 'Mijn gegevens'. Door een proefbetaling via iDEAL van 0,01 cent wordt het rekeningnummer veranderd. De eerst volgende betalingen gaan dan van jouw rekeningnummer 😉 De tenaamstelling kan je niet wijzigen in verband met de geldigheid van het contract. Het abonnement zal dus op naam van je moeder blijven staan.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord? 🙂
Hallo Naomi,

Bedankt voor je antwoord. Ik snap nu hoe ik het rekeningnummer kan wijzigen. Nog een vraag: komt er niet een foutmelding als het rekeningnummer op een andere naam staat dan de naam van het account (dus mijn naam bij rekening en mn moeder haar naam bij simyo)? Want dit was wel het geval een jaar geleden toen ik het abonnement bij jullie aanvroeg.

Groeten Zina
Reputatie 4
Badge +10
Hoi CindyJorna,

Goed dat je het vraagt. Ik heb het even voor je uitgezocht. Het is geen probleem dat je je rekeningnummer wijzigt 😉 Je kunt via Mijn Simyo deze wijziging doorgeven.

Nog een fijne dag, zonnetje schijnt heel fijn hé 🙂
Beste Naomi,

Ook wij zitten in dezelfde situatie. Mijn dochter is inmiddels 18 geworden, maar we hebben haar Simyo contract vorig jaar op mijn naam af moeten sluiten omdat ze toen nog niet volwassen was. De betalingen aan Simyo lopen vanaf het begin af aan al van haar bankrekening. Ik hoop niet dat het nodig is dat het contract de rest van ons leven op mijn naam blijft staan, dat lijkt me onzinnig en ook niet de bedoeling. Die verantwoordelijkheid moet je als ouder op een bepaald moment aan je kinderen over kunnen laten.

Kan het contract niet gewoon worden overgedragen van vader op dochter, met behoud van haar nummer?

Vriendelijke groet,
Robert
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Robert Mobiel,

Welkom op het forum :)

Zoals Naomi al eerder heeft aangegeven is het bij Simyo niet mogelijk om de tenaamstelling van een contract te veranderen. Er zit dus niets anders op dan dat jij de contracthouder blijft.

Het is wel mogelijk om het rekeningnummer aan te passen. Je geeft aan dat je dochter van haar eigen bankrekening betaalt, dus dat staat dan al goed.
Beste Dries,

Dankuwel voor uw reactie. Uiteraard heb ik het eerdere antwoord van Naomi gelezen, maar ik neem aan dat jullie willen weten wat er bij klanten leeft en op welk punt de dienstverlening verbeterd zou kunnen worden. Daar is dit forum denk ik voor bedoeld en niet om als klant alles zomaar klakkeloos aan te nemen en te accepteren. Daar krijgt u geen tevreden klanten van. Het standpunt van Simyo komt op mij bureaucratisch en niet klantvriendelijk over, vandaar dat ik ervoor heb gekozen om, ondanks de mededeling van Noamie, toch een reactie te plaatsen.

Ter vergelijking: Voor mijn dochter is een bankrekening afgesloten, ruim voordat zij achttien jaar werd. Als ouder ben ik tot die leeftijd verantwoordelijk en heb daarom het contract bij de bank mede ondertekend. Vanaf haar 18e jaar is zij als volwassene zelf verantwoordelijk, zo is dat wettelijk geregeld.

Wat nu als mijn dochter als volwassene enorm veel gaat bellen en haar rekening aan Simyo niet meer kan betalen? Daarvoor blijf ik tot in lengte van dagen verantwoordelijk, omdat ik het contract onder mijn naam heb moeten afsluiten. Mijn dochter kon als minderjarige immers zelf geen abonnement bij Simyo afsluiten en jullie boden bij het aangaan van het abonnement ook geen mogelijkheid om het contract als ouder mede te ondertekenen.
En wat gebeurt er als ik kom te overlijden? Het contract staat op mijn naam. Kan zij dan acuut nooit meer bellen?

Simyo is door het Consumentenbond panel verkozen tot beste mobiele provider en ook ik ben voor de rest tevreden over jullie diensten. Maar ik hoop dat u begrijpt dat dit topic niet zomaar een kwestie is van 'Simyo bepaalt dat het contract niet kan worden overgezet en accepteer dat nu maar als klant'. Het is een serieus en redelijk verzoek, bedoeld als oplossing voor reële situaties waarin uw klanten terecht kunnen komen. Ik verwacht dan ook een constructieve oplossing van uw kant en liever geen dooddoener.

Vriendelijke groet,
Robert
Badge +6
Hoi Robert Mobiel,

Er is een oplossing waardoor het 06-nummer wel op je dochter haar naam kan komen te staan, maar dat gaat wel een beetje met een omweg.

Wanneer ze een Prepaid op haar naam bestelt met nummerbehoud, dan kan ze vervolgens deze Prepaid via Mijn Simyo binnen 48 uur weer omzetten naar een Sim Only.

Houd er wel rekening mee dat het 06-nummer pas kan worden overgezet naar een Prepaid nadat de contractstermijn is verlopen, oftewel vanaf 6-1-2015.

Zoals gezegd het is een oplossing met een omweg, maar dit is de enige manier waarop het nummer wel op haar naam kan komen te staan.
Beste Kim,

We zullen het aan het einde van de contracttermijn op de door u geschetste manier gaan doen. Daarna is het probleem voor ons opgelost.

De werkwijze is nogal omslachtig en dat geeft u zelf ook al aan. Het is natuurlijk aan Simyo of ze de oplossing voor deze kwestie altijd via deze omweg aan wil blijven bieden. Voor ons is het niet meer relevant, maar persoonlijk had ik er de voorkeur aan gegeven als het contract vanaf het begin af aan al op naam van een minderjarige kan worden afgesloten. Met medeondertekening van de ouder, die verantwoordelijke blijft tot het 18e jaar. Dan is er helemaal geen probleem en hoeft ook niet uitgeweken te worden naar omslachtige constructies.

Bedank in ieder geval voor uw oplossing.

Met vriendelijke groet,
Robert
Reputatie 5
Badge +11
Hi Robert Mobiel,

Op zich is het juridisch mogelijk wat je aandraagt als mogelijke oplossing, alleen is er bij Simyo geen fysieke ondertekening van contracten. Dit komt natuurlijk omdat we geen winkels en verkopers hebben.

Gelukkig ben je geholpen met -Kims oplossing 🙂
Hallo,
ik ben gescheiden en wil ook graag het abbonnemt op mijn naam zetten en van mijn eigen bankrekening laten betalen. De optie van het nemen van de prepaid-kaart welke omgezet wordt naar een sim-only lijkt voor mij ook te kunnen werken.
Wel vroeg ik me af of ik dan de mogelijkheid heb om mijn huidige abbonnement te kiezen. Dit is nl een simyo-zelden met 50min/sms en 200MB internet?
Moet er ook een schriftelijke goedkeuring komen van mijn ex met kopie ID oid?
Ik kan namelijk wel zelf inloggen op 'mijn Simyo'
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Agrosdan, welkom op het forum van Simyo!

Je kunt inderdaad eerst overstappen naar Prepaid. En daarna kan je gebruikmaken van de overstapbutton 😉 Ik heb even gekeken naar je bundels. De belbundel van 50 min/sms bieden wij niet meer aan. Je internetbundel voor 200 Mb hebben wij nog steeds. Dit betekent dat je alleen dezelfde internetbundel kan kiezen.

Je hoeft geen schriftelijke goedkeuring naar ons toe te sturen. Via onze website bestel je Prepaid met nummerbehoud 😮 Bij deze bestelling geef je het 06-nummer, het simkaartnummer en je eigen naam door. Het rekeningnummer kan je ook doorgeven. Je ontvangt daarna een bevestigingse-mail van ons. Ook krijg je een nieuwe Prepaid simkaart. Via de e-mail ontvang je de overstapdatum. Op deze datum wordt je nummer overgezet naar je Prepaid simkaart. Je kunt daarna gebruikmaken van de overstapbutton Stap over naar Sim Only op Mijn Simyo.

Heb ik je vraag zo volledig beantwoord?
Beste Naomi,

Ik heb ook een vraag betrekking tot het wijziging van naam. Ik ben zelf een jongen van 19 jaar en mijn account staat nog de naam van me moeder. Dit gedaan, omdat het niet anders kon op het moment van aanmaken. Ik was zelf niet verantwoordelijk genoeg om het zo maar te zeggen.

Ik heb altijd gebruik gemaakt van het prepaid model die jullie aanbieden. Ik wilde alleen vandaag overgaan op Sim Only. Ik had alles betaald en gevolgd zoals beschreven stond. Na het overmaken van het geld besefte ik mij dat mijn account op naam van mijn moeder staat en het simpelweg handiger is om dit op mijn eigen naam te doen. Zoals ik hierboven begrepen heb moet ik een eigen account aanmaken en kiezen voor Prepaid met nummer behoud. Ik krijg dan nieuwe sim toegestuurd enz.

Zoals ik heb aangegeven heb ik vandaag een abonnement genomen en betaald. Hier gaat het om een jaarlijks abonnement met 200 mb en 100 min/sms. Moet ik eerst wachten tot volgend jaar of kan ik dit nu ook al doen, omdat ik nog niet ben overgezet naar mijn abonnement?

Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dbronder,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je het abonnement op je eigen naam wilt gaan zetten! Dit kan gewoon! Het is intussen namelijk mogelijk om een contractovername te laten plaatsvinden. Voldoe je aan alle voorwaarden? Super! Dan vul je het volgende formulier in. Zodra je dit gedaan hebt, mail je het ingevulde formulier naar contractovername@simyo.nl. Het is de bedoeling dat zowel jij als jouw moeder het formulier ondertekenen. Ook dien je kopieën mee te sturen van jouw identiteitsbewijs én dat van je moeder.

Als je dit doet voor de 20ste van de maand, dan wordt je abonnement op de eerste van de volgende maand op jouw naam gezet, Als je het doet na de 20ste van de maand, dan wordt het omgezet op de eerste van de maand dáárop. Concreet betekent dit dat als je nu de e-mail naar ons zou versturen met de benodigde documenten, de overname zou plaatsvinden op 1 september.

Ik raad je ook aan om gegevens zoals adresgegevens, maar ook het bankrekeningnummer, handmatig aan te passen op Mijn Simyo. Dit doe je door in te loggen en dan op Instellingen te klikken. Je komt dan meteen terecht op de pagina waar je je Persoonlijke gegevens in kunt kijken en kunt wijzigen.

Denk je dat je er zo uit komt?

Groetjes,
Jihane

Reageer