.

Beantwoord

Hoe zit het nou precies met de opzegtermijn?


Badge
Hallo,

Ik wil het abonnement opzeggen. De reden hiervoor is dat mijn dochter internet wil gaan gebruiken en er bij Simyo (helaas) geen plafond ingesteld kan worden.

Er is inmiddels een ander abonnement met een nieuw nummer georganiseerd. Het abonnement is 'vrij', dus opzegbaar, maar het is me nu niet helemaal duidelijk vanaf wanneer mijn dochter onbereikbaar is op haar Simyo nummer wanneer ik vandaag opzeg.

Op de website staat: 'Geef hieronder aan waarom je je abonnement wil opzeggen. Je opzegging geldt per de eerste dag van de komende maand. '
en verder:
'Let op: Bundels lopen van de eerste tot de laatste kalenderdag. Zeg je je abonnement op? Dan vervalt je aansluiting én je telefoonnummer op de eerste dag van de komende maand. Wil je je telefoonnummer meenemen naar een andere provider? Zeg dan niet zelf op, je nieuwe provider regelt de opzegging bij Simyo.'

Betekent dit dat wanneer ik vandaag opzeg, mijn dochter op 1 mei niet meer bereikbaar is of op 1 juni?

Alvast bedankt voor de reactie!
icon

Beste antwoord door Caspar 25 April 2016, 16:18

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +2
Dat plafond kun je op vrijwel iedere telefoon instellen, is het bereikt dan stopt het dataverkeer direct.
Badge
Kan wel zijn, maar ik wil dat op provider nivo geregeld hebben. Op ieder forum van providers waar dit niet kan staat het vol met drama verhalen over enorme rekeningen. Simyo is hier (al jaren overigens) geen uitzondering op.
Simyo maakt die keuze. Ik ook, doe daar niet aan mee.
Badge +2
Ik ben met je eens dat dat het mooiste zou zijn, en dan evt zonder meerkosten teruggeschakeld worden naar 64 kbps bijvoorbeeld.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Achjee, welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat je dochter overstapt naar een andere provider, omdat je geen limiet kunt instellen bij Simyo. Persoonlijk snap ik deze reden erg goed, want om zo'n verantwoordelijkheid bij je kind neer te leggen is natuurlijk niet altijd een goed idee 🙂.

Omdat je in je bericht aangeeft dat je het nummer mee wilt nemen naar haar nieuwe provider, kan ik je in elk geval vertellen dat je zelf niet hoeft op te zeggen. Dit doet de provider waar je naartoe overstapt al automatisch. Dit hebben providers onderling afgesproken, zodat het telefoonnummer niet verloren kan gaan, je niet zonder aansluiting komt te zitten óf juist met dubbele abonnementskosten opgescheept zit.

Je moet hierbij enkel 30 dagen opzegtermijn in acht te nemen bij de aanvraag van het nummerbehoud, vanaf het moment van aanvragen. Stel je doet vandaag het nummerbehoud verzoek, dan wordt het nummer op 24 mei overgezet en bij Simyo opgezegd 🙂.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?

Groetjes, Tiury

Wederom bedankt voor je hulp PCfreak en natuurlijk voor je feedback 🙂.
Badge
Ik wil het nummer NIET meenemen:
'Er is inmiddels een ander abonnement met een nieuw nummer georganiseerd. Het abonnement is 'vrij', dus opzegbaar, maar het is me nu niet helemaal duidelijk vanaf wanneer mijn dochter onbereikbaar is op haar Simyo nummer wanneer ik vandaag opzeg.'

De procedure bij nummerbehoud is me duidelijk, maar juist bij 'kaal' opzeggen begrijp ik niet helemaal wat er nu staat. Wanneer ik nu opzeg, wanneer vervalt het nummer dan, als ik de tekst van de website (zie ook mijn openingspost) goed lees is dat 1 mei, klopt dat, en tot wanneer betaal ik dan (gaat maar om 3 euro, da's niet het grootste probleem)?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Achjee,

Goed van je dat je de precieze datum wilt weten wanneer het abonnement stopt. Wanneer je opzegt, zal je abonnement per de 1e van de volgende maand (1 mei in dit geval) gestopt zijn!

Let op dat je bij het opzeggen van je abonnement een e-mail met een bevestiging moet krijgen. Daar staat deze datum ook in.

Is het zo duidelijk voor je?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Achjee,

Goed van je dat je de precieze datum wilt weten wanneer het abonnement stopt. Wanneer je opzegt, zal je abonnement per de 1e van de volgende maand (1 mei in dit geval) gestopt zijn!

Let op dat je bij het opzeggen van je abonnement een e-mail met een bevestiging moet krijgen. Daar staat deze datum ook in.

Is het zo duidelijk voor je?

Groetjes,
Caspar


Helemaal duidelijk!
Dank je.
Dan wacht ik even tot 1 of 2 mei met opzeggen :-)
Heeft ze nog een maand de tijd om vanaf haar oude telefoon haar contacten te informeren (en ook nog oproepen en sms berichten te ontvangen).
Badge +2
Dan ben je denk ik te laat, ik zou het nu doen, dan ben je 1 juni van het abo af.
Met op 1 of 2 mei opzeggen voldoe je niet aan de maand opzegtermijn om per 1 juni abo af te zijn.
Badge
Dan ben je denk ik te laat, ik zou het nu doen, dan ben je 1 juni van het abo af.
Met op 1 of 2 mei opzeggen voldoe je niet aan de maand opzegtermijn om per 1 juni abo af te zijn.


Ik ga even af op de reactie van een moderator (Caspar), die bevestigt dat per 1e van de maand het nummer en de bundel vervallen. 1 is al a.s. zondag, dan heeft mijn dochter te weinig tijd.
Badge +2
Oké het zal dan wel.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Achjee,

Allereerst mijn excuses voor mijn eerste reactie, zat ik er even goed naast! Als je nu opzegt, dan stopt het abonnement inderdaad per 1 mei en dit is niet wat je wilt. Zeg dus pas op vanaf 1 mei 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Achjee,

Allereerst mijn excuses voor mijn eerste reactie, zat ik er even goed naast! Als je nu opzegt, dan stopt het abonnement inderdaad per 1 mei en dit is niet wat je wilt. Zeg dus pas op vanaf 1 mei 🙂.

Groetjes, Tiury


Geen enkel probleem Tiury. Dank voor het nogmaals bevestigen.

De meeste mensen zullen nummerbehoud wensen, dus best een logische reactie die je gaf...

Wellicht wel een idee om de reactie van Caspar te markeren als 'antwoord'.
Er is vrij veel te vinden op het forum over opzeggen met nummerbehoud (dit zullen de meeste mensen waarschijnlijk ook willen/kiezen), maar het puur opzeggen kon ik niets vinden over de opzegtermijn.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Achjee,

Graag gedaan natuurlijk én ik heb het antwoord meteen gewijzigd voor je (en voor andere forumleden). Mocht je nog verdere vragen voor ons hebben, schroom dan om niet deze te stellen!

Groetjes, Tiury

Reageer