.

Beantwoord

Hoe zit het met de contractverlenging van Simyo bij mobiel.nl?

  • 9 September 2016
  • 11 reacties
  • 284 Bekeken

Ik heb op dit moment een abonnement bij Simyo. Omdat mijn telefoon kapot is gegaan, heb ik afgelopen woensdag een nieuwe smartphone besteld bij mobiel.nl, gekoppeld aan een abonnement bij Simyo met nummerbehoud. Heb het aankoopbedrag meteen overgemaakt. Toch blijkt levering van het toestel problematisch te zijn. Men zegt bij mobiel.nl al dagen te wachten op goedkeuring van Simyo. En al die tijd ben ik dus niet bereikbaar. Snap niet waarom de goedkeuring zo lang op zich laat wachten. Ik ben namelijk al abonnee, wil hetzelfde nummer behouden en betaal altijd keurig op tijd. Wat is het probleem? Help me a.u.b.!
icon

Beste antwoord door Caspar 9 September 2016, 16:00

Bekijk originele reactie

11 reacties

De aanschaf van een mobiel via een externe site in combinatie met een abonnement bij Simyo is geen verlenging. Het huidige contract zal dus beëindigd moeten worden (maand opzeg termijn) waarbij rekening gehouden zal worden met de aanvraag voor nummerbehoud.
Ik hoor graag de reactie van een Simyo-medewerker.
Dat kan, maar aangezien dit een forum is kunnen ook niet medewerkers reageren.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mdevalk,

Wat leuk dat je je contract verlengt via www.mobiel.nl.

Wanneer je daar je contract wilt verlengen zul je een e-mail moeten sturen naar nummerbehoud@simyo.nl met je te behouden nummer en je (nieuwe) tijdelijke nummer. Verder moet het oude simkaartnummer worden vermeld. Heb je dat al gedaan?

De afdeling nummerbehoud zal er dan voor zorgen dat het allemaal goed komt!

Heb je hier nog vragen over?

@Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Dat wil ik allemaal best doen, maar ik heb geen nieuw tijdelijk nummer. Mobiel.nl heeft dat en zij vragen dit voor mij aan, maar zeggen hiermee slechte ervaringen met Simyo te hebben. Woensdag zei men nog dat het misschien nog wel goed komt, maar vandaag kreeg ik te horen dat het eigenlijk niet kon maar dat ze hun best gingen doen. Ik ben het gedoe onderhand wel zat en heb daarom de bestelling geannuleerd. Ik ga wel ergens anders een los toestel kopen en dan is het alleen een kwestie van de sim-kaart in het nieuwe toestel doen toch? Mijn abonnement bij Simyo loopt nog tot 20 oktober.
Ik krijg net een mail van mobiel.nl dat er een storing is in het aanmeldsysteem met Simyo. Mijn order is nog niet aangesloten, maar ze proberen het nu zo spoedig mogelijk in orde te maken. Zo zie je maar: weer een nieuw verhaal. Ik hoop maar dat ze het nu wel waarmaken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mdevalk,

Wat jammer dat het nog steeds niet helemaal opgelost is! 😞 Begrijp ik goed dat mobiel.nl ermee bezig is? Of heb je je bestelling intussen al geannuleerd?

Ik ben benieuwd naar het verloop hiervan. Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Ik heb de bestelling geannuleerd en inmiddels ergens anders een los toestel gekocht.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mdevalk,

Ik snap heel goed dat je uiteindelijk hebt geannuleerd. Veel plezier met je nieuwe toestel!

Groetjes,
Caspar
Ben inmiddels de gelukkige bezitter van een iPhone SE. Helemaal blij.
Reputatie 5
Badge +9
Wauw, zo cool! Veel plezier met je nieuwe iPhone :D

Groetjes,
Caspar

Reageer