.

Beantwoord

Hoe werkt bellen vanuit Nederland naar het buitenland?

  • 28 November 2019
  • 9 reacties
  • 261 Bekeken

Waarom valt bellen vanuit Nederland naar bijv. Duitsland niet binnen mijn bundel? Ik vind dat erg vreemd.

icon

Beste antwoord door Scotsman 28 November 2019, 23:50

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Bellen naar een ander EU land valt alleen binnen je bundel als je met het netwerk van een ander EU land dan Nederland verbonden bent. In telecom-jargon ben je dan aan het ‘roamen’. Deze regels voor het ‘roamen’ op een ander netwerk binnen de EU zijn door Brussel vastgesteld. Maar de tarieven die een lidstaat binnen zijn eigen grenzen hanteert zijn niet aan EU regels onderworpen. Vandaar dat providers naar believen het tarief voor bellen vanuit Nederland naar buitenlandse nummers mogen vaststellen. Je bent dan namelijk niet aan het ‘roamen’ en dus is de EU wetgeving niet van toepassing.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ebanisat,

 

Wat Scotsman aangeeft klopt helemaal! Om dat verhaal nog even aan te vullen, bellen naar een Nederlands nummer binnen de EU valt binnen je bundel. Bellen naar buitenlands nummer binnen of buiten de EU valt nooit binnen je bundel.

 

Ik hoop dat het met deze info wat duidelijker is, thanks Scotsman!

 

Groetjes,

Daisy

Dank voor jullie antwoorden. Een reactie:

Wat zou Simyo buitengemeen goed scoren t.o.v. andere providers als zij dit bellen vanuit Nederland naar landen in de EU binnen de bundel opnemen. Hoe kunnen wij dat bereiken? 

Het is bijna het heerlijke avondje van Sinterklaas. Je zou een verlanglijstje kunnen maken. 😎🙂

Simyo heeft een wall of change. Daar worden ideeën op gehangen van klanten. Dit wordt dan besproken, opgepakt of afgewezen. 

 

Ook hier op het forum kun je, als je een topic start, zo'n idee plaatsen. Maar voor nu kan Simyo deze vraag (dit topic) misschien omzetten naar idee waarmee zij de mogelijkheid geven om andere geïnteresseerden te laten stemmen en er over te brainstormen. 

Hoe start ik een nieuwe topic?

Waar vind ik de Wall of change?

Gr. Jos

Hoe start ik een nieuwe topic?

Waar vind ik de Wall of change?

Gr. Jos

 

Je hoeft geen nieuw topic te starten, zie mijn verzoek aan Simyo voor jou.

 

Die wall of Change hangt bij Simyo op kantoor. 

Da’s geweldig. Bedankt. Het zou voor velen een uitkomst zijn. Simyo zou hiermee als perfecte provider andere providers kunnen uitdagen.

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ebanisat,

 

Wat Ray zegt kopt helemaal! We hebben hier een enorme wand met ideeën van klanten. Veel worden uitgevoerd en sommige niet. 

Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit moeilijker te implementeren zal zijn en tegelijkertijd de kosten laag te houden. Maar ik ga daar niet over maar andere collega's dus dit idee komt daar ook te hangen! Ik wil je bedanken voor het meedenken. Op deze manier zijn wij al 17 keer de allerbeste Nederlandse provider volgens de Consumentenbond. 

 

Groetjes,

Ouael

Reageer