.

Beantwoord

Hoe stap ik over van Prepaid naar Sim Only met Simyo Compleet?

  • 7 August 2018
  • 5 reacties
  • 194 Bekeken

Beste heer/mevrouw,

Thuis hebben wij KPN, vandaar dat ik over wil stappen van mij Simyo Prepaid naar een Sim Only abonnement met de actie van KPN. Als ik over wil stappen van Simyo naar Sim Only zonder de KPN actie wordt mijn beltegoed verrekend, dit gebeurt nu echter niet... Zouden julli dit alsnog kunnen regelen? Heb inmiddels mijn aanvraag voor Sim Only al ingediend, ondanks mijn overgebleven beltegoed...

Met vriendelijke groet,

Merel van Wijk
icon

Beste antwoord door Els 8 August 2018, 11:09

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
KPN en Simyo zijn verschillende bedrijven/providers. Als je overstapt van Simyo prepaid naar een andere provider, dan vervalt je beltegoed. Alleen bij Simyo prepaid naar Simyo sim-only wordt beltegoed verrekend met de eerste factuur.

Je kunt daarnaast ook voor 5 euro het resterende beltegoed naar een andere Simyo Prepaid aansluiting over laten zetten.

Dat zijn alle opties!

Weet je overigens dat als je naar Simyo sim-only was overgestapt, dat je dan Simyo compleet had kunnen aanzetten?
Het beltegoed verdwijnt altijd bij een overstap naar een andere provider.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-mijn-prepaid-opzeggen-310?c=122

Net te laat, @Groentjuh is mij voor.
Sorry verkeerd neergezet, ben overgestapt naar Simyo sin Only met Simyo compleet, maar mijn beltegoed wordt door het Simyo compleet pakket dus niet verrekend, maar waarom niet??
Reputatie 7
Badge +9
Als je van Simyo prepaid naar Simyo sim-only (met Simyo compleet gaat), dan zie je op de eerst factuur(/facturen) als het goed is dat je beltegoed wordt verrekend. Dat staat ook hier.

Heb je nog beltegoed?
Heb je nog beltegoed op je Prepaid simkaart? Dat brengen we automatisch in mindering op je eerste factuur. Houd je daarna nog beltegoed over? Dat halen we van de volgende facturen af, tot het bedrag helemaal is verrekend.


Forum experts kunnen niet kijken of je al je eerste factuur hebt ontvangen en of het daarop is verrekend. Daar is een moderator voor nodig. Simyo compleet zou hier niets aan moeten veranderen. Doorgaans reageren moderatoren binnen 1 werkdag.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Merel9899,

Welkom op het Simyo Forum! Wat leuk dat je wilt overstappen naar Sim Only! Natuurlijk snap ik dat je dan graag gebruik wilt maken van Simyo Compleet. 🙂

Overstappen van Simyo Prepaid naar een Sim Only van Simyo gaat via Mijn Simyo. Het is helaas niet mogelijk om een nieuwe bestelling te doen voor een Sim Only en daarbij je nummer over te laten zetten van je Prepaid-aansluiting naar de nieuwe simkaart. Bij een internet overstap via Mijn Simyo behoud je namelijk je telefoonnummer, simkaart, betaal je geen aansluitkosten én wordt je beltegoed in mindering gebracht. Ook kun je als je bent overgestapt naar Sim Only gewoon Simyo Compleet aanzetten, handig hè? Je loopt dus niks mis. 🙂

Om alsnog over te stappen met al deze voordelen, raad ik je aan om dit via Mijn Simyo te doen. Op deze pagina lees je hoe je dit precies doet. Je nieuwe bestelling kun je tot 14 dagen nadat je deze hebt geplaatst annuleren via simyo.nl/annuleren.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Groentjuh en Ray, bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
Els

Reageer