Beantwoord

Hoe moet ik mijn abonnement opzeggen die op 11-12 afloopt?

  • 28 september 2014
  • 15 reacties
  • 1002 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik heb een sim only abonnement bij jullie dat pas afloopt op 11.12.14 
Mijn telefoon is zojuist kapot gegaan en graag zou ik willen opzeggen omdat ik liever niet 2 maanden doorbetaal zonder gebruik te maken van het netwerk. Kan dit door jullie handmatig gedaam worden? Als ik druk op abonnement opzeggen staat er dat mijn abonnement niet opgezegt kan worden en tot aangegeven datum loopt
icon

Beste antwoord door Scotsman 28 september 2014, 18:04

Als je een abonnement voortijdig wilt opzeggen dan ben je een afkoopsom verschuldigd. De hoogte daarvan komt overeen met de abonnementskosten voor het aantal maanden en dagen tussen het moment van opzeggen en de einddatum van je contract. Meer info zal ongetwijfeld spoedig komen van een Simyo moderator.
Bekijk originele reactie

15 reacties

Als je een abonnement voortijdig wilt opzeggen dan ben je een afkoopsom verschuldigd. De hoogte daarvan komt overeen met de abonnementskosten voor het aantal maanden en dagen tussen het moment van opzeggen en de einddatum van je contract. Meer info zal ongetwijfeld spoedig komen van een Simyo moderator.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Nabil El,

Ik heb je vraag verplaatst naar het forumonderdeel Abonnementen. Daar past het beter tussen, denk ik.

Wat vervelend dat je telefoon stuk is gegaan. Ook jammer dat je nu wilt opzeggen :(
Het klopt wat Scotsman aangeeft, je zou je abonnement af kunnen kopen. Als je dat wilt, moet je dat wel nog een keer bevestigen, dan ga ik dat regelen voor je.
Je zou ook eens in onze telefoonshop kunnen kijken, misschien dat er nog een leuk mobieltje voor een leuk prijsje tussenzit voor je.
Vraagje: Ik heb nog 3 maanden te gaan. Als ik nu mijn abonnement aanpas naar zeg 100 min. (€4,-) en verder mobiel internet op 0. Betaal ik dan nog 4x (3x gewoon en 1 x omdat ik mijn bundel aanpas) €4,- en ben dan van mijn abonnement af?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo 064harry,

Dit is de goedkoopste manier, de rekening over september en oktober zijn dan nog het oude bedrag, over november en december betaal je dan nog 11/31*€ 4 = € 1,42 (dit bedrag kan een paar cent afwijken).
Vergeet niet je bundel op tijd te wijzigen. Zet ook mobiel internet op Mijn Simyo uit en op je tostel, dan weet je zeker dat er geen mobiel verkeer op deze simkaart plaatsvindt. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi 064harry, welkom op het Simyo forum!

Wat jammer dat je erover denkt om ons te gaan verlaten...
Op zich klopt je rekensom aardig.

Al lees ik liever waarom je wilt opzeggen en of we daar nog iets aan kunnen doen?
Hoi 064harry, welkom op het Simyo forum!

Wat jammer dat je erover denkt om ons te gaan verlaten...
Op zich klopt je rekensom aardig.

Al lees ik liever waarom je wilt opzeggen en of we daar nog iets aan kunnen doen?


Apart betalen voor 4G is een reden.
Slechte dekking in sommige steden (o.a. Arnhem en Doetinchem)
En ik woon aan de grens met Duitsland. Telkens wanneer ik daar ben geweest moet ik mijn toetsel herstearten omdat anders de 3G het niet meer doet. (heb er al van alles aan gedaan mbv uw Twitter helpdesk.)

Top service (dat dan weer wel!)
Badge +6
Hoi 064harry,

Dat je slechte dekking in Arnhem en Doetinchem ervaart dat verbaast me, ook als je deze Coveragechecker van KPN bekijkt. Ervaar je dit overal in deze steden zo, zowel binnen als buiten?

M.b.t. het herstarten van je telefoon om weer verbinding te krijgen met mobiel internet nadat je de grens over komt, dat is inderdaad iets wat we wel vaker horen en tot zover bekend is dit helaas de enige oplossing om weer snel verbinding te krijgen.

Ik hoop dat we je toch nog eens in de toekomst mogen verwelkomen bij Simyo! 🙂
Ik kan mijn inbox zo gauw niet vinden op mijn mobiel maar het is nu vrijdag en ik heb nog steeds geen 'trio simkaart'
Badge +6
Hoi 064harry,

Het is inderdaad via de mobiele weergave helaas niet mogelijk om in je Inbox te komen en een privébericht te sturen, daarom zal ik je zo even een e-mail sturen 🙂
Voor de vorm nog even een reactie. (Voor degenen die dit topic volgen) De overgang van het Duitse netwerk naar de Nederlandse gaat nu prima met mijn nieuwe simkaart. De dekking in oa Arnhem is nog steeds slecht. Ligt niet aan mijn toestel want dat heb ik vervangen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi 064harry,

Wat leuk dat je nog even een terugkoppeling geeft.
Heb je voor mij de volledige postcode van het gebied waar je geen dekking hebt in Arnhem? Dan kan ik nagaan of daar werkzaamheden of iets dergelijks zijn.
Hi Ernst,

Sorry dat de reacties een beetje rommelig verlopen.
Mijn laptop is inmiddels weer gefixed en dus kan ik nu wsl makkelijker  kijken naar de inbox. 
Dit is in de App niet mogelijk. Vandaar.

De postcodes had ik doorgegeven via DM op Twitter.
Maar omdat de andere forumgasten daar niets aan hebben zal ik het nog es effe doorgeven: 6822GJ o.a. en 6811EL.
Dekking zou goed moeten zijn volgens jullliemaar dat is het niet.
Partner heeft ook Simyo (met mijn oude toestel) en ervaart dezelfde problemen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi 064harry,

In je gegevens zie ik inderdaad dat je hier melding van hebt gemaakt. Begrijp ik goed dat het vooral om 2G gaat in Arnhem?
Op zich, als je een 3G toestel hebt, hoef je toch niet op 2G?
Het gaat gewoon om 3G. Met meerdere iPhones en 2 simkaartjes. Die van mijn partner en mij. Dus daar ligt het niet aan. Dus op beide toestellen alleen E. (Edge)
Reputatie 4
Badge +10
Hoi 064harry,

Even kijken, dus als ik het goed begrijp heb je geen 3G bereik maar alleen via E verbinding. Je hebt al je simkaart in een ander toestel geplaatst. In verschillende iPhones en in het oude toestel van je vrouw. Ook je vrouw heeft slecht bereik. En jullie hebben dit zowel binnen als buiten, door heel Arnhem en specifiek op de postcodes: 6822GJ en 6811EL.

Ik zie dat er al het een en ander is gebeurd. Je simkaart is gereset. Ook heb je een nieuwe simkaart ontvangen. Daarnaast zijn de KPN netwerkspecialisten gebeld en hoort het bereik op de bovenstaande postcodes goed te zijn. Dat je in heel Arnhem slecht bereik hebt is apart 😕

Zijn er ook andere mensen die het KPN netwerk gebruiken die hetzelfde als jullie ervaren?

Reageer