.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?


Goeie middag
Ik ben al een hele poos klant en ik zou heel graag mijn abonnement opwinden zeggen en dat gaat totaal niet op de site van symyo en ik hoop het via deze weg het te kunnen ik maak totaal geen gebruik van symyo en mijn simkaart is kapot en dat al een kleine 4 jaar al en ik krijg geen nieuwe en maar wel blijven betalen iedere maand tussen de 2 a 3 euro zou iemand mij kunnen helpen om te zorgen dat mijn abonnement per direct gestopt wordt Mvg stefan oorschot
icon

Beste antwoord door Samantha 21 March 2017, 15:19

Bekijk originele reactie

12 reacties

Simkaarten bestellen en opzeggen doe je via de MijnSimyo pagina.

Simkaart bestellen op MijnSimyo - instellingen - simkaart.

Opzeggen op MijnSimyo - instellingen - abonnement.

Als het niet werkt kun je dan aangeven waarom niet. Krijg je een foutmelding o.i.d.?
Badge +7
Hoi Stefan1981,

Welkom op ons forum! :)

Wat jammer dat je je abonnement wilt opzeggen! Als je je abonnement niet gebruikt omdat je simkaart kapot is, hebben we hier een hele handige oplossing voor: een nieuwe simkaart bestellen. Je kunt een nieuwe simkaart bestellen op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Simkaart. Een nieuwe simkaart kost € 5,00. Dit bedrag wordt toegevoegd aan je factuurbedrag. Je krijgt van ons dan binnen 3 werkdagen een nieuwe simkaart.

Als je geen nieuwe simkaart wilt, maar gewoon wilt opzeggen, kan dat natuurlijk ook. Wil je hierbij je nummer behouden?

Als je je nummer niet wilt behouden, kun je heel eenvoudig opzeggen via Mijn Simyo. Dit doe je onder het tabblad Instellingen > Abonnement. Je abonnement wordt in dit geval 30 dagen nadat je de opzegging hebt aangevraagd, stopgezet. Dit in verband met je opzegtermijn.

Mocht je je nummer wel willen behouden, kun je het beste een bestelling plaatsen bij je nieuwe provider met nummerbehoud. Je kunt hierbij een overstapdatum kiezen dat minstens 30 dagen in de toekomst ligt. Dit heeft ook te maken met je opzegtermijn. Je nummer wordt op deze overstapdatum overgezet naar je nieuwe provider. Je abonnement bij ons wordt op dat moment stopgezet.

Laat je weten of het is gelukt? Als het niet lukt, kun je dan aangeven wat er precies niet lukt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp! 🙂
Ik probeer ook mijn Sim Only op te zeggen. Via Mijn Simyo ga ik naar Instellingen. Maar daarna is er geen keuze Abonnement. Er zijn vier tabbladen (Persoonlijke geg, Netwerkinst, Simkaart en Beltegoed).

Wat nu?
Jij hebt prepaid dus valt er weinig op te zeggen. Bij prepaid zit je namelijk nergens aan vast.

Let wel, als je jouw nummer wilt houden dan kun je dit aangeven bij je nieuwe provider. Beltegoed word niet teruggestort, advies is dit eerste op te maken.
Ik geloof dat ik in de war ben met een oud abonnement. 🙂 Nou ja, dit maakt het wel zo makkelijk.
Wat is de reden dat je weg wilt gaan? Zou Simyo ook wel willen weten denk ik 😃
Ik woon in het buitenland en dankzij de nieuwe roaming wetgeving van EU kan ik nou in Nederland gewoon uit mijn bundel bellen en dus kan mijn Nederlandse nummer vervallen.
Ja dat is wel een logische reden. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben in dezelfde situatie als Nico. De belangrijkste reden om mijn Nederlandse Simyo nummer aan te houden is dat mijn Nederlandse familieleden en vrienden mij dan voor een heel schappelijk prijsje kunnen bellen, ze bellen immers met een Nederlands nummer. Ze zouden anders mijn buitenlandse mobiele nummer moeten bellen wat in de meeste gevallen een heel stuk duurder is.
Verder is me opgevallen dat bepaalde producten of diensten die je in Nederland bestelt via een app of webpagina (een taxi bijvoorbeeld, of een pizza) vaak alleen een Nederlands 06 nummer accepteren.

Ik blijf dus voorlopig klant bij Simyo.
Gezien het feit dat ik een prepaidnummer blijk te hebben, kan ik dat nummer dus ook gewoon aanhouden.
Reputatie 7
Badge +9
Gezien het feit dat ik een prepaidnummer blijk te hebben, kan ik dat nummer dus ook gewoon aanhouden.

Alleen niet vergeten om minstens 1x per half jaar even te bellen of sms'sen anders vervalt je nummer. Het schijnt dat Simyo je wel waarschuwt voordat het zover is.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Nico-de-Pico,

Wat een achtbaan is dit topic, zeg :8 Nico, de aansluiting waarop jij inlogt (en die gekoppeld is aan je forumaccount) is een Prepaid aansluiting. Als je wilt dat dat nummer vervalt, dan hoef je daar niks voor te doen. Na een halfjaar geen gebruik, zal het nummer vanzelf in een zwart gat verdwijnen. Wil je het nummer toch behouden? Dan kun je dat via je nieuwe provider regelen door een verzoek tot nummerbehoud in te dienen. Je beltegoed neem je dan niet mee, dus ik raad je aan om het dan eerst op te maken.

Wil je nu het nummer alsnog gewoon bij Simyo laten? Dan is het raadzaam (zoals Scotsman zegt) om één keer in het halfjaar verbruik te laten zien. Dit kun je doen door bijvoorbeeld te bellen, sms'en, internetten, op te waarderen of een internetbundel te kopen. Als je dat niet doet, dan zal het nummer vervallen en je simkaart dus niet meer werken. Jouw laatste verbruik met dit nummer was in april, dus dat zit nog wel even snor.

Laat je 't ook weten als je andere vragen hebt?

@ Ray en Scotsman, dank voor reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer