.

Beantwoord

Hoe gebruik ik de Vriendendeal?

  • 27 October 2018
  • 11 reacties
  • 351 Bekeken

Badge
Mijn tante heeft abonnement bij kpn. Hoe kan ik haar overzetten naar simyo?
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 October 2018, 07:15

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hoi @Ivb1971 .

Dit kan bijvoorbeeld via de vriendendeal, waarbij jullie allebei dan een korting krijgen.
Gebruik je/ gebruikt ze dan nummerbehoud bij de aanvraag voor haar nieuwe abonnement is dat ook meteen handig.

Een moderator meldt zich nog bij je. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

Fijn weekend.😎
Friesian.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ivb1971,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je tante over wil stappen naar Simyo! 🙂 Wat Friesian zegt is helemaal goed: jij kunt je VriendenDeal-link bemachtigen door in te loggen op Mijn Simyo. Als je tante via die link haar aansluiting afsluit, krijgen jullie beiden korting! Dan voert ze haar gegevens in en dient ze nummerbehoud in tijdens het bestellen. Heeft ze nog een lopend contract bij KPN of niet? Dat is nog wel belangrijk voor wanneer ze kan overstappen, maar daar kan KPN haar het best over informeren.

Gaat dit lukken zo?

@ Friesian, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Beste lvb1971,

Ik zou eerst eens bij Hollandsnieuwe kijken. Dat is beter

Groet,
Beste lvb1971,

Ik zou eerst eens bij Hollandsnieuwe kijken. Dat is beter

Groet,


En wat is er dan beter? Wellicht handig om dat er bij te vertellen?
Beste Ray, daar heb je gelijk in. De kosten buiten de bundel zijn, die zijn er niet bij Hollandsnieuwe. Bij Simyo lijkt het juist de core business.
Reputatie 6
Badge +5
Hi E-mailadrEs,

Welkom op het Simyo Forum!

Er zijn natuurlijk meerdere providers actief in Nederland. Iedereen zal een eigen voorkeur hebben, dat betekend echter niet dat er één 'beter' is dan de ander. Er is niet voor niets een topic aangemaakt om over te stappen naar Simyo. Buiten de bundel kosten is hier in ieder geval geen 'core business'.

Ray, bedankt voor je reactie :)

Groetjes,
Niels
Niels dank voor je reactie, Simyo zou gek zijn om te stoppen met haar buitensporig hoge factuur beleid. Het is in principe heel gemakkelijk om in korte tijd per ongeluk veel mb's te consumeren. Genoeg klanten die dat overkomt, en bij meer dan genoeg klanten gebeurd het een tweede of derde keer. Eigen verantwoordelijkheid van de klant, en kassa voor Simy.

Klanten die niet zitten te wachten op schrikbarende verrassings-facturen, kunnen veel beter naar een alternatief zoals Hollandsnieuwe kijken. Daar zijn de voorwaarden veel 'beter'

Groetjes,
Reputatie 6
Badge +4
Hoi E-mailadrEs,

Namens Niels graag gedaan. Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat we bij Simyo geen limiet hebben op wat je kunt verbruiken. Dit is natuurlijk een van de eigenschappen waar je voor kunt kiezen. Wil je dat niet, dan kun je uiteraard ook kijken wat beter bij je past. Wij richten ons dan ook niet op de markt van onbeperkt gebruik, maar meer op dat deel van de mensen dat genoeg heeft aan een beperkt tegoed. Daarnaast bieden we via onder andere onze blog verschillende artikelen aan met tips om je telefoon zo in te stellen dat je jouw verbruik in eigen hand houdt. Ik zie in je gegevens dat mijn collega's je eerder ook hiernaar verwezen hebben. Zo kun je dus juist voorkomen dat het opnieuw gebeurt. Uiteindelijk is het aan de gebruiker hoeveel je verbruikt en dus of en hoeveel kosten je maakt. :)

Groetjes,
Thomas
Hoi Thomas dank voor je uitleg. Ik begrijp dat de gebruiker verantwoordelijk is voor hoeveel die gebruikt. Daar wil ik lvb1971 juist voor waarschuwen. Je kunt zo makkelijk per ongeluk veel gebruiken en met hoge kosten komen te zitten. Toen je in mijn gegevens hebt gekeken heb je vast ook gezien dat ik 140 euro buiten mijn bundel ben gegaan afgelopen zaterdag. Ik was op mijn kantoor waar de wifi prima werkt, daar heb ik een film gedownload (schijnbaar niet zoals gebruikelijk via de wifi). Ik heb al heel veel films gedownload maar altijd gratis. Dit is de duurste. Ik had van hetzelfde geld liever 10 keer naar de bios gegaan 🙂 Ik heb nu wel de instelling veranderd alleen films downloaden via wifi, dan kan dit in ieder geval niet meer gebeuren.
Het klopt idd dat je collega's me ook al verder geholpen hebben om dit soort zaken te voorkomen, dat is heel vriendelijk, maar zoals je ziet is het toch weer fout gegaan. Voor mij dan. Ik snap nog steeds niet hoe ik die instelling verkeerd heb kunnen zetten. Ik snap dat ik films alleen via wifi moet downloaden.

Groetjes,
Hoi Thomas dank voor je uitleg. Ik begrijp dat de gebruiker verantwoordelijk is voor hoeveel die gebruikt. Daar wil ik lvb1971 juist voor waarschuwen. Je kunt zo makkelijk per ongeluk veel gebruiken en met hoge kosten komen te zitten.

Ik herinner me nog dat wifi assist werdt aangezet door een IOS-update.🤔

Hoi @Thomas en @EmailadrEs.
Ik kan het niet laten om even te reageren.

Natuurlijk heb je als gebruiker een verantwoordelijkheid maar ook een provider heeft dat.

Service

Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan behoudt Simyo zich het recht om je aansluiting uit voorzorg tijdelijk te blokkeren.
Maar we krijgen je verbruik met een vertraging binnen van het netwerk. In Nederland kan dit tot 4 uur duren. Verbruik in het buitenland kan zelfs tot 36 uur later binnenkomen bij Simyo. Als je in die tijd veel verbruik hebt gehad, kan het voorkomen dat we niet precies bij € 100,- of € 250,- blokkeren.
Ook wij zien namelijk pas op het moment dat het verbruik binnenkomt of je hoogverbruik hebt gehad. Vervolgens blokkeren we automatisch je aansluiting, waarbij je factuur dus al hoger kan zijn dan de genoemde € 100,- of € 250,-.

*****

Hier kan dus heel veel gebeuren, hier kan ECHT heel veel worden verbeterd!
Betere afspraken, eerder ontvangen van en dus ook verwerken van gegevens.
Wij blij - jullie blij. 😎
We (betrokken klanten - moderator en community manager) hadden het er pas nog over en o.a.dit is voor ons, mij moeilijk.

Groetjes
Friesian
Reputatie 7
Badge +10
Hi E-mailadrEs en Friesian,

Dank voor de feedback! Ik snap heel goed dat dat zuur aanvoelt - sorry daarvoor! Voorlopig is er nog geen plafond voor data (of gesprekken), maar we steken de koppen bij elkaar en blijven overleggen over de mogelijkheden.

Groetjes,
Jihane

Reageer