Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe gebruik ik de Vriendendeal?

  • 27 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 331 Bekeken

Badge
Mijn tante heeft abonnement bij kpn. Hoe kan ik haar overzetten naar simyo?
icon

Beste antwoord door Friesian 27 oktober 2018, 07:15

Hoi @Ivb1971 .

Dit kan bijvoorbeeld via de vriendendeal, waarbij jullie allebei dan een korting krijgen.
Gebruik je/ gebruikt ze dan nummerbehoud bij de aanvraag voor haar nieuwe abonnement is dat ook meteen handig.

Een moderator meldt zich nog bij je. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

Fijn weekend.😎
Friesian.
Bekijk originele reactie

11 reacties

Hoi @Ivb1971 .

Dit kan bijvoorbeeld via de vriendendeal, waarbij jullie allebei dan een korting krijgen.
Gebruik je/ gebruikt ze dan nummerbehoud bij de aanvraag voor haar nieuwe abonnement is dat ook meteen handig.

Een moderator meldt zich nog bij je. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

Fijn weekend.😎
Friesian.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ivb1971,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je tante over wil stappen naar Simyo! 🙂 Wat Friesian zegt is helemaal goed: jij kunt je VriendenDeal-link bemachtigen door in te loggen op Mijn Simyo. Als je tante via die link haar aansluiting afsluit, krijgen jullie beiden korting! Dan voert ze haar gegevens in en dient ze nummerbehoud in tijdens het bestellen. Heeft ze nog een lopend contract bij KPN of niet? Dat is nog wel belangrijk voor wanneer ze kan overstappen, maar daar kan KPN haar het best over informeren.

Gaat dit lukken zo?

@ Friesian, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Beste lvb1971,

Ik zou eerst eens bij Hollandsnieuwe kijken. Dat is beter

Groet,
Reputatie 7
Beste lvb1971,

Ik zou eerst eens bij Hollandsnieuwe kijken. Dat is beter

Groet,


En wat is er dan beter? Wellicht handig om dat er bij te vertellen?
Beste Ray, daar heb je gelijk in. De kosten buiten de bundel zijn, die zijn er niet bij Hollandsnieuwe. Bij Simyo lijkt het juist de core business.
Reputatie 6
Badge +5
Hi E-mailadrEs,

Welkom op het Simyo Forum!

Er zijn natuurlijk meerdere providers actief in Nederland. Iedereen zal een eigen voorkeur hebben, dat betekend echter niet dat er één 'beter' is dan de ander. Er is niet voor niets een topic aangemaakt om over te stappen naar Simyo. Buiten de bundel kosten is hier in ieder geval geen 'core business'.

Ray, bedankt voor je reactie :)

Groetjes,
Niels
Niels dank voor je reactie, Simyo zou gek zijn om te stoppen met haar buitensporig hoge factuur beleid. Het is in principe heel gemakkelijk om in korte tijd per ongeluk veel mb's te consumeren. Genoeg klanten die dat overkomt, en bij meer dan genoeg klanten gebeurd het een tweede of derde keer. Eigen verantwoordelijkheid van de klant, en kassa voor Simy.

Klanten die niet zitten te wachten op schrikbarende verrassings-facturen, kunnen veel beter naar een alternatief zoals Hollandsnieuwe kijken. Daar zijn de voorwaarden veel 'beter'

Groetjes,
Reputatie 6
Badge +4
Hoi E-mailadrEs,

Namens Niels graag gedaan. Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat we bij Simyo geen limiet hebben op wat je kunt verbruiken. Dit is natuurlijk een van de eigenschappen waar je voor kunt kiezen. Wil je dat niet, dan kun je uiteraard ook kijken wat beter bij je past. Wij richten ons dan ook niet op de markt van onbeperkt gebruik, maar meer op dat deel van de mensen dat genoeg heeft aan een beperkt tegoed. Daarnaast bieden we via onder andere onze blog verschillende artikelen aan met tips om je telefoon zo in te stellen dat je jouw verbruik in eigen hand houdt. Ik zie in je gegevens dat mijn collega's je eerder ook hiernaar verwezen hebben. Zo kun je dus juist voorkomen dat het opnieuw gebeurt. Uiteindelijk is het aan de gebruiker hoeveel je verbruikt en dus of en hoeveel kosten je maakt. :)

Groetjes,
Thomas
Hoi Thomas dank voor je uitleg. Ik begrijp dat de gebruiker verantwoordelijk is voor hoeveel die gebruikt. Daar wil ik lvb1971 juist voor waarschuwen. Je kunt zo makkelijk per ongeluk veel gebruiken en met hoge kosten komen te zitten. Toen je in mijn gegevens hebt gekeken heb je vast ook gezien dat ik 140 euro buiten mijn bundel ben gegaan afgelopen zaterdag. Ik was op mijn kantoor waar de wifi prima werkt, daar heb ik een film gedownload (schijnbaar niet zoals gebruikelijk via de wifi). Ik heb al heel veel films gedownload maar altijd gratis. Dit is de duurste. Ik had van hetzelfde geld liever 10 keer naar de bios gegaan 🙂 Ik heb nu wel de instelling veranderd alleen films downloaden via wifi, dan kan dit in ieder geval niet meer gebeuren.
Het klopt idd dat je collega's me ook al verder geholpen hebben om dit soort zaken te voorkomen, dat is heel vriendelijk, maar zoals je ziet is het toch weer fout gegaan. Voor mij dan. Ik snap nog steeds niet hoe ik die instelling verkeerd heb kunnen zetten. Ik snap dat ik films alleen via wifi moet downloaden.

Groetjes,
Hoi Thomas dank voor je uitleg. Ik begrijp dat de gebruiker verantwoordelijk is voor hoeveel die gebruikt. Daar wil ik lvb1971 juist voor waarschuwen. Je kunt zo makkelijk per ongeluk veel gebruiken en met hoge kosten komen te zitten.

Ik herinner me nog dat wifi assist werdt aangezet door een IOS-update.🤔

Hoi @Thomas en @EmailadrEs.
Ik kan het niet laten om even te reageren.

Natuurlijk heb je als gebruiker een verantwoordelijkheid maar ook een provider heeft dat.

Service

Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan behoudt Simyo zich het recht om je aansluiting uit voorzorg tijdelijk te blokkeren.
Maar we krijgen je verbruik met een vertraging binnen van het netwerk. In Nederland kan dit tot 4 uur duren. Verbruik in het buitenland kan zelfs tot 36 uur later binnenkomen bij Simyo. Als je in die tijd veel verbruik hebt gehad, kan het voorkomen dat we niet precies bij € 100,- of € 250,- blokkeren.
Ook wij zien namelijk pas op het moment dat het verbruik binnenkomt of je hoogverbruik hebt gehad. Vervolgens blokkeren we automatisch je aansluiting, waarbij je factuur dus al hoger kan zijn dan de genoemde € 100,- of € 250,-.

*****

Hier kan dus heel veel gebeuren, hier kan ECHT heel veel worden verbeterd!
Betere afspraken, eerder ontvangen van en dus ook verwerken van gegevens.
Wij blij - jullie blij. 😎
We (betrokken klanten - moderator en community manager) hadden het er pas nog over en o.a.dit is voor ons, mij moeilijk.

Groetjes
Friesian
Reputatie 7
Badge +10
Hi E-mailadrEs en Friesian,

Dank voor de feedback! Ik snap heel goed dat dat zuur aanvoelt - sorry daarvoor! Voorlopig is er nog geen plafond voor data (of gesprekken), maar we steken de koppen bij elkaar en blijven overleggen over de mogelijkheden.

Groetjes,
Jihane

Reageer