.

Beantwoord

Geen internet bankieren hoe bestel je een abonnement

  • 28 October 2013
  • 11 reacties
  • 8295 Bekeken

Mijn ouders willen graag ook een abo bij simyo.
Alleen ze hebben geen internetbankieren want zijn ze te bang en onhandig voor.
Maar als je een abo af wil sluiten heb je dit wel nodig toch.
Wat nu?
icon

Beste antwoord door Natascha 29 October 2013, 16:24

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste sybolt, welkom op het forum.

Je ouders hebben een bank- of girorekening nodig. Bij het aangaan van het contract machigen ze Simyo om maandelijks de verschuldigde bedragen te innen via automatische incasso.
Dus daar hebben ze geen internetbankieren voor nodig.
Alleen in het (onwaarschijnlijke) geval dat ze betalingsachterstand hebben kan het lastiger worden, dan is IDEAL de eenvoudigste manier om alsnog te betalen.

Dus... alvast een hartelijk welkom voor je ouders bij Simyo.
Badge +6
Mijn ouders willen graag ook een abo bij simyo.
Alleen ze hebben geen internetbankieren want zijn ze te bang en onhandig voor.
Maar als je een abo af wil sluiten heb je dit wel nodig toch.
Wat nu?


Hoi Sybolt,

Welkom op het forum!
Wanneer je ouders niet over internetbankieren beschikken dan is het helaas niet mogelijk om een abonnement bij Simyo af te sluiten.
Met de betaling van 1 eurocent middels iDeal kunnen wij controleren of de naam van de besteller en de naam van de rekeninghouder met elkaar overeenkomen. Misschien kan je het abonnement op je eigen naam bestellen en de betaling doen vanaf je eigen rekening?

@ Franswon bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor het antwoord iedereen.
Ik zal het weekend  dan maar bij ze langs om dit te regelen via mijn rekeningen.

Bedankt!
Reputatie 5
Badge +11
Bedankt voor het antwoord iedereen.
Ik zal het weekend  dan maar bij ze langs om dit te regelen via mijn rekeningen.

Bedankt!


Succes!

Houd er wel rekening mee dat jij in dit geval verantwoordelijk blijft voor de abo's. Dus stel dat (in het onwaarschijnlijke geval) je ouders voor een paar honderd Euro naar Vladivostok bellen en ze hun rekening niet kunnen betalen, ben jij 'eigenaar' van de schuld 😞
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb wel kennisen in Novosibirsk )eigenaren van een site waar ik voor werk), maar bellen doe ik via VoIP, niet via Simyo 🙂
Ik heb wel kennisen in Novosibirsk )eigenaren van een site waar ik voor werk), maar bellen doe ik via VoIP, niet via Simyo :)Hoewel de topic al oud is toch maar even reageren omdat ik met een identiek probleem van doen heb. Ernst doelt niet op jouw belgedrag maar op dat van je ouders. Ik heb zelf een pre-paid kaartje voor bepaalde doeleinden en heb nog nooit problemen ondervonden met Symio. Zo, dat was de bekende veer in het achterwerk. 
Maar dan volgt er ook nu een simpele klacht:
De reden waarom niet besteld kan worden als men geen Internetbankieren heeft slaat werkelijk als een tang op een varken.
De bankrekening kan eenvoudig worden gecontroleeerd dmv de ING app op de mobiele telefoon. Mijn schoonmoeder (bijna 87 jaar) wil graag met haar mobieltje bereikbaar blijven. Zij had een abonnement bij Simpel maar Simpel maakt gebruik van T-Mobile en laat nu net op haar woonadres geen T-Mobile ontvangst mogelijk zijn. Dus wilde ik overstappen naar Symio. De hele vragenlijst ingevuld en aan het eind wordt je ineens geconfronteerd met Ideal. Ik dacht dat ik een foutje had gemaakt bij invoer van de vragen. Maar nee hoor. 
Klantenservice gebeld. Nu weet ik dat als ik dit soort dingen tegenkom, ik niet altijd de allervriendelijkste ben (dus daarvoor nog excuses) maar als mij te verstaan wordt gegeven dat het toch echt duidelijk wordt aangegeven, dan wordt ik pissig. Verwacht Symio nou echt dat je ALLE vragen doorleest voordat je je abonnement aanvraagt. Ergens, via de home - klantenservice - Telefoon en simkaart - staat (na klikken op 'meer') 'Ik heb geen internetbankieren' met het antwoord. Als dat informatie verstrekken is bij het aangaan van een contract dan lopen onze zienswijzes toch wel heel erg uiteen. Ik verwacht, dat als je bij de bestelpagina terechtkomt je als 1 van de eerste waarschuwingen te zien krijgt: 'Voor het afsluiten van een abonnement is een Internetbakieren account vereist'. 

En dan de ware reden: Symio wenst geen moeite te doen bij het afsluiten. Want het is namelijk kinderlijk eenvoudig om de controle te doen. Wij drijven zelf een zaak en een incassoopdracht kan zeer simpel worden ingevoerd. Dus stop met die flauwekulpraat aub. Er zit iemand aan het roer van Symio die totaal geen verstand van zaken heeft als het om dit soort dingen gaat.
Want inderdaad: 'EVEN de incasso opdracht voor je schoonmoeder verrichten en het telefoonnummer op jouw naam zetten betekent dat niet zij, maar jij belast wordt met een torenhoge rekening als ze de maandsaldi overschrijdt. En om dat voor een jaar te doen (maandelijks opzegbaar is weer duurder) vind ik erg ver gaan. Vooral omdat de achterliggende reden totaal ondeugdelijk is.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi HendrikJD, welkom op ons forum.

Dank je voor de veer. Voelt goed ;)

Maar nu je klacht;
Er is niet een enkele reden dat Simyo enkel iDeal gebruikt als het gaat om het bestellen van een abonnement.
Natuurlijk, het is erg gemakkelijk voor ons. Maar ook is het heel erg snel, en als wij beloven binnen 3 werkdagen je startpakket thuis laten bezorgen, dan duurt het verwerken van een machtiging te lang. Ook moeten we zeker weten dat jij de eigenaar van die rekening bent. Als je een abonnement in een winkel bestelt moet je die cent pinnen, bij ons is dat niet anders, alleen doen we die verificatie met iDeal.
Als laatste zijn we een provider die werkelijk alles online afhandelt. Van het bestellen, tot het nummerbehoud, de klantenservice en zelfs je abonnementswijzigingen.
Voor de gevallen waarbij een klant er echt niet uitkomt hebben we een telefonische klantenservice.
Je geeft aan dat je het vervelend vind dat je niet goed van te voren ziet dat we enkel met iDeal werken. Wel, daar heb je ten dele gelijk. Dat het alléén iDeal is, staat inderdaad niet heel erg vermeld. Dát we iDeal gebruiken staat bij elke stap in het bestelproces.
Maar nu terug naar je schoonmoeder. Ik ben heel blij dat je Simyo zelf je familie toevertrouwt. Dat zegt echt wel iets :o
Maar zoals ik hierboven al aangeef; we handelen alles online af. Even heel a-commercieel gezien; is dat dan wel handig?

Je geeft ook een tip over het controleren van een rekeningnummer: de ING app op de mobiele telefoon.
Hoe zie je dit voor je? Als je schoonmoeder die app gebruikt, heeft ze al internetbankieren. Of bedoel je dat wij die app kunnen gebruiken bij het controleren?
Als dat zou kunnen, zou het proces om die simkaart zo snel thuisbezorgd te krijgen alweer dikke vertraging oplopen. Nu komt er immers geen hand aan te pas.

Ik zie je reactie tegemoet.
Inmiddels ben ik op zoek gegaan naar een andere provider die ook via KPN netwerk werkt omdat het bezwaar te groot is op de wijze die Symio hanteert.
Stel dat mijn schoonmoeder (ze is immers 87) op korte termijn overlijdt. Hoe zien jullie  het dat ik het abonnement tussentijds zou kunnen stopzetten?
Een kopie overlijdensakte van mijn schoonmoeder? Onmogelijk want het nummer staat op mijn naam.
Ik kan allerlei redenen aanvoeren maar de optie die Telfort biedt hadden jullie ook kunnen voeren.
Ik heb vanmorgen de sim-only kaart besteld. Ook bij Telfort wordt de simkaart bezorgd. maar daar kun je kiezen voor postbezorging. (Voordeel: je hoeft niet thuis te zijn maar je moet telebankieren) of je kiest voor de koerier. Je pint 1 cent op de mobiele pin met de pinpas en de check is gedaan. En dan is de simkaart met 1 dag bezorgd in tegenstelling tot de 3 dagen die Symio heeft. Nogmaals, mijn predpaid van Symio, daar heb ik geen klagen over. Maar de mogelijkheden om bij Symio te kunnen deelnemen is kennelijk voor veel gebruikers een struikelblok.
Jammer want ik had voor mijn schoonmoeder al alles in gereedheid.
Badge +8
Hoi HendrikJD,

Zoals je zelf al aangeeft, er kan heel veel bij Simyo, maar het is gewoon niet voor iedereen als je het op die manier bekijkt. Wij zijn echt een 100% online provider. Bij een abonnement moet er nog veel meer via Mijn Simyo geregeld worden. Alle opties worden daar aan en uit gezet. Facturen en verbruik inzien kun je alleen daar. De simkaart activeren, blokkeren als deze kwijt is, je gegevens wijzigen, alles gaat online. Voor iemand van 87 die daar geen gebruik van kan maken is Simyo dus inderdaad niet de juiste oplossing.
Dat internetbankieren nodig is, heeft meer te maken met het betalen van de facturen als de incasso mislukt, dan met de verificatie. Bij ons kun je een herinnering alleen met iDeal voldoen, en vandaar dus die eis. Een melding eerder in het bestelproces dat internetbankieren nodig is, vind ik een hele goede suggestie. Gelukkig heb je voor je schoonmoeder een alternatief gevonden in Telfort.

Groetjes, Charlene
Dank Charlene voor je antwoord.
Ik begrijp dat het jullie policy zo is maar zelfs een oude dame van 87 zou met de bankierenapp de gestorneerde betaling kunnen verrichten.
Maakt inmiddels niet meer uit. Immers, zoals je terecht aan gaf is mijn schoonmoeder voorzien.
Maar voor de toekomst wel een optie om te overzien wellicht. Succes verder.

Groet

Henk
Reputatie 5
Badge +11
Hi HendrikJD,

Zoals Charlene aangeeft ben ik blij dat je schoonmoeder in Telfort een provider heeft gevonden.
Maar ik vraag me wel 1 dingetje af; je zegt
maar zelfs een oude dame van 87 zou met de bankierenapp de gestorneerde betaling kunnen verrichten.

Heeft ze dan wel een bankierenapp? Dat zou betekenen dat ze internetbankieren heeft, toch?

Reageer