.

Beantwoord

Wat gebeurt er als mijn Sim Only abonnement is afgelopen?

  • 8 December 2014
  • 7 reacties
  • 1381 Bekeken

Badge
Mijn abbonement is bijna afgelopen en ik weet nog niet wat ik verder wil gaan doen.
Wat gebeurd er als ik geen actie onderneem?
Mijn abbonement loopt 8 januari 2015 af.

Groeten,

Haider
icon

Beste antwoord door Scotsman 8 December 2014, 16:50

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je helemaal niets doet, dan doet Simyo ook niets. Met andere woorden, je abonnement loopt gewoon door, tegen dezelfde tarieven, het enige verschil is dat je dan elke maand kan opzeggen als je dat zou willen.
Badge +1
Ik ben een andere mening toegedaan.
Hangt af wat je in je contract hebt afgesproken. Als je akkoord bent gegaan met zoiets als "het contract wordt stilzwijgend verlengd met......." dan heeft Scotsman gelijk, maar volgens mij mag dat niet meer. Er is ook een afloop datum gemeld dus volgens mij loopt het contract op die datum af en kun je niet meer bellen en gebeld worden, Een moderator zal hier wel op reageren dan weet je het zeker.
Reputatie 7
Badge +9
Mogelijk, maar dat zou dan nieuw zijn, ik kan me niet herinneren dat op dit forum mensen hebben geklaagd dat ze zomaar niet meer konden bellen omdat hun contract was afgelopen. Ben benieuwd wat een moderator hierop zal antwoorden. Mijn jaarcontract is onlangs verlopen en ik kan nog steeds bellen etc. zonder dat ik daarvoor actie hoefde te ondernemen.
Reputatie 3
Badge +7
Hi Haider,

Welkom terug op het forum.

Ik heb je bericht verplaatst naar het 'Abonnementen' subforum, zo kan iedereen het antwoord makkelijk vinden.

Scotsman heeft je vraag al correct beantwoord in zijn eerste bericht.:D Je aansluiting loopt gewoon door tegen dezelfde voorwaarden en prijzen. Je hebt alleen de mogelijkheid om iedere maand je aansluiting te beëindigen. Je hebt namelijk geen eindecontractdatum meer.

@Frans Steffin je bent niet volledig onjuist, maar in dit geval klopt je bericht helaas niet.😕 Contracten mogen inderdaad niet stilzwijgend verlengd worden. Daarmee gezegd dat je niet zomaar 1 of 2 jaar achter het contract aan mag plakken. Dit gebeurde voorheen bij sommige bedrijven wel. Dat stilzwijgend verlengen mag dus niet meer. Echter bestaat er nog wel de opzegtermijn van één maand. En in het geval van zakelijke abonnementen is dit 3 maanden.

Het is gelukkig niet zo dat je aansluiting zomaar wegvalt aan het einde van je contract. Dan zouden veel mensen ineens ongewild onbereikbaar zijn.;)

@Scotsman dank voor je antwoord.

Is het je zo helemaal helder?
Badge +1
citaaat Ruud
@Frans Steffin je bent niet volledig onjuist, maar in dit geval klopt je bericht helaas niet.😕 Contracten mogen inderdaad niet stilzwijgend verlengd worden. Daarmee gezegd dat je niet zomaar 1 of 2 jaar achter het contract aan mag plakken. Dit gebeurde voorheen bij sommige bedrijven wel. Dat stilzwijgend verlengen mag dus niet meer. Echter bestaat er nog wel de opzegtermijn van één maand. En in het geval van zakelijke abonnementen is dit 3 maanden.

Het is gelukkig niet zo dat je aansluiting zomaar wegvalt aan het einde van je contract. Dan zouden veel mensen ineens ongewild onbereikbaar zijn.;)
einde citaat


Als Simyo deze regel zo heeft ingesteld zoals Ruud omschrijft zal het wel goed zijn. Wie ben ik om daar een oordeel over te hebben. Maar het is niet erg duidelijk anders had Haider die vraag niet gesteld. En ik heb ook nog een ander op het Forum dezelfde vraag zien stellen. 
Zou het niet zo kunnen:
Een aantal weken voor het eide van het contract een bericht van SImyo aan de betrokken client met een tekst in de trant van:
Op 8 jan 2015 eindigd uw contract. Indien u niet reageert zullen wij dit contract verlengen zonder einddatum met een wederzijdse opzeg termijn van 1 maand. In Haiders plats zou ik hebben gedacht als ik niet reageer dan eindigt mijn contract op 8 jan 2015. waarom is anders een einddatum gesteld.
Vriendelijke groet,
Frans
Volgens mij kan het nog eenvoudiger....
Op mijn simyo achter einddatum 8 januari 2015 standaard plaatsen..iets als,. Daarna maandelijks opzegbaar.
Reputatie 3
Badge +7
@Frans Steffin,

Zoals Scotsman & Ruud aangaven worden contracten bij Simyo niet stilzwijgend verlengd. Er staat een einddatum op Mijn Simyo als je jaarcontact nog loopt. Staat er geen einddatum dan wil het zeggen dat je contractvrij bent en het abonnement maandelijks kan opzeggen.

Je punt is wel duidelijk en er is al een verzoek, gelijk aan die van Friesian, ingediend om het te verduidelijken in Mijn Simyo. Hopelijk wordt dit meegenomen in een komende update.

Reageer