.

Beantwoord

databundel aangeschaft halverwege maand, hoeveel MB heb ik?


Badge
Ik heb net een databundel aangeschaft (500mb) nadat ik een paar maanden op reis ben geweest. Voorafgaand aan de reis had ik de data van het abonnement stop gezet.

Als ik de databundel aanzet halverwege de maand, hoeveel MB heb ik die kalendermaand dan nog? De gehele 500mb of de helft daarvan omdat ik de databundel halverwege de maand heb aangeschaft?
icon

Beste antwoord door Ernst 21 May 2014, 15:52

Bekijk originele reactie

16 reacties

Hallo petervandewijngaard.

Idd de helft van de maand.
Simyo abbo loopt elke maand vanaf de 1e, dus tot die datum wordt op de factuur verrekend.

Btw. Hoe was de reis?
Een ver land, wereldreis?

Groet,
Friesian
Badge
Hallo Friesian,

De reis naar China en Japan beviel goed! ;)

Als het idd de helft van de maand moet zijn dan geeft de website en de app de verkeerde hoeveelheid beschikbare mb's weer! Daardoor weet ik nu niet waar precies mijn verbruiksgrens ligt deze maand. Is daar wat aan te doen?

Groet, Peter
Reputatie 5
Badge +11
Hoi petervandewijngaart,

Welkom terug in NL!

Er zou inderdaad maar een deel van de MB's toegekend moeten worden,maar het is bij databundel op dit moment zo dat je alle MB's krijgt voor een deel van de prijs ;)

Mazzeltje dus 😃
Badge
Hey Ernst,

Dank voor je bericht, mazzeltje inderdaad ;)

Groet, Peter
Badge
Help!!

Ook ik heb mij abonnement halverwege deze maand aangeschaft. Ik heb een abonnement van 500 mb. En het blijkt dat ik nog maar 52 mb over heb van de 500. Ben ik dan over mijn abonnement van deze maand omdat ik de helft, 250mb, mocht gebruiken? Of had ik ook voor deze maand volledige 500 mb mogen gebruiken?
Ik hoor het graag!!!!
Reputatie 7
Badge +9
Als je halverwege de maand een bundel van 500 MB hebt aangeschaft heb je inderdaad maar de helft te besteden. Maar je betaalt dan ook maar de helft daarvoor. Met ingang van de volgende maand krijg je de volledige 500 MB (en betaal je dus ook het volledige bedrag daarvoor).
Badge
Hallo Scotsman,
Je antwoord spreekt dat van de moderator (Ernst) tegen. Ernst, heeft Scotsman gelijk of heb jij gelijk?
Groet, Peter
Reputatie 7
Badge +9
Mijn antwoord geeft een mogelijke verklaring voor wat Cerenn heeft geconstateerd, namelijk dat er nog maar weinig van zijn of haar datategoed over is. Het is mogelijk dat de oorzaak ligt in het feit dat er slechts 250 MB is toegekend (wat normaal het geval zou zijn wanneer de 500 MB bundel halverwege de maand is aangeschaft), maar het zou ook 500 MB kunnen zijn. Een blik op Mijn Simyo zou hierin helderheid kunnen verschaffen.
Badge
Sctotsmann bedankt voor je bericht.
Op mijn simyo staat dus dat ik nog 52mb over heb van de 500mb. Als ik dan wel deze maand de helft zou mogen gebruiken, zou het dan ook daar moeten staan? Of niet, want anders ben ik 200 mb over mijn databundel heen? :(
Echter staat er bij mijn belminuten, waar ik 100minuten heb dat ik 56 van de 58 minuten heb gebruikt. Dus hier staat weer niet mijn volledige aantal minuten.

#even voor de duidelijkheid: mijn abonnement van 1 jaar bestaat uit een bundel van 100 minuten + 500 mb internet.
Reputatie 7
Badge +9
Over het algemeen kloppen de gegevens op Mijn Simyo (zowel de website als de app), dus ik zou er maar van uitgaan dat je deze eerste maand 500 MB te besteden hebt. Een meevallertje dus. Verder lijkt het er op dat je wel het juiste aantal belminuten hebt gekregen, namelijk ruim de helft (58) van de normale hoeveelheid (100 minuten). Daar blijk je bijna doorheen te zijn. Maar goed, alleen een moderator kan in jouw gegevens kijken dus maar even afwachten wat hij of zij te zeggen heeft.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Cerenn, petervandewijngaart & Scotsman,

Bij Simyo is het heel lang zo geweest dat als je een internetbundel halverwege de maand aan had gezet, je naar rato de MB's kreeg. Dat is sinds een aantal weken niet meer zo. Het maakt nu niet meer uit wanneer je een internetbundel aan zet, je krijgt altijd de volledige bundel (MB's). De kosten voor de bundel blijven klanten wél naar rato betalen. Dit is dus in het voordeel van onze klanten :)

Bij de belbundel (alleen voor nieuwe klanten) krijg je in de eerste maand wel de belminuten naar rato. Ook dan betaal je de abonnementskosten naar rato.

@Cerenn, je hebt deze maand 90 MB verbruikt. Je hebt nu dus nog 410 MB over tot 01-06-2014.

Is dat zo duidelijk of roept het meer vragen op?
Reputatie 7
Badge +9
De informatie hier is nu dus achterhaald, zou eigenlijk aangepast moeten worden.
Badge
@Dries

Heel erg bedankt voor uw reactie! Het heeft zeker geholpen. Het gaat over het andere abonnement dat op mijn moeders naam staat. Daar staat dat ik nog 52 van de 500 mb heb. Dus voorzover ik het begrepen heb mag ik volledige 500 mb gebruiken voor de helft van de maand, maar niet de volledige abonnementskosten moet betalen, erg fijn!
Badge +6
De informatie hier is nu dus achterhaald, zou eigenlijk aangepast moeten worden.

Hoi Scotsman,

Góed punt, heb het meteen even naar degene doorgestuurd die over de Kennisbank gaat, we gaan het aanpassen! 🙂

Dankjewel voor het doorgeven!
Badge +6
@Dries

Heel erg bedankt voor uw reactie! Het heeft zeker geholpen. Het gaat over het andere abonnement dat op mijn moeders naam staat. Daar staat dat ik nog 52 van de 500 mb heb. Dus voorzover ik het begrepen heb mag ik volledige 500 mb gebruiken voor de helft van de maand, maar niet de volledige abonnementskosten moet betalen, erg fijn!


Hoi Cerenn,

Fijn dat het nu duidelijk is, graag gedaan namens Dries :)

En je hebt het helemaal goed begrepen, de eerste maand heb je nu ook 500MB gekregen, maar betaal je, in jouw geval, maar €3,97 ervoor 🙂
Badge +6
Hoi allemaal,

Even een update over de eerdere berichten hierboven.

Naar aanleiding van het verzoek dat ik had gestuurd naar degene die over de Kennisbank gaat, kwam ik erachter dat het nu een gelukje is geweest dat je de hele bundel hebt gekregen in plaats van dat je de internetbundel naar rato hebt gekregen, dit is niet standaard zo helaas 😉

Reageer