.

Beantwoord

Bundelvraagje. Is het mogelijk dat internet stopt wanneer je grens bereikt?

  • 5 May 2013
  • 5 reacties
  • 1358 Bekeken

Beste medewerker Simyo,

Ik heb een bundel met 500 MB internet afgesoten, is het mogelijk om ergens in te stellen dat wanneer de 500MB bereikt word de verbinding automatisch stopt? Ik heb geen zin om voor verassingen te komen staan als ik om de een of andere reden buiten mijn bundel raak. Ik weet wel dat er een sms verstuurd word wanneer de bundel bijna op is, maar een kennis van mij heeft ook Simyo en had zijn telefoon thuis laten liggen terwijl er wat programma's op de achtergrond draaiden. Met als reslultaat dat hij 70 euro extra kon afrekenen.
Hier wil ik mijzelf dus voor behoeden.

Groet,

M.Mulder
icon

Beste antwoord door Alex 8 May 2013, 16:17

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
is het mogelijk om ergens in te stellen dat wanneer de 500MB bereikt word de verbinding automatisch stopt?r

Nee, dat fenomeen kennen ze niet bij Simyo.
Ikzelf heb hier al eens gepleit voor 'afknijpen', maar ze denken te kunnen volstaan met de waarschuwings SMS.

Ik zou, als ik jou was, een goede dataverbruik app installeren en die heel regelmatig in de gaten houden. Simyo staat overigens niet in voor dat soort apps, alleen voor hun eigen gegevensverwerking in je 'Mijn Simyo".
Mijn ervaring is dat dataverbruik apps het prima doen, gewoon steeds accuraat zijn,Ā  en dat de gegevensverwerking van Simyo zelf daar op een rustig tempo wat achteraan kabbelt. Ik heb niet altijd zin om daar op te wachten.
Reputatie 3
Badge +9
Ik heb zelf Watchdog 3g zo ingesteld dat de verbinding verboken wordt bij 98% van de bundel. Hij update iedere 5 minuten.
Uiteraard kun je de update interval zelf instellen op andere waardes.
Oke, bedankt voor de reacties!

Weet Watchdog 3g ook het verschil tussen wifi en 3g? Of telt alleen het totale dataverkeer?
Reputatie 3
Badge +9
Watchdog registreerd wifi en 3g apart. Roaming gaat ook nog apart. Dus een zeer goede app.
Dag controle week controle etc.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum dickydick666,

Het is inderdaad niet mogelijk om in te stellen dat je internet verbinding automatisch stopt wanneer je een bepaalde grens hebt bereikt, zoals de leon al aan geeft. Zo'n app installeren is een goede tip. Denk er wel aan dat dit geen officiƫle Simyo app is. Daarom raad ik wel aan om het verbruik op je persoonlijke pagina goed in de gaten te houden. Dat is immers bindend.

Groetjes,

Alex

Reageer