.

Buiten de bundel, geen waarschuwing. Bizar hoge kosten.


Ik ben sinds 2 maanden overgestapt van simpel naar Symio. Dit vanwege de aanlokkelijke abonnementen.

Nu krijg ik gisteren een mail waarin staat dat ik mijn nummer is geblokkeerd omdat ik 100 euro boven mijn bundel zit.

Ik ben me rot geschrokken. Wat een bizar bedrag.

Zou ik nu écht al zo lang buiten mijn bundel hebben gezeten? 

En hoe kan het zo zijn dat je nergens een melding krijgt als je bijna door je bundel bent?

Ik kreeg wel een mail dat de helft van mijn belminuten al op waren. Dus logisch dat er dan ook een melding zou komen als mijn internetbundel bijna op zou zijn. 

En waarom wachten tot het bedrag zo hoog is opgelopen…???

Ik keek op mijn symio en zag dat het om 750MB ging. 

750MB=> kosten 100 euro…!!!!!

0,15 cent per MB

Wat een belachelijk hoge kosten.

Op deze manier kun je de abonnementen wel laag houden.

Er zullen heel veel mensen in deze valkuil vallen.

Waarom niet een melding als je bijna door je bundel bent? Of waarom niet een melding bij 10 euro?

Wachten op 100 euro is echt bizar. Dat zijn ongeveer mijn abonnementskosten voor een jaar!

Bij Simpel, mijn vorige provider kon je een plafond instellen. Dus nooit geen onvoorziene kosten.

Natuurlijk, het zal vast ergens in de kleine lettertjes staan, maar er is ook nog iets als klantvriendelijkheid. 

Dit is toch geen manier om geld binnen te halen.

 

 

Seren 1 jaar geleden

Hoi @SK18,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo'n hoge rekening. Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Een dataplafond zal in de nabije toekomst ook niet worden geïmplementeerd. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes.

Je geeft meerdere malen aan dat wij geen waarschuwing sturen bij het verbruik buiten de bundel. Dit klopt echter niet helemaal… Wij sturen zoals boven aangegeven twee waarschuwing sms'jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. In het laatste sms'je word ook geïnformeerd over het buiten bundel tarief, word er ook geadviseerd om het internet uit te zetten en/of een extra bundel aan te schaffen. Het is belangrijk om deze sms'jes goed in de gaten te houden zodat hoge kosten voorkomen kunnen worden.

Wellicht is het ook handig om via op jouw toestel een datalimiet in te stellen. Zo voorkom je dat je meer MB’s verbruikt dan je hebt. Voor meer informatie verwijs ik je naar deze pagina: Datalimiet

Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw telefoonnummer waar het om gaat en de bijbehorende persoonlijke gegevens. Wellicht kan ik in overleg met de financiële afdeling een tegemoetkoming regelen.

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @DeSelder,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken. 

Als de internetoptie op de simkaart nog aanstaat als er geen internetbundel actief is kan het altijd voorkomen dat er internet wordt verbruikt op de simkaart. Echter zie ik dat wij de sms wel op tijd hebben verstuurd maar omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt kan het bedrag achteraf nog oplopen. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 1

Bedankt voor je hulp, @Amy. Zeer netjes, snel en naar tevredenheid opgelost! Dat had ik oprecht niet verwacht. Klasse!

Reputatie 7
Badge +6

Hi @CVvdH,

Bedankt voor je bericht. Wat gek dat je geen waarschuwingsbericht per sms hebt gekregen!

Het is uiteraard de bedoeling dat je deze op tijd ontvangt zodat je ook op tijd actie kunt ondernemen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens en 06-nummer? Ik zoek dan graag voor je uit waar het mis is gegaan.

Bedankt voor je hulp @JanD! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb het eens na zitten kijken, en ook meegelezen. Simpel heeft niet een belplafond maar eigenlijk een plafond tegen hoge kosten. Met als basis vanaf €10,- en minimaal de abonnementskosten.. Je kunt dan lvan tevoren instellen welke 3 nummers je nog kunt bereiken.

En @SK18 het probleem is eigenlijk dat Simyo de gegevens van KPN ontvangt over het verbruik met vertraging zoals je HIER kunt lezen. De waarschuwingssms gelden voor 80 en 100% verbruik van je databundel. Deze sms komen niet van Simyo maar in feite real-time via het KPN netwerk. 

Reputatie 1

Ik heb een soortgelijk probleem en ben echt not amused… En dat is een flinke understatement.

 

Ik heb tijdelijk een internetbundel genomen voor 1 maand. Per 1 augustus is die bundel niet meer actief, maar mijn data stond nog wel aan. Nu krijg ik zojuist, om 14:52u een sms:

“Let op! Je internet nu voor €0,15 per MB. Je verbruikt namelijk data zonder bundel. Tip: activeer een internetbundel om hoge kosten te voorkomen. Groet, Simyo.”

 

Dus ik check nu mijn account en ja hoor, bijna €100,00 data verbruikt.

What the f*ck, Simyo. Als jullie me informeren, informeer me dan als het nut heeft! Nu kan ik niets meer veranderen aan de situatie, behalve erger voorkomen.

Reputatie 7
Badge +7

@DeSelder Fijn dat je zo tevreden bent! Bedankt 😊.

Goedemiddag,

Ik liep op 21/22 juli 2023 tegen exact hetzelfde probleem aan. Normaal gesproken krijg ik inderdaad altijd een waarschuwings-sms als ik op 80% en 100% verbruik van mijn bundel zit, met het advies een nieuwe internetbundel erbij te kopen, (500 mb voor €5,-), wat ik dan ook altijd wil doen. Alleen in Juli, kocht ik eenmaal een bundel van 500 mb voor €5 erbij, en ik verwachte dat als ik bijna door deze heen was, ik ook weer een waarschuwings-sms zou krijgen… Dit is niet gebeurd.

Nu heb ik een factuur gekregen van:

Waar dus de aanbetaling al van is gedaan. Gewoon bijna €200,- aan verbruikskosten buiten bundel!.

 

En dan te bedenken dat ik in een periode van meer dan 12 uur (19:00 ‘s avonds tot 10:00 ‘s ochtends) geen enkel waarschuwingsbericht heb gekregen! En mijn verbruik dus hierdoor behoorlijk opliep. Ik snap dat er vertraging is wanneer het verbruik bij jullie binnenkomt, maar het is belachelijk dat er een hele nacht overheen moet gaan, om dan om 10:15 de volgende ochtend een sms te krijgen met dat je nummer is geblokkeerd, omdat je dan te veel kosten zou hebben gemaakt.

Afgelopen 21 juli 2023.

Tot en met aan:

23 juli 2023.

 

Ik had graag tussentijds een waarschuwingsbericht gehad zodat ik nieuwe MB’s kon bijkopen, want vorig jaar (en/of dat jaar ervoor), kreeg ik wel bij elke extra MB-bundel die ik had aangeschaft telkens een waarschuwings-sms als ik er (bijna) doorheen was.

Want een verbruik van 1250 MB’s voor ± €185,-, hadden ook gewoon 3 bundels van 500 MB voor in totaal €15,- kunnen zijn.

Ik ben hier heel erg van geschrokken. Graag zou ik hier een oplossing voor vinden/krijgen.

Hallo @CVvdH Als je een Android telefoon hebt kun je een waarschuwing en blokkade voor dataverbruik instellen en daarna overgaan op wifi of een bundel bijkopen.

Stel je hebt een maandbundel van 10GB, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB .

Simyo kun je bellen, Whats-Appen, Facebooken of X’en (v/h Twitter) of een reactie binnen dit forum afwachten voor een betalingsregeling.

 

Hallo @CVvdH Als je een Android telefoon hebt kun je een waarschuwing en blokkade voor dataverbruik instellen en daarna overgaan op wifi of een bundel bijkopen.

Stel je hebt een maandbundel van 10GB, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB .

Simyo kun je bellen, Whats-Appen, Facebooken of X’en (v/h Twitter) of een reactie binnen dit forum afwachten voor een betalingsregeling.

 

Hallo,

Bedankt voor uw bericht.

Alleen gaat het in dit geval om een iPhone.

Hallo @CVvdH Als je een Android telefoon hebt kun je een waarschuwing en blokkade voor dataverbruik instellen en daarna overgaan op wifi of een bundel bijkopen.

Stel je hebt een maandbundel van 10GB, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en een blokkade bij 9,5GB .

Simyo kun je bellen, Whats-Appen, Facebooken of X’en (v/h Twitter) of een reactie binnen dit forum afwachten voor een betalingsregeling.

 

Hallo,

Bedankt voor uw bericht.

Alleen gaat het in dit geval om een iPhone.

Hallo @CVvdH Apple producten ken ik niet, moet je even in de manual kijken of de helpdesk van Apple raadplegen.

Succes.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @SK18,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt van zo'n hoge rekening. Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Een dataplafond zal in de nabije toekomst ook niet worden geïmplementeerd. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes.

Je geeft meerdere malen aan dat wij geen waarschuwing sturen bij het verbruik buiten de bundel. Dit klopt echter niet helemaal… Wij sturen zoals boven aangegeven twee waarschuwing sms'jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. In het laatste sms'je word ook geïnformeerd over het buiten bundel tarief, word er ook geadviseerd om het internet uit te zetten en/of een extra bundel aan te schaffen. Het is belangrijk om deze sms'jes goed in de gaten te houden zodat hoge kosten voorkomen kunnen worden.

Wellicht is het ook handig om via op jouw toestel een datalimiet in te stellen. Zo voorkom je dat je meer MB’s verbruikt dan je hebt. Voor meer informatie verwijs ik je naar deze pagina: Datalimiet

Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw telefoonnummer waar het om gaat en de bijbehorende persoonlijke gegevens. Wellicht kan ik in overleg met de financiële afdeling een tegemoetkoming regelen.

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +7

Als je wist dat Simpel een belplafond heeft heb je je huiswerk voor de overstap naar Simyo wel erg slecht gedaan.

Simyo heeft dat niet, en het zal er niet komen ook (Waar ik overigens niet gelukkig mee ben, maar ik werk

niet bij Simyo en kan dat dus niet beinvloeden).

Hoi, 

Ik heb precies hetzelfde probleem. 

Mijn SMS met de waarschuwing van 100%  kwam pas binnen nadat ik (bij nader inzien in MijnSimyo) over mijn data tegoed heen was. Die waarschuwing is dus pas gekomen na een hele dag dat mijn bundel kennelijk al100% op was. Hierdoor zijn de kosten opgelopen tot zo’n 200 euro. Ik vind dit te belachelijk voor woorden en verwacht jullie medewerking en eis het terugtrekken van deze belachelijke rekening. Jullie fout moet niet mijn probleem worden. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @almakuiper,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting en zie ik dat wij om 10:36 de tweede waarschuwing sms hebben verstuurd en dat de kosten zijn ontstaan vanaf 10:54. Onze waarschuwingen komen rechtstreeks van het netwerk en zijn daarom altijd leidend. Als er niet direct actie wordt ondernomen na het ontvangen van de sms'jes en er wordt internet verbruikt wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht aangezien wij geen dataplafond hebben. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijk gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen in de gemaakte kosten. 

Groetjes,
Amy

Reageer