.

Beantwoord

Bestelling gedaan, geen bevestigingsmail?

  • 18 April 2013
  • 12 reacties
  • 1671 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,

Gisteravond heb ik een Sim-only abonnement aangevraagd voor mijn eenmanszaak. De bestelling was succesvol afgerond en ook de €0,01 is van de rekening van de zaak afgeschreven, maar ik heb geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Nu weet ik dus alsnog niet zeker of de bestelling juist is doorgekomen by Simyo. Hoe kom ik hier achter?

Alvast bedankt!

MvG,
Marielle
icon

Beste antwoord door Alex 22 April 2013, 14:36

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Marielle,

Toen ik vorige maand de € 0,01 heb betaald kreeg ik dezelfde dag nog een bevestigingsmail van Simyo.
Ik weet niet of er nu vertraging is tussen het bedrijf wat de betalingen incasseert (Stichting Derdengelden Buckaroo) en de administratie van Simyo.

Vandaag had ABN-AMRO last van een DDoS aanval, ik weet niet hoe laat die begonnen is, maar als je via deze bank hebt betaald kan er ook wat vertraging zijn. 
Reputatie 3
Badge +9
Ik heb hier ook gelezen dat deze in de spamfilter kan zitten.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Mjb,

De bestelling is afgewezen omdat de tenaamstelling van de rekeninghouder niet overeenkomt met de tenaamstelling van de abonnementshouder. Ik heb gezien dat je ook een email hebt gestuurd met meer informatie. De financiële afdeling heeft je gegevens inmiddels gecontroleerd. De bestelling zal alsnog worden voortgezet. Je kunt de simkaart binnen 3 werkdagen verwachten.

Bedankt voor het meedenken franswon en Martijn.

Groetjes,

Alex
Tja ik heb gister een micro sim besteld de 5 euro is al van mijn tegoed af en ook ik heb niets van een bevestiging gekregen,zie ook niets hier staan in "mijn simyo" zo gaan ze tegenwoordig met klanten om, ook heb ik een mail aal eerder gesturrd met een vraag. Ook daar geen reaktie op.Dat vind ik een groot nadeel van online winkels......we zullen het er mee moeten doen of ergens anders heen moeten, jammer...
Reputatie 7
Badge +9
Het schijnt dat de kosten van een simkaart vermeld staan onder verbruikskosten in Mijn Simyo. Dat is dus je bevestiging. Verder kan het 3 werkdagen duren voordat je antwoord op een email krijgt, hier op dit forum krijg je meestal van Simyo een reactie binnen 1 werkdag.
Badge +6
Tja ik heb gister een micro sim besteld de 5 euro is al van mijn tegoed af en ook ik heb niets van een bevestiging gekregen,zie ook niets hier staan in "mijn simyo" zo gaan ze tegenwoordig met klanten om, ook heb ik een mail aal eerder gesturrd met een vraag. Ook daar geen reaktie op.Dat vind ik een groot nadeel van online winkels......we zullen het er mee moeten doen of ergens anders heen moeten, jammer...

Hoi Edith64,

Je krijgt inderdaad helaas (nog) geen bevestigingsmail wanneer je een vervangende simkaart hebt besteld, maar ik kan je hierbij wel de bevestiging doen dat deze onderweg is! 🙂 Wat Scotsman (dankjewel daarvoor! :)) aangeeft klopt overigens ook, wanneer je de kosten ervan ziet, dan is daadwerkelijk de 'order' bij ons binnengekomen. Maar het zou natuurlijk netter zijn als je hier een bevestigingsmail voor zou krijgen, dat begrijp ik, en als ik mij niet vergis dan staat dit ook op de planning als verbeterpunt :)

Daarnaast vind ik het vervelend dat je nog geen reactie hebt gekregen op je e-mail en dat je het gevoel hebt dat dit komt doordat we een 'online winkel' zijn, we doen juist onze uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk te helpen namelijk.
Wanneer heb je deze e-mail gestuurd? En heb je wel ter bevestiging ervan een ticketnummer gekregen? Zo ja, en is er niet binnen 3 werkdagen gereageerd, stuur me dan het ticketnummer van de e-mail even in een privébericht, dan ga ik er naar kijken voor je! 🙂
Om nog even terug te komen op de vraag, als je geld overmaakt voor een kaartje moet dat toch  niet bij je verbruik staan? Ik heb dit nu met mijn dochter! Ik heb 5 euro betaald en ze staat meteen in de min, vind het heel vreemd allemaal.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Edith64,

Wanneer je een prepaid simkaart bestelt en €5 betaald, krijg je €7,50 beltegoed van Simyo.
Je ziet die €5 die niet in het verbruik staan. Wat er bij de aansluiting van je dochter gebeurd is, is dat toen de simkaart in gebruik is genomen er 43 MB aan data verbruikt is.
Het beltegoed is toen even -€35 geweest en dit is door ons alweer aangevuld tot -€5.
Je kunt dit ook terugzien op Mijn Simyo, op het tabblad Verbruik.
Hoi Edith64,

Wanneer je een prepaid simkaart bestelt en €5 betaald, krijg je €7,50 beltegoed van Simyo.
Je ziet die €5 die niet in het verbruik staan. Wat er bij de aansluiting van je dochter gebeurd is, is dat toen de simkaart in gebruik is genomen er 43 MB aan data verbruikt is.
Het beltegoed is toen even -€35 geweest en dit is door ons alweer aangevuld tot -€5.
Je kunt dit ook terugzien op Mijn Simyo, op het tabblad Verbruik.


Maar waarom lezen jullie niet wat men zegt? Ik koop een pre paid weten jullie wat dat betekend? Hoe kun je in gods naam de min in, waarom bestaaat dat pre paid!!! En jullie geven al toe door dat al direct te compenseren, er kan GEEN onternet gebruikt worden. Zdra wi fi uitvalt is er geen internet ! 
Reputatie 5
Badge +11
Hi Kimberlyy,

Simyo heeft er in het begin bewust voor gekozen om 'rood' te kunnen staan met je prepaid. En in het begin is 8 jaar geleden. Het ging toen om hooguit een paar Euro, want met bellen betaal je €0,10 per minuut. Toen werd er nog helemaal niet geïnternet met prepaid, want dat kon nog niet. Dat is pas later mogelijk gemaakt, op verzoek van onze klanten.

De combinatie van 'rood' kunnen staan én internetten met prepaid gaat wel eens fout, en dáárom zijn we zo makkelijk met compenseren.
We melden het ook op onze website, maar het is helaas nu eenmaal zo dat niet iedereen alle informatie leest die er is voordat men tot een aankoop overgaat.

Ik hoop dat jij, en je moeder Edith64, hier begrip voor kunnen opbrengen.
Hoi Edith64,

Wanneer je een prepaid simkaart bestelt en €5 betaald, krijg je €7,50 beltegoed van Simyo.
Je ziet die €5 die niet in het verbruik staan. Wat er bij de aansluiting van je dochter gebeurd is, is dat toen de simkaart in gebruik is genomen er 43 MB aan data verbruikt is.
Het beltegoed is toen even -€35 geweest en dit is door ons alweer aangevuld tot -€5.
Je kunt dit ook terugzien op Mijn Simyo, op het tabblad Verbruik.


Ik laat dit verder onderzoeken, feitn blijft dat er zonder wi fi niet geinternet kan worden. Het is altijd welles nietes! Ze doet het al een jaar zonderen appt alleen.......
Alles staat uit en toch blijven jullie  zeggen eigen schuld! 

Het is ook niet slim om uberhaupt alles open te zetten. Beter alles gesloten en dan zelf open zetten wat je wilt gebruiken. Buiten dat heb ik ook geen bundel gekocht.Maar goed, telecombedrijven zijn sowieso niet transparant helaas..........krijgen we het geld ook nog terug van het Rusland verhaal wat ik nog steeds niet heb>???
Badge +6
Hoi Kimberlyy,

Als je er 100% zeker van wil zijn dat je telefoon geen verbinding kàn maken met mobiel internet, dan is het het verstandigste om de optie "Internet op je mobiel / MMS" uit te zetten op Mijn Simyo. Dan is het voor de simkaart namelijk simpelweg niet mogelijk om verbinding te maken met mobiel internet.

Er wordt alleen verbinding gemaakt met mobiel internet wanneer de telefoon de simkaart hier opdracht toe geeft, niet andersom, dus klaarblijkelijk heeft er helaas toch iets niet goed gestaan op de telefoon, waardoor er wel verbinding is gemaakt met mobiel internet.

Uit je bericht begrijp ik dat jij liever zou zien dat o.a. mobiel internet niet standaard aan zou staan op een aansluiting, dat kan, wensen van klanten hierin verschillen 🙂
Wat we in ieder geval wel proberen, is om onze klanten zo duidelijk mogelijk te informeren dat mobiel internet standaard wel aan staat en hoe er kan worden voorkomen dat er hierdoor ongewilde kosten ontstaan. Dit doen we o.a. in de welkomstmail die je ook hebt ontvangen.

Tot slot, ik begrijp dat je nog een tegemoetkoming van ons zou ontvangen? Ik kan hier helaas zo 1,2,3 niets over terugvinden 😕
Zou je in een privébericht kunnen aangeven voor welke aansluiting (06-nummer) dat het geval is en wat er precies aan de hand was?

Reageer