.

Vraag

Belplafond/sms-melding verbruik

  • 22 March 2012
  • 3 reacties
  • 1234 Bekeken

Badge
Ik heb een eenvoudig abonnement en wil eigenlijk niet buiten mijn bundel internetten/bellen. Daarom wil ik mijn instellingen zo aanpassen dat ik geen extra kosten maak. Ik lees overal op het forum dat dit niet kan, dat het verbuik via de site bijgehouden moet worden en dat het dus niet mogelijk is om een belplafond in te stellen of smsjes te sturen als het tegoed (bijna) bereikt is. Nu ben ik toevallig jurist en ik weet vrijwel zeker dat dit gewoon verplicht is op grond van Europese regelgeving (waarvan dus ook niet kan worden afgeweken met een contract). Weet iemand hoe dit zit?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Suus10,

Simyo is niet verplicht een melding te geven of u af te sluiten wanneer u uw belminuten heeft verbruikt. Dit valt niet onder verplichte regelgeving van providers.

Groetjes,

Alex
Badge
Toch nog even de vraag, ook al is het niet verplicht, bestaat er nu wel of geen mogelijkheid bij Simyo om dit in te stellen?

Als ik inlog op mysimyo, dan gebeurt er met de teller namelijk niks, als ik 5 smsjes verstuur. Noch bij het tablad verbruik en ook niet bij het tablad tegoed... Met bellen heb ik nog niet gecheckt. Weet iemand dat toevallig?

Ik bedoel dan zou je iig online kunnen zien of je beltegoed slinkt en wanneer het opraakt. Maar nu lijkt t niet dat de info rechtstreeks correspondeert met het verbruik, is dat juist?

Bedankt alvast. Groetjes, Sandra
Reputatie 2
Badge +4
Beste Sandra,

Het klopt dat het verbruiksoverzicht op de persoonlijke pagina niet real-time is, het verbruiksoverzicht wordt circa 8x per dag bijgewerkt. Het is helaas niet mogelijk om een notificatie te ontvangen als je limiet (bijna) bereikt is. Je kunt het verbruiksoverzicht hiervoor in de gaten houden.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha

Reageer