.

Beantwoord

Bellen naar 085 of 088 binnen of buiten bundel ?

  • 16 May 2012
  • 5 reacties
  • 3215 Bekeken

Badge
Is bellen naar 085 of 088 binnen of buiten bundel bij een abonnement ?
icon

Beste antwoord door linden 16 May 2012, 18:42

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +3
Zie de tarieven:
http://www.simyo.nl/sim-only/tarieven/servicenummers
Badge
Thnx.

Toch waardeloos dat veel bedrijven overgaan van 0900 (waarbij iedereen weet dat je buiten je bundel belt) naar het ogenschijnlijk onschuldige 085 en 088.

Heb je een bundel, bel je weinig, dan gooi je elke maand je resterende minuten weg en betaal je bij voor 085 nummers.

Jammer.
De nummers worden ook gebruikt voor VoIP. Volgens mij is het idee een beetje dat deze nummers niet lokatiegebonden zijn. Ik weet in ieder geval van XS4ALL die deze uitgeeft aan particulieren. Ik snap dus niet zo goed waarom het bellen van deze nummers buiten de bundel zou moeten vallen. Normale mensen hebben immers soms zo'n nummer als vervanging van het "vaste" normale nummer.
085-nummers en 088-nummers vallen binnen de belbundel en kennen dus geen extra kosten. Ze zijn inderdaad niet locatiegebonden, en worden in Nederland o.a. uitgegeven aan de zakelijke markt.

Maar er zijn dus geen extra verbruikskosten aan verbonden.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Lydia,

Je hebt gelijk! 🙂 Als je belt naar 085 of 088-nummers, dan valt dat gewoon binnen je bundel. Je betaalt er pas buitenbundelkosten voor als je bundel op is, maar dat geldt voor elk normaal nummer natuurlijk.

Ik heb de link uit je berichtje gehaald, omdat het niet de bedoeling is om door te linken naar derde partijen die een andere service aanbieden.

Groetjes,
Jihane

Reageer