.

Beantwoord

Belbundel en internetbundel wijzigen

  • 18 September 2012
  • 11 reacties
  • 771 Bekeken

Beste lezer,

Ik zou graag mijn beide bundels voor volgende maand willen wijzigen. Ik ga begin oktober voor een jaar naar het buitenland en wil daarom een prepaid kaart met behoud van mijn nummer. Deze heb ik aangevraagd maar hij kan pas per 1 november ingaan. Om de kosten in de tussen liggende maand zo laag mogelijk te houden zou ik graag van beide onderdelen (bel/internet) het laagste mogelijk willen. (Wel met mobiel internet dus niet op 0).

Hoe kan ik dit regelen of is het niet mogelijk om beide dingen te wijzigen binnen 1 maand?

Alvast bedankt voor de reactie

Vriendelijke groet,

Marijke
icon

Beste antwoord door Alex 20 September 2012, 11:14

Bekijk originele reactie

11 reacties

Mijn abonnement loopt eind deze maand af en daarom wilde ik ook mijn bundels wijzigen, zowel bellen als internet. Maar nu ik mijn belbundel heb gewijzigd zijn alle vakjes grijs en kan ik mijn internetbundel niet meer aanpassen. Er staat nergens van "Let op: je kan maar 1 wijziging per maand doorvoeren", dat heb ik niet kunnen vinden in ieder geval, dus dit kwam een beetje op m'n koude dak vallen...

Als ik jou was zou ik 1 bundel zodanig veranderen dat je de meeste kosten bespaard, en wel voor 25 september, omdat anders je wijziging een maand later ingaat en dan heb je dus geen kosten bespaard.

Ik hoop dat een medewerker van Simyo ons meer duidelijkheid kan verschaffen over het wijzigen van beide bundels in dezelfde maand.

Groeten, Ilse
Hallo Ilse,

Ja ik had dus al mijn belbundel gewijzigd en zag ook dat alles grijs was geworden.
Maar even afwachten wat Simyo zegt.

Groeten Marijke
Reputatie 5
Badge +10
Mijn abonnement loopt eind deze maand af en daarom wilde ik ook mijn bundels wijzigen, zowel bellen als internet. Maar nu ik mijn belbundel heb gewijzigd zijn alle vakjes grijs en kan ik mijn internetbundel niet meer aanpassen. Er staat nergens van "Let op: je kan maar 1 wijziging per maand doorvoeren", dat heb ik niet kunnen vinden in ieder geval, dus dit kwam een beetje op m'n koude dak vallen...

Als ik jou was zou ik 1 bundel zodanig veranderen dat je de meeste kosten bespaard, en wel voor 25 september, omdat anders je wijziging een maand later ingaat en dan heb je dus geen kosten bespaard.

Ik hoop dat een medewerker van Simyo ons meer duidelijkheid kan verschaffen over het wijzigen van beide bundels in dezelfde maand.

Groeten, Ilse


Welkom op het forum IlsevdHeijden,

Normaal gesproken kun je gewoon je belbundel en je internet bundel wijzigen. Op dit moment lijkt het bij jou niet te werken vanwegen een fout in ons systeem. Kan je aangeven welke wijziging je naast de belbundel wijziging nog meer wilt doorvoeren? Dan kan ik het via de technische dienst eventueel op lossen.

Hallo Ilse,

Ja ik had dus al mijn belbundel gewijzigd en zag ook dat alles grijs was geworden.
Maar even afwachten wat Simyo zegt.

Groeten Marijke


Welkom op het forum Marijke89,

Ik zie dat je je abonnement hebt opgezegd. Normaal gesproken is het wel gewoon mogelijk om zowel je belbundel als een internet of sms bundel te wijzigen binnen dezelfde maand. Wanneer dit niet mogelijk is, is dit te wijten aan een fout in ons systeem. Mocht je willen overstappen van een Simyo abonnement naar een Simyo prepaid aansluiting, moet je een nieuwe prepaid simkaart bestellen. In dit topic staat uitgelegd wat je daarvoor precies moet doen. Je telefoonnummer kan al met 5 werkdagen worden over gezet. Tot 1 november wachten hoeft dus niet. Mocht je hier nog vragen over hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Als dat via de technische dienst geregeld zou kunnen worden zou dat super zijn! Ik wil graag van een 1000 MB naar een 500 MB internetbundel.

Groeten, Ilse
Badge
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Zojuist heb ik mijn Simyo geregeld (250 min) abonnement omgezet naar een jaarcontract van 300 min. Alleen zou ik ook graag mijn internetbundel (nu 1G, na aflopen van mijn huidige korting €10,00) omzettten naar een jaarcontract van 500 MB (€7,50). Maar dit lijkt niet meteen te kunnen (grijze vakjes). Kunt u mij verder helpen?
Badge +2
Beste SuzanSierksma,

Je kan maar Ă©Ă©n wijziging per maand doorvoeren. Per 01-11 kan je de internetbundel wijzigen.

Groetjes,

Arie
Badge
Ik zie niet hoe mijn situatie anders is dan die van IlsevdHeijden hierboven? Ik heb ook niet gelezen dat maar Ă©Ă©n wijziging per maand mogelijk is, anders had ik dit eerder aangepast. In haar geval lag het aan een fout in het systeen en werd het alsnog geregeld. Is dit in mijn geval niet mogelijk en waarom (dan) niet?
Ik heb hetzelfde probleem Ik heb mijn belbundel gewijzigd naar 100 belminuten per maand opzegbaar. Nadat ik deze wijziging aanklikt werd er een bevestiging gevraagd. Dit heb ik gedaan en daarna wilde ik mijn internetbundel wijzigen naar 200 mb. Dit is nu niet meer mogelijk omdat ik al een wijziging heb gedaan.

Er is mij echter nooit gevraagd of ik meerdere wijzigingen wilde doen en twee wijzigingen tegelijk aanklikken lukte niet omdat er nadat ik 100 belminuten aanklikte om een bevestiging werd gevraagd. Nu lees ik ergens dat je maar 1 wijziging per maand kan doorvoeren. Is dit waar en waar was dit te vinden voordat ik mijn eerste wijziging doorgaf?

Graag wil ik per komende maand naar 200 mb internetbundel.
Badge +2
Beste SuzanSierksma en Chr,

In september konden wij het nog handmatig aanpassen. Helaas is dit tegenwoordig niet meer mogelijk. Wij zouden de melding op de site plaatsen dat het slechts mogelijk is Ă©Ă©n bundel wijziging per maand door te voeren. Echter wordt het probleem binnen zeer korte termijn opgelost waarna je ook de internetbundel kan wijzigen, vandaar dat de melding niet op de site is geplaatst. Wij adviseren jullie om de bundel per 01-11 te wijzigen. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie
Badge
Beste Arie,
Dank voor de reactie! Jammer dat ik precies tussen wal en schip terecht kom, maar helder uitgelegd.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi SuzanSierksma,

Vanuit Simyo voelen wij ons wel verplicht om een passende oplossing te bieden. Daarom wil ik je vragen mij een privé bericht te sturen zodra je de internet bundel hebt gewijzigd. Dan kan ik verschil in kosten verrekenen op je factuur. Je hebt als klant immers recht op een wijziging van je internet bundel.

Groetjes,

Alex

Reageer