.

Activeren abbonement

  • 24 February 2012
  • 33 reacties
  • 5558 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hallo,


Een maand geleden heb ik een SimYo-abbonement (met nummerbehoud) aangevraagd, voor mijn nieuwe iPhone 4. Ik kreeg het startpakkket, echter moest ik voor mijn iPhone een microsimkaart hebben, deze een paar week geleden ook ontvangen.
Aangezien ik voor nummerbehoud had gekozen, kon ik dus nog niet meteen gebruik maken van het simyo-abbonement, maar om toch al een beetje te kunnen 'spelen' met mijn iPhone heb ik de microsimkaart en iPhone al wel geactiveerd zodat ik thuis middels wifi mijn iPhone kon ontdekken.
Eergisteren een mailtje gekregen dat mijn nummer morgen van t-mobile naar simyo zou worden overgezet. Gisteren kon ik de hele dag niet gebeld worden, tot in de middag kon ik zelf nog wel gebruik kaken van mijn t-mobile-aansluiting.
Echter ben ik dus al vanaf gisteren niet bereikbaar, erg irritant omdat ik afspraken probeer in te plannen voor sollicitatiegesprekken....


Mijn vraag:
waarom doet mijn simyo-abbonement het nog niet? Als ik probeer te bellen krijg ik te horen dat mijn aansluiting om administratieve redenen is afgesloten...



edit:
leuk dat ik nu een mailtje krijg met het feit dat ik enkele badges heb gekregen, echter wil ik gewoon antwoord op mijn vraag/probleem, zowel via de e-mail als twitter heb ik jullie reeds proberen te bereiken. Door mij nu enkele badges te geven, groeien mijn irritaties alleen maar...

33 reacties

Badge +2
Hi Fred,

Wij hebben bij deze de instellingen van je simkaart op het netwerk gereset. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat je simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Hierna kan je gewoon bellen en gebeld worden.

Groetjes,

Arie
Badge
Merci, ik kan bellen!
Ik heb precies hetzelfde probleem wat hier beschreven word.

Gister zou mijn nummer woden overgezet. Vervolgens kon ik de hele dag niet gebeld worden, tot ongeveer 11uur 's ochtends kon ik nog wel nellen en smsen met mijn telfort-aansluiting.


Toen deze ook werd afgesloten heb ik mijn telefoon, waarnaar het nummer zou worden overgezet, opnieuw opgestart en probeerde ik te bellen. Net als hierboven beschreven kreeg ik het volgende bericht. "Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld."
Gedurende de dag heb ik nog een paar keer geprobeerd om mijn telefoon te herstarten, de simkaart er uit te halen en opnieuw er in, of andere manieren geprobeerd te bedenken waardoor mijn nummer niet zou werken.
Ik heb het toen tot middernacht de tijd gegeven, omdat het nummer op 24-2-12 overgezet zou worden, dus in principe heeft simyo inderdaad de hele dag omdat te doen.


Vanmorgen heb ik mijn telefoon weer opnieuw aan- en uitgezet, maar nog steeds krijg ik ditzelfde bericht.
Ondertussen ben ik dus al bijna 24-uur onbereikbaar en toen ik naar de simyo klantenservice belde was deze gesloten omdat ze alleen op werkdagen open zijn. Nu begrijp ik heel goed dat de medewerkers van simyo ook van hun weekend willen genieten, maar om eerlijk te zijn baal ik er toch aardig van omdat het er op lijkt dat dit probleem pas maandag (op zijn vroegst) verholpen kan worden.
Badge +2
Hey Jessica,

Uit onze gegevens blijkt dat je inmiddels gebruik hebt kunnen maken van de aansluiting. wij gaan er van uit dat het probleem is opgelost. Laat ons even weten als je verder nog vragen hebt.

Groetjes,

Arie
Ja ondertussen is gelukkig alles afgehandeld en geregeld. 🙂
mijn simyo abbonnement geregelt ontvangen en geactiveerd op 1 maart. Vervolgens tot het overzetten mijn oude Simyo-prepaidsimkaartje er weer ingedaan. Op 5 maart wordt mijn nummer overgezet en daarom alvast het nieuwe simkaartje in mijn mobiel gestopt. Wie schetst vandaag mijn verbazing al op 3 maart is er internet verkeer geweest hoe?????? Had toen nog prepaid kaartje erin zitten. Ben wel een beetje geïrriteerd door het aanstaan van een internet 24u bundel. Dacht en meende alleen maar bel en sms abbonnement te hebben. Inmiddels via mijn instellingen internet uitgezet, hoop dat het nu ook echt uit staat. Hoe gaan jullie iermee om als het een jongvolwassenen betreft of misschien zelfs een tiener, weten ouders/verzorgers wel dat er bijkomende extra internetkosten zijn?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Marietje,

Welkom op het Simyo forum!
Uit je verbruiksoverzicht kunnen we opmaken dat je op 3 maart de nieuwe simkaart in het toestel hebt geplaatst. Aangezien de optie internet op de mobiel nog niet was uitgeschakeld is er een dataverbinding tot stand gekomen via het Simyo netwerk. Volgens ons systeem heb je deze optie inmiddels uitgeschakeld. In het vervolg zullen er geen datakosten meer in rekening worden gebracht. Je zult nog wel verbinding kunnen maken met het Wifi netwerk.

Groetjes,

Manisha
Hoi, dat bedoelde ik juist volgens gebruikers gegevens nieuwe simkaart 3 maart al in toestel, voorzover ik het mij kan herinneren is dat pas 5 maart 's-morgens vroeg gebeurd. Hoe kan dit??????? Via mijn oude simkaart zal er best iemand op 3 maart mbv wifi op het internet zijn geweest maar niet met de nieuwe!!!! Optie controleren door prepaid betalingen te checken van mijn oude kaart. Heb toen diverse SMS verstuurd omdat het beltegoed nog 71 eurocent was.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Marietje,

Als er in het verbruiksoverzicht is vermeld dat er op 3 maart dataverbinding is geweest betekent dit dat de (nieuwe) simkaart was aangemeld op het netwerk (dit betekent dat de betreffende simkaart vanuit een toestel verbinding heeft gemaakt met het datanetwerk van Simyo. Wij vermoeden dat je de simkaart heel even in het toestel geplaatst hebt (om te controleren of het werk o.i.d) en dat gedurende deze periode het toestel automatisch verbinding heeft gemaakt met ons datanetwerk.

Groetjes,

Manisha
Hallo,

ik heb hier ook last mee.
Ik zou 5 Maart overgezet worden en tot de dag van vandaag is dat niet gebeurd.
Ik ben nu dus al een hele week onbereikbaar en krijg ook te horen dat het om administratieve redenen niet in gebruik is.
Ik hoop nu toch wel na een hele week wachten dat dit opgelost kan worden.

Groetjes.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Piepeling,

Welkom op het Simyo forum!
Zojuist hebben we je simkaart opnieuw aangemeld op het Simyo netwerk. Wij verzoeken je het toestel uit te schakelen en na een kwartier opnieuw aan te zetten. Hierna zal het probleem verholpen moeten zijn.

Groetjes,

Manisha
Hallo,

mijn telefoonnummer is gisteren overgezet, maar ik kan nog steeds niet bellen. Kunnen jullie dit oplossen?



groet,

Arjanne
Reputatie 2
Badge +4
Beste Arjanne,

Wij hebben je simkaart zojuist handmatig aangemeld op het netwerk. Wij verzoeken je het toestel uit te schakelen en na 15 minuten opnieuw aan te zetten. Graag vernemen we of het hiermee is opgelost.

Groetjes,

Manisha
Manisha,
Helaas ook na uit - en aanzetten werkt het nog niet!

Groet,
Arjanne
Reputatie 2
Badge +4
Beste Arjanne,

Om je beter van dienst te kunnen zijn venemen we graag welke foutmelding je krijgt als je probeert te bellen en het simkaartnummer van de Simyo simkaart in je toestel. Je vind dit nummer op de achterzijde van de Simyo simkaart.

Groetjes,

Manisha
Beste Simyo,
ik had mijn simyo kaart geactiveerd, maar zaterdag een nieuwe micro sim gekregen. Nu kan ik deze microsim nergens activeren en ben ik vandaag niet meer mobiel bereikbaar? Ik heb nog 1 poging om mijn pincode in te voeren want de pincode van de vorige sim is dus niet de juiste....
Reputatie 2
Badge +4
Beste Samantha,

Welkom op het Simyo forum!
Wij hebben zojuist je micro simkaart geactiveerd. Wij verzoeken je het toestel uit te schakelen en over een half uur weer aan te zetten. Hierna zul je op de persoonlijke pagina op www.simyo.nl de juiste pin- en pukcode kunnen opzoeken (deze zijn gewijzigd). Na invoer van de juiste pincode kun je de micro simkaart gebruiken.

Groetjes,

Manisha
Dat is snel! bedank!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Samantha,

Geen dank!
Wij wensen je nog veel plezier met je Simyo aansluiting.

Groetjes,

Manisha
Beste Simyo,
Vandaag zou mijn is mijn nummer overgezet worden.Helaas bel ik nog niet met het overgezette nummer, maar met het tijdelijke nummer dat ik van Simyo heb gekregen. Waarschijnlijk heb ik te laat mijn nieuwe microsim geactiveerd...(?)
Ik hoop dat jullie dit kunnen oplossen, zodat ik snel weer bereikbaar ben op mijn oude nummer.
Groet, Simon
Reputatie 2
Badge +4
Beste Simon,

Welkom op het Simyo forum!
Wij hebben zojusit je Simyo simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Wij raden je aan om het toestel volledig uit te zetten en over een half uur weer aan te zetten. Hierna zul je gebruik kunnen maken van de Simyo simkaart met je eigen mobiele nummer.

Mocht het probleem hierna niet verholpen zijn, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Badge
Ik heb te laat mijn nieuwe SIMYO simkaart geactiveerd. Ik las het mailtje die ik de dag ervoor kreeg te laat. Hoelang ben ik nog onbereikbaar? Als ik iemand probeer te bellen hoor ik: "Uw aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld"

Alvast bedankt,

Groetjes Janneke
Badge +2
Beste Janneke,

Wij hebben bij deze de instellingen van je simkaart op het netwerk gereset. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat uw simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Hierna kan je weer gewoon bellen en gebeld worden.

Groetjes,

Arie
Simkaart geactiveerd.



maar kan er geen gebruik van maken. van I-Net bundel en bellen/sms



Krijg melding Geblokeerd om administratieve redenen
Reputatie 2
Badge +4
Beste Lexxie2012,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Volgens ons systeem is het inmiddels gelukt om gebruik te maken van de simkaart. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is verholpen. Nogmaals onze excuses voor de vertraagde reactie.

Groetjes,

Manisha

Reageer