.

Vraag

Actieprijs internetbundel vaak


Badge
Goedemorgen,

Ik heb in februarie een internet bundel genomen (internetbundel vaak) deze is normaal gesproken 16,99 Euro per maand maar is nu een actieprijs voor 9,99 Euro per maand.
Mijn bundel is ongeveer half februarie ingegaan en dit is ook netjes verrekend, echter zie ik nu op de factuur van de maand Maart dat ik gewoon 16,99 heb moeten betalen ipv de actieprijs 9,99.
Nu heb ik vandaag ook op mijn andere mobiele nummer van Simyo een internet bundel vaak geactiveerd en zag dat die nog steeds voor de actieprijs is van 9,99 per maand.
Hoe kan het dan dat ik afgelopen maand de normale prijs heb moeten betalen en niet de prijs waarvoor die word aangeboden?

groeten Arina

12 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Arina,

De korting op de internet bundel is geldig voor nieuwe klanten en klanten die nog geen half jaar klant zijn. Er wordt vervolgens gekeken naar hoe lang iemand al klant is (vb. ben je 3 maanden klant, dan ontvang je nog 3 maanden korting). Simyo is zich er van bewust dat dit niet duidelijk genoeg gecommuniceerd werd op de pagina. We zullen de korting daarom alsnog per vandaag 6 maanden toevoegen.

Groetjes,

Alex
Had mijn internet in januari stop gezet in verband met 4 maanden reizen. Eind april deze dus weer aangezet, niet beter wetende dat het 9,99 euro per maand zou zijn. Nu zie ik op mijn factuur dat 16,99 euro in rekening is gebracht. Op de site was niet vermeld dat de 9,99 euro alleen voor nieuwe klanten geldt. Als ik dit geweten had, had ik niet deze internetbundel aangezet.
Badge
Ook ik heb dezelfde probleem... zie volgende topic:
https://forum.simyo.nl/factuur-65/fout-factuur-2012/
Graag reactie daar op simyo, ik ben echt niet tevreden hier over, hoop snel wordt opgelost.
En de schuldig korting bedrag terug storten op mijn bankrekening graag.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Yibsel,

Zoals aangegeven hebben we ervoor gezorgd dat je vanaf mei tot november korting ontvangt op je internetbundel. De factuur van mei is nog niet opgemaakt, dit is ook de reden dat je de korting nog niet kunt terugzien. De factuur van mei zal in de derde week van juni zichtbaar worden op je persoonlijke pagina. Onder het tabblad kortingen en verrekeningen zul je de korting terug kunnen zien.

Groetjes,

Manisha
Reputatie 2
Badge +4
Beste Lotte,

Welkom op het Simyo forum!
Hier kun je de voorwaarden vinden: http://www.simyo.nl/voorwaarden/actievoorwaarden. Hier staat vermeld dat je alleen recht hebt op de korting op de internetbundel als je korter dan 6 maanden klant bent bij Simyo.

Het spijt je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Manisha
Vind dat het daar ook niet echt duidelijk in staat. Eigenlijk had die gereduceerde prijs gewoon niet zichtbaar moeten zijn voor klanten langer dan 6 maanden.

Had achteraf beter mijn internet niet op kunnen zeggen tijdens mijn 4 maanden reizen, want dan was ik nu nog goedkoper uitgeweest. Had namelijk daarvoor 1 GB voor 9,99 euro en krijg nu maar de helft data voor dat bedrag. Beetje jammer...
Ik was bovendien nog net geen half jaar klant toen ik mijn internet weer aangezet heb. Gezien de bovenste post, zou ik dan ook nog recht hebben op 6 maanden korting.
Reputatie 7
Badge +9
Zo werkt die korting niet.

"De gereduceerde tarieven van de internetbundel gelden gedurende de eerste 6 maanden van je abonnement."

Als je in je 5de maand alsnog een bundel neemt krijg in maar 1 maand korting!

Of je nou een internetbundel hebt of niet, de teller voor de korting loopt af. Ik laat het maar zien in wat voorbeelden:

Ik neem een abbo: Simyo zelden + Internetbundel Altijd.
De eerste 6 maanden korting, daarna geen korting meer.

Ik neem een abbo: Simyo zelden
Na 2 maanden neem ik Internetbundel Altijd erbij, dus krijg ik 4 maanden korting. Ik krijg maar 4 maanden korting, omdat mijn abbo al 2 maanden liep! Zodra mijn abonnement 6 maanden loopt, krijg ik geen korting meer op die internetbundel.

Ik neem een abbo: Simyo zelden
Na 5 maanden neem ik Internetbundel Altijd erbij, dus krijg ik 1 maand korting. Ik krijg maar 1 maand korting, omdat mijn abbo al 5 maanden liep! Zodra mijn abonnement 6 maanden loopt, krijg ik geen korting meer op die internetbundel.

En ja, die oude 1GB bundel moet je niet beëindigen. < 1cent per MB is een koopje! Dat is volgens mij echt niet meer te krijgen! Die 10 euro die je bespaart heb tijdens de vakantie betaal je de komende 2 maanden gewoon terug als je nog steeds 1GB hebt.
Snap de regel wel, maar uit de tweede post (post van Alex) begrijp ik dat het niet goed gecommuniceerd is en mensen alsnog gewoon de 6 maanden korting krijgen (ik was op dat moment nog geen 6 maanden klant).

Als ik geweten had dat de prijzen van internet zo extreem zouden veranderen, had ik mijn internet abonnement ook nooit opgezegd.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lotte,

Je bent bij ons per 25/11/11. Je hebt daarom korting gekregen op internet tot 25/4/12. Ook in jouw geval zullen we de korting per vandaag alsnog 6 maanden in laten gaan.

Groetjes,

Alex
Het lijkt erop alsof de korting alsnog niet verrekend is deze maand...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lotte,

Op je factuur van juni zul je zien dat de korting is toegepast. Het is inderdaad nog niet te zien op je mei factuur.

Groetjes,

Alex

Reageer