.

Beantwoord

Actie verdubbeldagen, doen jullie dat ook?


Heb nu 100 SMS/ belminuten.
1000 mb voor 13,-
Bij belsimpel heb je deze ook voor 9,50.
Zijn jullie niet bang dat mensen overstappen? Ben er wel over aan het denken om over te stappen of jullie zouden deze actie ook kunnen doen.
icon

Beste antwoord door Naomi 10 March 2015, 11:30

Bekijk originele reactie

19 reacties

Belsimpel is geen provider maar een verkoopsite. De actie is van Simpel en je heb dan wel een contract voor 2 jaar. Dus of het echt voordeliger is, ik betwijfel het.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Tweetie,

Raytje heeft helemaal gelijk, het is een actie van provider "Simpel", waarvan je ook de reclame kunt zien op de televisie.
Belsimpel is niets meer dan een verkoopkanaal van Simpel, want buiten Simpel bieden ze ook abonnementen van andere providers aan, zo ook van Simyo.

De actie van Simpel heeft twee belangrijke actievoorwaarden, namelijk:
> Je bent verplicht om een contract aan te gaan van 2 jaar (24 maanden)
> Wijzig je tussentijds je abonnement, dan komt de korting volledig te vervallen, en krijg je dus gewoon de standaard hoeveelheid sms/belminuten en data, voor de geldende tarieven.

Bij Simpel ben je (zonder tussentijdse wijzigingen) dus na 2 jaar € 228,- kwijt ( 24 X € 9,50 = € 228,-)
Terwijl je bij Simyo (bij een jaarcontract) voor hetzelfde aantal sms/belminuten en 1000 MB het volgende kwijt bent: € 168,- ( 12 X € 14,- = € 168,-)
Na dit jaarcontract (dus zonder verlenging), kun je maandelijks opzeggen bij Simyo, terwijl je bij Simpel nog een jaar moet uitzitten.

Dus omgerekend ben je bij Simyo goedkoper uit, en denk ik ook niet dat Simyo de actie zal gaan overnemen.
Wens jouw veel succes bij het maken van je keuze, en hopelijk helpt mijn bovenstaande berekening hierbij.
Bedankt voor je aanvulling MichD. 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hoi tweetie,

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Abonnementen. Zo blijft het forum overzichtelijk.

Wat Raytje en MichD vertellen over Belsimpel klopt:
Belsimpel is geen provider maar een verkoopsite. De actie is van Simpel en je heb dan wel een contract voor 2 jaar. Dus of het echt voordeliger is, ik betwijfel het.


Raytje heeft helemaal gelijk, het is een actie van provider "Simpel", waarvan je ook de reclame kunt zien op de televisie.
Belsimpel is niets meer dan een verkoopkanaal van Simpel, want buiten Simpel bieden ze ook abonnementen van andere providers aan, zo ook van Simyo.


Als je interesse hebt in zo'n actie dan zijn daar actievoorwaarden aan verbonden.
De actie van Simpel heeft twee belangrijke actievoorwaarden, namelijk:
> Je bent verplicht om een contract aan te gaan van 2 jaar (24 maanden)
> Wijzig je tussentijds je abonnement, dan komt de korting volledig te vervallen, en krijg je dus gewoon de standaard hoeveelheid sms/belminuten en data, voor de geldende tarieven.


Bij Simyo komt er niet zo'n actie. We hopen natuurlijk dat je bij ons blijft.
Je hebt bij ons het gemak om je bundels altijd aan te passen. Ook kun je op de Mijn Simyo pagina en op de Mijn Simyo app makkelijk je belminuten en Mb's in de gaten houden. En we hebben de Beste Service Award gewonnen, waar we wel een klein beetje trots op zijn :o

Al met al hopen we dat je blijft, deze keuze blijft natuurlijk wel aan jou :)

@Raytje en MichD; bedankt voor jullie reacties!
@michD: rekenen is ook een kunst, je vergelijkt de kosten van 2 jaar bij Simpel met 1 jaar bij Simyo.
Logisch dat Simpel dan duurder is. Maar als je 2 x168 euro voor Simyo aanhoudt, wordt het ineens een heel ander verhaal!

Wij hebben met ons gezin vier abbonementen lopen bij Symio en gaan zoals het er nu uitziet binnenkort overstappen.
Ik was nog even hier om te kijken of Simyo nog mee zou gaan met de actie, maar lees hierboven dus dat dat niet zal gebeuren.
Erg jammer...
Nog even nagerekend:
Simpel:
240 belminuten en onbeperkt sms
1000 mb
Kosten: 10,50 per maand, over twee jaar 252 euro

Simyo
200 belminuten en sms (dus geen onbeperkt)
1000 mb
Kosten: 15 euro per maand, over twee jaar 360 euro!

Een verschil in het nadeel van Simyo van maar liefst 108 euro over twee jaar....
Reputatie 5
Badge +10
Niet helemaal een nadeel.

Bij Simyo kan je altijd je bundels aanpassen en bij Simpel niet.
Dat klopt niet... Ik ben bij Simyo uitgegaan van een jaarabonnement, geen maandelijks aanpasbaar.
Dat zou nog weer duurder uitvallen. Bovendien, hoe vaak wisel je nu van bundel... Ik heb er in de tijd dat ik bij Simyo ben nog nooit gebruik van gemaakt.
Iets anders:
Ik zie net ook dat Simyo de 'onbeperkt sms' optie ( van 3 euro extra ) nu helemaal uit het bestelsysteem heeft verwijderd. Nog een reden om serieus aan overstappen te gaan denken...
Sorry, jaarabonnement is ook aan te passen lees ik net... Maar dit blijft voor 54 euro extra een sigaar uit eigen doos...

Ik zie net ook dat Simyo de 'onbeperkt sms' optie ( van 3 euro extra ) nu helemaal uit het bestelsysteem heeft verwijderd. Nog een reden om serieus aan overstappen te gaan denken...

Goed nieuws. Wanneer je klikt op bestel deze sim only verschijnt de pagina waarop je ook voor onbeperkt sms à 3  euro kunt aanklikken. Een reden om dus niet over overstappen na te denken.
Heb ik je wat dit betreft een beetje gerustgesteld? 
Helaas, nee. Maar Ik heb het gezien, raar dat het zo is weggestopt.
Maar ik realiseer me nu ook dat ik deze 3 euro ook nog moet meenemen in de optelling die al eerder is gemaakt.
Dan komt er 36 euro per jaar extra bij en valt de vergelijking met Simpel nog meer in het nadeel van Simyo uit.
Over twee jaar gerekend een verschil van 200 euro....
Eerlijk gezegd begrijp ik er niets van. Toen wij bij Simyo begonnen, waren ze echt scherp aan de prijs...
Jammer ook dat Simyo zelf niet met een verdere uitleg komt.
Ik ga maar eens kijken naar de dekkingskaart van Simpel...
Moet zijn 108 plus 72 euro = 180 euro
Badge +8
Hoi M_R,

Bij ons is de sms onbeperkt bundel een extra (sms wordt door de meeste van onze klanten al niet zo veel meer gebruikt), dus staat die bij het bestellen bij de extra's (net als 4G).
Bij Simyo gaan we uit van onze eigen kracht, en zijn we behoorlijk trots op wat we aanbieden. Als iemand zich meer kan vinden in het aanbod van een ander, dan is diegene vrij om dat te kiezen.
Het kan maar zo zijn, dat wat jij wilt bij een ander goedkoper is. Je zou ook gek zijn als je dat niet uitzocht.
Neem ook even mee in je overweging welk netwerk ze gebruiken en informeer eens hoe dat op jouw locatie functioneert. Ook eventuele aansluitkosten niet vergeten, en het loont ook altijd wel de moeite om wat info over de klantenservice op te zoeken. Of ze goed bereikbaar zijn, en dan goede service bieden.
Als het je puur om de centen gaat, zou je ook nog eens naar onze Vriendendeal kunnen kijken. Daarmee kun je € 10 korting op je factuur per keer verdienen. Dat kan ook aantikken.
Maar je originele vraag, of we de bundelprijzen van Simpel gaan matchen, daar is het antwoord nee op.

Ik wens je veel plezier bij het bekijken van de beste aanbieding, en je uiteindelijke beslissing :)

Groetjes,
Charlene
Dag,
Jammer dat jullie niet een beetje meer meegaan met de huidige aanbieders.
Simyo was top, nu helaas gewoon te duur. Heb nog even afgewacht of er nog een prijswijziging kwam en telefonisch geïnformeerd of er nog een trouwe klantenkorting was, maar helaas, zelfs dat niet. Wij stappen over, waarschijnlijk met vier leden van het gezin.
Jammer, had verder geen klachten over Simyo.
Heeft u ook de actie voorwaarden gelezen?


Actievoorwaarden “VERDUBBELDAGEN”
 Het abonnement moet afgesloten worden in de periode van 17 februari 2015 tot en met 13 juli
2015.
 De eerste betaling moet binnen tien (10) dagen na het afsluiten van het abonnement via iDEAL
gedaan worden. (Geldt niet voor verlengingen.)
 Het abonnement heeft een contractduur van 24 maanden.
 Per maand mogen de bundels gratis omhoog en omlaag aangepast worden via Mijn Simpel. De
verdubbeling van het aantal minuten en internet MB’s vervalt zodra de bundels gewijzigd worden.
Gewijzigde bundels gaan in per de eerste dag van de volgende maand.
 Simpel behoudt zich het recht voor om de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen en/of de actie
voortijdig te beëindigen.
 Op deze overeenkomst zijn ook de Algemene Voorwaarden van Simpel onverkort van toepassing.


Hoe is het bereik bij u? en eventuele andere locaties waar u geregeld komt.

Mijn persoonlijke mening, omdat ik ook bij Simpel heb gezeten, is niet doen.. Bereik is vele malen minder, klantenservice kost 35 cent per gesprek + gebruikelijke gesprek kosten, Klantenservice is maar tot 17:00 uur bereikbaar (ma t/m vrij), geen forum waar je hulp kan krijgen op alle gebieden (ook niet provider aangelegenheden).

Zit je krap, door wat voor reden dan ook, dan zit je vast aan je 2 jarig contract met actie tarief (das echt absurd dat die nog bestaan). In uw geval met 4 aansluiting dan.

Daarbij krijg Simpel niet echt denderend goeie beoordelingen.

Nogmaals, de keuze ligt bij u, maar als u per se wilt overstappen dan zou ik persoonlijk niet voor Simpel gaan.

Succes in uw keuze 🙂
Dag Raytje.
Simyo heeft zijn kans gehad. Keuze is al gemaakt en nummerbehoud al aangevraagd. Voor het zelfde pakket betaal ik bij Simyo 11 euro per maand meer dan bij mijn nieuwe provider (niet Simpel, trouwens... Er zijn er inmiddels veel meer die goedkoper zijn...)
Reken je even mee? Bij een jaarcontract ( geen twee jaar...) scheelt dat 12 x 11 euro = 132 euro per jaar.
Dat bedrag maal 4 is echt een serieuze bak geld.
Misschien moet je zelf eens goed naar alle voors en tegens gaan kijken....
Het gaat mij niet alleen om het maandelijkse bedrag. Ik kijk ook naar kwaliteit (Netwerk, klantenservice en de bereikbaarheid daarvan, kennis van zaken etc.., betrouwbaarheid en vertrouwen. Ook is dit forum voor mij persoonlijk een pluspunt.

Ik heb, voor ik bij Simyo kwam, verschillende providers gehad en ik had bij geen één het gevoel dat ik nu heb. Zelfs mijn beste vriend merkte dat laatst op door te zeggen "Je hebt bij deze geen enkele keer gezeur gehad hè? " Zelf zit hij bij Ben omdat die onbeperkt pakketten hebben (z'n kinderen). En de Pipo heeft net verlengt :?:D

Maar even voor de goede orde. U heeft bij Simyo 100 bel/sms + 1000MB data voor 13 euro en bent nu 11 euro goedkoper uit? Dus u heeft nu 100 bel/sms + 1000MB voor 2 euro? Vind ik knap, waar is dat?

Ik betaal nu ook 13 euro en er is geen enkele andere provider die mij hetzelfde kan bieden, onder dezelfde voorwaarden en eerder genoemde zaken, als Simyo. Nogmaals, dat is puur persoonlijk.

Nogmaals succes in de gemaakte keuze. Een ieder moet natuurlijk kiezen wat voor hem / haar het beste is.

🙂
Dag,
Ik ga u niet proberen te overtuigen, maar er zijn meer goede providers met ook nog een goede prijs.
Uw abonnement is niet te vergelijken met dat van mij, bovendien kost 100 belminuten en 1 gb data bij Simyo nu trouwens geen 13 euro, maar 16 euro als je per maand weg wil, wat u een van de voordelen noemt.
Bij mijn nieuwe bundel gaat het om een uitgebreidere bundel en daar is makkelijk 11 euro op te besparen door naar een ander te gaan. Maar zoals u zelf zegt, ieder moet kiezen wat voor hem of haar het beste is.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi M_R,

We vinden het jammer dat jij en je gezin weggaan. Het doet ons wel goed om te zien dat je graag bij ons blijft en kijkt naar de mogelijkheden bij ons. Hopelijk heb je bij je nieuwe provider ook een fijne tijd.

We hopen je natuurlijk nog een keer terug te zien, wie weet tot ziens :$

@Raytje; erg leuk om te zien dat je je persoonlijke ervaring zo deelt met M_R 😃 Bedankt voor je fijne bijdrage.

Reageer