.

Beantwoord

Abonnement en ik ga op wereldreis, wat kan ik het beste doen?

  • 4 May 2015
  • 2 reacties
  • 1085 Bekeken

Badge +2
Ik vertrek binnenkort voor zeven maanden naar het buitenland.
Op dit moment heb ik een simonly abbonement, maar daar heb ik tijdens het reizen niks aan.
Mijn nummer die ik al zeven jaar heb staat wel gekoppeld aan het abbonement.
Is er een optie om deze weer om te zetten naar een prepaid simkaart?
Of is het aan te raden om mijn abbonement met een jaar te verlengen en hem op het goodkoopste abbonement te zetten zodat ik wel kan bellen/smsen vanaf het buitenland?
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 4 May 2015, 18:23

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Miek,

Welkom op het Simyo Forum.

Er zijn verschillende optie's.

- Je kunt je bundels naar het laagste zetten zodat je een laag maand bedrag hebt.
- Een prepaid kaartje aanschaffen en het nummer overzetten.
Je moet dan wel 1x in de 6 maanden op internet gaan, een sms sturen of bellen met dat nummer over het netwerk van Simyo.
Als je internet hebt. Kan je via Mijn Simyo een sms verzenden tegen Nederlands tarief. Waar je ook bent.

Alvast veel plezier in het buitenland.

Heb ik je zo goed geholpen?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Miek90, welkom op het Simyo forum!

Wat leuk dat je voor zeven maanden naar het buitenland gaat 😃 Ik zie dat maikel.twinnie je vraag volledig heeft beantwoord.

Er zijn dus twee opties waar je uit kunt kiezen. De meeste mensen zetten hun nummer over naar Prepaid. Ze bellen, sms’en of internetten minimaal één keer in de zes maanden om hun nummer actief te houden. Zoals maikel.twinnie aangeeft kun je ook heel makkelijk via je Mijn Simyo pagina een sms versturen. Zo kun je vanuit het buitenland toch je nummer actief houden.

Ik zie dat je ook een jaarcontract hebt tot 20 mei 2015. Dit betekent dat je na deze contractdatum je nummer kan overzetten naar een andere aansluiting.

Heb je hierover nog vragen? Mag ik daarnaast vragen naar welke landen je gaat? 😳

@maikel.twinnie; top! Fijn om te zien dat je zo volledig en duidelijk bent in je antwoord 😃

Reageer