.

Beantwoord

Abonnement bestellen zonder iDeal

  • 24 January 2013
  • 11 reacties
  • 1631 Bekeken

Badge
Hallo,

Mijn schoonmoeder wil graag een sim-only abonnement afsluiten bij Simyo, nadat ze de positieve ervaringen over Simyo van veel familieleden heeft gehoord. Zij heeft echter geen PC en ook geen internetbankieren. Daarmee heeft ze ook geen mogelijkheid om de proefbetaling van € 0,01 via ideal te doen ter verificatie van het bankrekeningnummer.

Is het mogelijk op een andere manier te bankrekening te laten verifiëren om zo toch een abonnement te kunnen afsluiten?


Groet,
Duckie
icon

Beste antwoord door Natascha 25 January 2013, 11:45

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +6
Hoi Duckie,

Welkom op het forum!
Het is helaas niet mogelijk zonder iDeal een abonnement af te sluiten bij Simyo. Met de betaling van 1 eurocent kan er gecontroleerd worden of de naam van de besteller en de naam van de rekeninghouder met elkaar overeenkomen. Zonder deze betaling kan dit niet gecontroleerd worden.
Reputatie 1
Badge
Hallo,het is nu drie kaar later en mijn ouders willen ook graag een prepaid van simyo. Maar ze hebbben wel internet maar geen internet bankieren. Is het nu wel mogelijk om een prepaid abbo te nemen zonder internet bankieren.
Reputatie 7
Als ik hier (https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-heb-geen-internetbankieren-32) lees, is het (nog steeds) niet mogelijk zonder iDeal een abonnement af te sluiten.
Reputatie 1
Badge
Oke bedankt. Jammer dan moeten ze maar bij de dure provider blijven waar ze nu bij zijn .
Reputatie 7
Badge +9
Je kunt natuurlijk ook zelf een prepaid kaart bestellen en die aan je ouders geven. Jij zorgt dan voor het opwaarderen en de kosten daarvan krijg je terug van je ouders. Dat die prepaid aansluiting op jouw naam staat maakt voor het gebruik niets uit.

Bij een prepaid gaat het overigens niet om een abonnement. Het sim-only product van Simyo is wel een abonnement.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Arendhoogeveen,

Wat leuk dat je ouders ook van onze diensten gebruik willen gaan maken.

In jouw bericht heb je het over een Prepaid abonnement, en ik denk dat er daardoor enige verwarring is ontstaan. Een Sim Only abonnement kun je niet afsluiten zonder internetbankieren, maar een Prepaid simkaart kun je ook bestellen met een Nederlandse creditcard. Het hangt er dus van af wat voor type aansluiting je nodig hebt.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Sean

@RicoK en Scotsman, bedankt voor jullie hulp!
Mijn beide ouders zouden graag een Simyo abonnement willen afsluiten maar dat is dus niet mogelijk omdat ze beide geen internetbankieren hebben. Vervelend vind ik zelf, kan er geen alternatief gevonden worden voor de €0.01 via IDEAL? Ik kan mij voorstellen dat veel meer mensen hier tegenaan lopen.

Groeten Sebastiaan.
Badge +1
Jammer dat je voor het aanpassen van het banknummer ook Ideal nodig hebt.....
Ik zou het gewoon doen voor mijn ouders en een automatische overschrijving maken voor de kosten.
Een keer per jaar de moeite nemen om te kijken of er buiten de bundel kosten zijn, die moeten dan nog verrekend worden. Met een filter op je on line bankieren en dat exporteren en importeren in excel .. kost je dat misschien 15 minuten per jaar.... als het eenmaal loopt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi S. van Gerwen,

Jammer dat het niet mogelijk is! Niet iedereen heeft internetbankieren, dus het is natuurlijk wel een bepaalde drempel. We zijn hiervan op de hoogte. Simyo is een 100% online provider en de € 0,01 betaling geldt als een extra identiteitscheck. Het is helaas niet via een andere manier mogelijk.

@andrer Ook in het geval van het wijzigen van een rekeningnummer is het overmaken van de € 0,01 een bepaalde check. Zo wordt het bankrekeningnummer gekoppeld. Bij een automatische overschrijving zit je met een maandelijks vast bedrag, en zoals je al zegt gaat dat lastig met buitenbundel kosten. Je geeft een mooi alternatief door het achteraf te verrekenen. Ik geloof graag dat je ouders hier geen misbruik van zullen maken, maar het is wel erg fraudegevoelig. Dit is een belangrijke reden om te kiezen voor de € 0,01 cent betaling waardoor het bankrekeningnummer wordt gekoppeld aan het abonnement.

Hebben jullie hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge +1
Ik ken de problemen van nabij, schoonmoeder zonder internet. Met sommige mensen (zoals mijn schoonmoeder) durf ik zo een opzet wel aan, voor de rest is dat overmaken van de € 0,01 een bepaalde check, en dat is op zich prima om misbruik te voorkomen. Anders staat het forum vol over dat thema... fraude... 😠 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Andrer,

Precies 🙂 En het is inderdaad niet de bedoeling dat de check afgeschaft wordt waardoor er allerlei fraude optreedt. Ik snap ook goed dat je jammer is als je geen internetbankieren hebt, maar helaas zou het te gevoelig zijn om die check weg te halen.

Ik hoop dat dit helder is! Anders licht ik het graag toe.

Groetjes,
Jihane

Reageer