.

Beantwoord

Aansluitkosten bij gratis wijziging bundel?

  • 24 December 2014
  • 7 reacties
  • 316 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik heb de huidige bundel zojuist aangepast van per maand naar per jaar en van 300 bel/sms naar 200 bel/sms.
Boven het item staat dat je gratis je bundel aan kan passen.
Nadat ik akkoord gegeven heb zie ik in het oranje vierkantje rechts dat er 15 euro aansluitkosten betaald moet worden.
Door opnieuw het belbundeloverzicht te bekijken zie ik dat het in het lichtgrijs (niet te zien) en bij akkoord in het zwart staat (dan verwacht je het niet).
Dat kan echt niet correct zijn (jullie zijn toch altijd duidelijk en helder?).
Mag ik ervan uitgaan dat dit niet berekend wordt, wat wordt er dan onder gratis verstaan?
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 December 2014, 07:56

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Het wijzigen van je maandelijkse bundel is gratis.
Maar waarom staat er dan vermeld 14,95 aansluitkosten en krijg ik een contract bij de bevestiging via de mail? Ik vind het allemaal erg verwarrend en ik krijg hier een heel vervelend gevoel door.
Ik begrijp de verwarring, aansluitkosten zijn er wanneer je overstapt van een andere provider.
Je blijft nu bij Simyo dus geen aansluitkosten, er is geen sprake van  een nieuwe aansluiting.

Je wijzigt je vorm van contract maand naar jaar met dus de dan geldende voorwaarden, daarom dus ontvang je een nieuw contract m.b.t. de nieuwe looptijd, dat zal ook komen te staan bij de bundels na het inloggen. (Einddatum, daarna maandelijks opzegbaar)

Is dit duidelijk voor je?

Groet,
Friesian 
Reputatie 3
Badge +9
En uiteraard zullen deze onterechte vermelde aansluitkosten niet berekend en/of gecrediteerd worden.
En uiteraard zullen deze onterechte vermelde aansluitkosten niet berekend en/of gecrediteerd worden.

Fijn te horen (lezen) dat stelt gerust.
Goed dat het zo snel beantwoord wordt.
Mag ik ervan uit gaan dat jullie ook kunnen zien hoe mijn situatie er (administratief) uitziet en dat jullie reactie daarop gebaseerd is, of is het algemene informatie dat jullie geven?
Oftewel hebben jullie gecheckt of het in mijn situatie goed gaat zodat ik daar zelf niet achteraan hoef te lopen als het wel in rekening gebracht wordt?
Reputatie 3
Badge +9
Als actief Simyo forum expert spreek ik uit "algemene" ervaring. Ik kan niet in jou administratie kijken. 
Ik kan met zekerheid zeggen dat je de kosten niet hoeft te betalen, maar ik zou je willen aanraden om wel je factuur te checken voordat je deze betaald.
Het is weleens voorgekomen dat de aansluitkosten toch op de factuur stonden. Ook bij Simyo wordt weleens een foutje gemaakt, maar als je dit aangeeft dan wordt dit opgelost. Dus heel soms moet je helaas wel eens ergens achteraan....maar laten we maar even afwachten.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Roza, welkom op het forum van Simyo!

Wat fijn om te zien dat de forum experts je zo goed geholpen hebben 😃 Het klopt inderdaad dat het wijzigen van je bundels gratis.
Je kunt via Mijn Simyo je bundels wijzigen. Als je verlengt met een jaar, dan hoor je ook bij je wijziging je nieuwe jaarcontract te bevestigen. Het contract is een standaard contract. Vandaar dat je aansluitkosten ziet staan. Ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn.

Je hoeft natuurlijk geen aansluitkosten te betalen, omdat je al klant bent. Ook zul je op je nieuwe factuur zien dat deze niet worden berekend.

Heb je misschien nog andere vragen? :o

@koorelle, Friesian & Martijn®; Super bedankt voor jullie reacties! Top werk 🙂

Reageer