.

Beantwoord

Aansluit kosten bij jaar abbo, waarom?


Eergisteren een nummerperterfing van Kruidvatmobiel naar Simyo Sim-Only aangevraagd. een jaar abonnement. Tot mijn verbazing moet ik dan € 14,99 aansluitkosten betalen.

Bij een maand abbo snap ik het, iemand kan binnen 2 maanden weg en dan heb je toch de handeling gedaan. Is het dan zo duur om een sim op te sturen? De administratieve handeling van het op naam zetten van de sim moet ik zelf doen.
icon

Beste antwoord door Tiury 28 July 2014, 10:29

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi wouter0602, welkom op het Simyo! 🙂

Wat jammer dat de aansluitkosten als een verrassing kwamen. Dit staat toch wel heel duidelijk vermeld op je contract en tijdens de bestelling. Je betaalt €14,99 aansluitkosten (wat in vergelijking met de meeste providers echt een schijntje is) voor een nieuwe simkaart+verzending, het opzetten van een persoonlijk account op Mijn Simyo en nog meer verschillende technische processen die achter de schermen plaats vinden.

Het is goed om te lezen dat je denkt dat het zo eenvoudig gaat, dat betekent dat het proces soepel is verlopen.
Beste Tiury,

Het kwam niet als verassing, maar het lijkt een boete op overstappen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik lang getwijfelt heb of ik wel weer een abonnement zal nemen.

Tele2 (OK qua kwaliteit niet vergelijkbaar met Simyo [zegt men]) rekent geen aansluit kosten. Dat is de reden dat ik 2 jaar geleden geen Simyo heb genomen, en 1 jaar geleden ook niet.

Kan hij niet beter lager zijn bij een jaar abbo? en dat dit in de maand prijs van het eerste jaar wordt verrekent.

Ik kreeg trouwens geen mail van je antwoord, en hij staat ook niet in mijn spamfilter
Badge +6
Hoi wouter0602,

Vervelend dat je het als een boete ervaart, maar er zit geen verschil in kosten voor het aansluiten van een maandabonnement of een jaarabonnement.

Natuurlijk is het mogelijk om de kosten op een andere manier in rekening te brengen, maar we willen juist de prijzen van onze bundels zo laag mogelijk houden :)

Wat vreemd trouwens dat je geen e-mail hebt ontvangen dat je bericht was beantwoord, ik ben benieuwd of je over dit bericht wel een e-mail hebt gekregen?

Natuurlijk is het mogelijk om de kosten op een andere manier in rekening te brengen, maar we willen juist de prijzen van onze bundels zo laag mogelijk houden :)


Waarom is er dan geen verschil tussen de aansluitkosten bij maand en jaar abbo? Ik neem aan dat Simyo het liefst heeft dat klanten zich voor een jaar verbinden, en dan klant blijven.


Wat vreemd trouwens dat je geen e-mail hebt ontvangen dat je bericht was beantwoord, ik ben benieuwd of je over dit bericht wel een e-mail hebt gekregen?


Nee, ook nu geen e-mail ontvangen. Ik heb gekeken of het e-mail adres goed stond, die klopt. Spamfilter weer gecheckt, ook geen mail. Vanaf welk mail adres worden notificaties gestuurd? Dan zet ik die in mijn veilige lijst
Reputatie 5
Badge +11
Hey wouter0602,

Die aansluitkosten is iets waar we echt niet onder uit kunnen. Qua kosten maakt het voor ons niet uit of je een jaar- of maandabonnement afsluit; de aansluiting kost evenveel.
Wél kun je voor jezelf de kosten drukken door een Vriendendeal webshop aan te maken op Mijn Simyo en zelf onze abonnementen te gaan verkopen.
Voor elke klant die je op die manier aanbrengt verdien je €10 korting. En jouw klant krijgt dat ook!

Midden onderaan deze pagina vind je de button Abonneer je op dit topic, daar kun je aangeven dat je notificaties wilt ontvangen als je een reactie ontvangt 🙂
We gaan er niet uitkomen denk ik 😞. We hebben een verschil van mening. Helaas.

Het zal wel aan mij liggen dat ik het niet snap 😕
Reputatie 2
Badge +6
Hoi wouter0602,

Het is niet een verschil van mening, het is de bedrijfsvoering van Simyo. Alle nieuwe klanten betalen aansluitkosten. Dit is niet iets wat alleen Simyo doet. Bij veel verschillende bedrijven en diensten dien je administratie- en/of aansluitkosten te betalen. Dat is nou eenmaal hoe het werkt.

Heb ik je dat zo iets duidelijker kunnen uitleggen?
Ik snap dat dit de markt is. Helaas vind ik het persoonlijk onzin.

In 2008 betaalde ik bij mijn eerste abbo (Telfort) geen aansluitkosten. Snel daarna werd het weer ingevoerd bij alle providers. Dit is mijn inziens ontstaan omdat T-Mobile Ben weer introduceerde welke deze kosten wel rekende omdat ze 1 maand abbo's aan gingen bieden. Iets waar alle providers vanaf willen.

Is mijn volgende redenering juist?

Het activeren van een nieuw abbonement kost 1 medewerker c.a. 1 kwartier tot een half uur.

Ik heb me opnieuw aangemeld voor de meldingen op dit topic, helaas geen effect gehad. Bij andere topics krijg ik wel mails als er een opvolgende reactie is.
Reputatie 5
Badge +11
Hi wouter0602,

Het activeren van een nieuw abbonement kost 1 medewerker c.a. 1 kwartier tot een half uur.


Het is onmogelijk om in mens-uren aan te geven hoe lang 1 medewerker bezig zou zijn met een nieuwe aansluiting.
Dat komt omdat er heel veel kleine beetjes gedaan worden, deels automatisch en deels met de hand.
De order voor de simkaart wordt met de hand gepickt en verzonden, maar de zaken voor je aansluiting op het netwerk gaan geheel automatisch. Nummerbehoud komen wél weer manuele handelingen aan te pas en Mijn Simyo wordt automatisch aangemaakt.
Als die automatische handelingen zijn niet in tijd uit te drukken, maar er gaat wel een hele ontwikkeling aan vooraf en er wordt hard- en software voor gebouwd.
Afijn; al met al kost dat ruwweg €15.


Bij wijze van uitzondering stuur ik je een SMS met het bericht dat je weer een reactie hebt gehad op dit topic 😛
OK, dat is duidelijk. Ik laat het verder rusten.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi wouter0602,

Fijn dat Ernst het duidelijk heeft kunnen uitleggen. We zien je graag terug in een ander topic 🙂
Hoi Wouter,

Ik ben het helemaal met je eens dat de aansluitkosten je tegenhouden om een abonnement aan te gaan bij Simyo. Ook ik heb gebruik gemaakt van de diensten van andere providers, waaronder Tele2 waar je geen aansluitkosten hoefde te betalen.
Waarom kan Tele2 het aansluiten van je abonnement wel als gratis service verzorgen en Simyo niet. Juist in deze tijd waarin volop keuze is aan providers is dat een service waarmee je mensen over de streep trekt om juist jou te kiezen als provider.
Natuurlijk begrijp ik dat het aansluiten van een abonnement en eventueel nummerbehoud tijd kost. Maar ik ben er ook van bewust dat tegenwoordig alle gegevens al digitaal worden aangeleverd wat ook een flinke tijdbesparing oplevert. Misschien dat Simyo in de toekomst deze service wel aanbieden aan nieuwe klanten?
Reputatie 7
Badge +9
Juist in deze tijd waarin volop keuze is aan providers is dat een service waarmee je mensen over de streep trekt om juist jou te kiezen als provider.


Dat is het mooie juist. Pik daar de provider uit die jou het meest past / jou het meest biedt. En wil je geen aansluitkosten betalen, ga je toch gewoon verder. Zo simpel is het. Bij Simyo betaal je ze nou eenmaal wel en daarom is dit een eindeloze discussie. Over het waarom wel of niet.
Persoonlijk zou ik de keuze niet (totaal) laten afhangen van aansluitkosten. Net zo min als je de keuze voor een auto (helemaal) laat afhangen van de afleverkosten (ook een leuke discussie trouwens..;)). Ik kies in eerste instantie voor het product zelf.....de rest neem ik dan op de koop toe. Maar dat is mijn mening.

Reageer