.

Beantwoord

2x aansluitkosten betalen terwijl ik al klant ben?

  • 16 March 2013
  • 15 reacties
  • 1653 Bekeken

Badge
Ik ben onlangs overgestapt van T-mobile naar Simyo. Ik maak echter gebruik van 2 telefoons en wil met mijn andere abonnement ook overstappen naar Simyo. Ik heb vorige keer al aansluitkosten a €14,95 betaald, moet ik dat dan nu nog een keer betalen? Er staat dus al een abonnement op mijn naam.. Hoe kan ik dat regelen?
icon

Beste antwoord door Natascha 19 March 2013, 12:07

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Ieder(e) telefoon(nummer) moet worden aangesloten. Hiervoor wordt een simkaart aangemaakt, hiervoor moet een aansluiting op het netwerk worden gerealiseerd, hiervoor moet (per nummer) een Mijn Simyo pagina worden aangemaakt, etc etc.

Dus, voor elke abonnement c.q. elke aansluiting (op het netwerk) moeten aansluitkosten worden voldaan.
Badge
Niet erg klantvriendelijk dus. 
Reputatie 7
Nee, maar wel reëel. Toch?

Een aansluiting (op het netwerk) is een ander woord voor een telefoonnummer.

NB De klantvriendelijkheid komt wel weer tevoorschijn, omdat Simyo één van de laagste aansluitkosten heeft!
Badge +1
Bij andere providers heb je geen aansluitkosten maar wel hogere Abbo en gesprekskosten men probeerde naar mening zo open en eerlijk mogelijk te zijn naar de klant
Ik wou ook even melden dat ik pas een maand abonnement heb genomen van simyo en de aansluitkosten heb betaald. Als ik tevreden ben over simyo neem ik een jaar abbo na deze maand moet ik dan opnieuw aansluitkosten betalen?
Reputatie 7
Bij andere providers heb je geen aansluitkosten maar wel hogere Abbo en gesprekskosten men probeerde naar mening zo open en eerlijk mogelijk te zijn naar de klant

Misschien niet, maar bij Ben, toch wel de directe concurrent van Simyo, worden wel aansluitkosten in rekening gebracht.
Reputatie 7
Ik wou ook even melden dat ik pas een maand abonnement heb genomen van simyo en de aansluitkosten heb betaald. Als ik tevreden ben over simyo neem ik een jaar abbo na deze maand moet ik dan opnieuw aansluitkosten betalen?

Ik hoop het niet...:p

Volgens mij houd je dezelfde aansluiting op het netwerk, Sim Only, maar wordt alleen je abonnementsvorm anders. Bij overstap van Simyo Prepaid naar Simyo Sim Only worden wel aansluitkosten in rekening gebracht, omdat de aansluiting (op het netwerk) ook daadwerkelijk anders wordt.

Maar laat een moderator dit maar bevestigen.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Zoef,

Indien je overstapt van maandabonnement naar jaarabonnement hoef je hier geen extra aansluitkosten voor te betalen.
Je kan als bestaande klant je bundels kosteloos aanpassen via je persoonlijke pagina.
Badge +6
Ik ben onlangs overgestapt van T-mobile naar Simyo. Ik maak echter gebruik van 2 telefoons en wil met mijn andere abonnement ook overstappen naar Simyo. Ik heb vorige keer al aansluitkosten a €14,95 betaald, moet ik dat dan nu nog een keer betalen? Er staat dus al een abonnement op mijn naam.. Hoe kan ik dat regelen?

Hoi Mevr.M,

Op het moment dat je een nieuw abonnement bestelt bij Simyo en je gaat gebruik maken van het abonnement dan dien je éénmalige aansluitkosten te betalen. Zoals RicoK aangeeft moet elk telefoonnummer worden aangesloten op het netwerk. Deze werkzaamheden vervallen niet wanneer je al reeds klant bij ons bent.

@ RicoK & Erickiel bedankt voor het meedenken.
opmerking 1: volgens mij zijn er geen extra kosten om een simkaart voor een abonnement gereed te maken ten opzichte van voor een prepaid aansluiting, dit is gewoon geld uit je zak kloppen.

opmerking 2: er zijn providers die geen aansluitkosten in rekening brengen, kijk bijvoorbeeld naar Ben en naar Tele2 voor sim-only abonnement.
Badge
Beste Ruben,

Jouw punt 2 is niet geheel waar. Bij een 12-24 maanden contract bij Tele2 of 24 maanden contract bij Ben niet, maar bij maandelijks opzegbare abonnementen betaal je wel degelijk ook aansluitkosten.
Beste Ruben,

Jouw punt 2 is niet geheel waar. Bij een 12-24 maanden contract bij Tele2 of 24 maanden contract bij Ben niet, maar bij maandelijks opzegbare abonnementen betaal je wel degelijk ook aansluitkosten.

Beste Sandertju, ik heb het in dit geval ook niet op een maandelijks opegbare abonnement maar op een jaar abonnement.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Ruben,

Als nieuwe klant van een Simyo sim only abonnement ontvang je thuis een simkaart die voor je op het netwerk wordt geactiveerd, waarna je kunt bellen. Tevens wordt er een persoonlijke pagina voor je aangemaakt. Aangezien dit proces identiek is voor zowel nieuwe klanten als bestaande klanten, is er geen verschil in kosten wanneer je al klant was van Simyo.

Prepaid klanten betalen andere tarieven voor het bellen dus een vergelijking is in deze situatie niet redelijk.
Hoe komt het dat andere providers zoals Ben en Tele2 geen aansluitkosten in rekening brengen? 
Reputatie 5
Badge +10
Wellicht dat deze providers bezig zijn met het binnenhalen van heel veel klanten binnen een korte tijd.

Reageer