.

Beantwoord

2 abonnementen, help

  • 25 January 2013
  • 2 reacties
  • 329 Bekeken

Hallo,

Op 7-1-2013 heb ik de overstap gemaakt van een prepaid simyo naar een Simyo jaar abonnement met behoud van mij nummer. Dit kon gemakkelijk met een druk op de knop via mijn persoonlijk simyo. Dit heb ik dus netjes gedaan.

Meteen kreeg ik de volgende email:

Gefeliciteerd met je Simyo Sim Only abonnement! Wat kun je de komende dagen verwachten?

Binnen drie werkdagen ontvang je het Simyo Startpakket met je nieuwe simkaart in de brievenbus. Nadat je het Startpakket hebt ontvangen, activeer je de simkaart met behulp van je simkaartnummer. Hierna kun je direct bellen, sms'en en internetten! Houd er rekening mee dat Internet op je Mobiel ook meteen mogelijk is en de kosten hiervoor snel op kunnen lopen als je geen actieve internetbundel hebt.

Je Simyo telefoonnummer is 0683901591. Heb je nummerbehoud aangevraagd dan is dit je tijdelijke nummer waarmee je al wel kunt bellen, maar je betaalt dan buiten-bundel tarieven tot je nummer is overgezet.
------------------------

Oke dacht ik , ik krijg een nieuwe simkaart en hier wordt mijn oude prepaid nummer opgezet. Nou prima.
Na 3 dagen kreeg ik ook netjes de simkaart binnen, deze meteen ook geactiveerd.
Nu alleen nog wachten op het overzetten van me nummer zou je denken….nee
Nadat ik na een week nog steeds niks had gehoord over het nummerbehoud heb ik Simyo via twitter benaderd:

@simyonl Op 9-1-2013 heb ik Sim Only abo simkaart binnen gekregen en geactiveerd, wanneer word mijn nummer overgezet?#duurtlang

Simyo Nederland ?@simyonl
@NielsM2 Kan je ons een DM sturen met je 06nr van Simyo zodat wij dit kunnen bekijken.

Simyo Nederland ?@simyonl
@NielsM2 In het systeem zien wij niet dat er nummerbehoud is ingediend om je telefoonnummer te behouden.

Simyo Nederland ?@simyonl
@NielsM2 1/2 Wij raden je aan via je persoonlijke pagina via het tabblad 'Selfservice' het formulier voor nummerbehoud in te vullen

Simyo Nederland ?@simyonl
@NielsM2 2/2 Graag vernemen wij van je wanneer je het formulier hebt ingevuld zodat wij het overzetten verder kunnen voltooien.

Simyo Nederland ?@simyonl
@NielsM2 2/2 niet mogelijk is omdat je van abonnement naar abonnement wilt overstappen met nummerbehoud.

@NielsM2
@simyonl Huh? Dus mijn prepaid is omgezet naar abo, waarom krijg ik dan in hemelsnaam een nieuwe simkaart?! Ik heb nu dus 2 abonnomenten!

Ik heb vanmiddag ingelogt in mijn simyo met me (oude prepaid) nummer/simkaart en inderdaad tot mijn verbazing heb ik een abonnement op dit simkaart. Waarom krijg ik dan in hemelsnaam een nieuwe simkaart met een nieuw tel nummer opgestuurd!? Ik kan dan toch gewoon mijn oude simkaart gebruiken? Dat is toch wat ik wilde, een abonnement + mijn oude nummer behouden.

Nu heb ik dus 2 abonnementen! Wat moet ik nu doen?
Het nieuwe abonnement met nmr 0683901591 kan ik via de selfservice niet afsluiten omdat het een jaarabonnement betreft.

Je contractperiode loopt tot en met 09-01-2014.
Je kan je Simyo abonnement 1 maand voor het einde van je contractsperiode opzeggen.

Ik dacht het niet , dit moet gewoon per direct worden afgesloten, iniedergeval wi ik hier geen enkel cent van mijn rekening af zien.

Of is er een nog ander optie?

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mvg,

Niels
icon

Beste antwoord door NielsM2 28 January 2013, 17:30

Bekijk originele reactie

2 reacties

Bovenstaande is vandaag opgelost.

Bedankt.

Mvg, 

Niels
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Niels2,

Bedankt dat je het hier even komt melden. Wilde net je situatie gaan bekijken. Goed om te weten dat het is opgelost.

Groetjes,

Alex

Reageer