.

Beantwoord

Wat is de maximale snelheid van 4G?

  • 6 November 2014
  • 13 reacties
  • 1585 Bekeken

Badge +2
Wat is nu precies de maximale snelheid bij 4G van Simyo? Op deze pagina staat een gemiddelde snelheid van 20 Mbps. Ik kan hier alleen geen theoretische maximale snelheid vinden. Als ik ga kijken bij Mijn Simyo zie ik bij Flex 4G dat er staat "De snelheid van 4G is maximaal 25MBps". Mijn vraag is, klopt dit?

Klopt het wel dat de maximale snelheid 25MBps is, of moet dit 25Mbps zijn? Want dit is namelijk een enorm verschil (1MBps is namelijk gelijk aan 8Mbps). Dit zou dus betekenen dat de maximale theoretische snelheid bij Simyo 200Mbps is.

De maximale snelheid die KPN zelf hanteert is 50Mbps. Dit zou dus betekenen dat 4G van Simyo 4 keer sneller is. Ik ga er dus vanuit dat er een fout staat op de website van Simyo, maar ik zou dit graag bevestigd willen hebben.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,
Dennis

https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=500&stc=1&d=1415272137
icon

Beste antwoord door Dries 7 November 2014, 09:50

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi dprinse,

Welkom op het forum :)

De gemiddelde snelheid van Flex 4G is 20 Mbps en maximaal 25 Mbps. De 25 MBps op Mijn Simyo, is een typefout. We zijn hiervan op de hoogte, maar kunnen dit niet per direct aanpassen. We nemen het wel mee bij de eerste update, dus bedankt dat je ons hier nog even op wijst :)

Zit je te denken om Flex 4G aan te schaffen?
Badge +2
Bedankt voor je reactie! Ik zit nog te twijfelen of ik Flex 4G van Simyo neem. Ik heb op dit moment een iPhone 4S met een defecte 3G ontvanger. Over een week krijg ik een iPhone 6 binnen. Ik zal nog eens kijken of ik 3G snel genoeg vind en het stabiel genoeg is. Ik vind het zeker het overwegen waard om Flex 4G te nemen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi dprinse,

Praktisch gezien betekent 4G ten opzichte van 3G een ruime verdubbeling van je datasnelheid, dus ik ben benieuwd wat je van 3G met je iPhone 6 vindt!
Badge +1
Ben benieuwd of Simyo ook de trend volgt door de max snelheid los te laten. Zag toevallig net de site van youfone, daar zit mijn dochter nog bij. Deze bieden nu ook 4G, maar dan met als snelheden 50/25.
Als ik exact hetzelfde abbo afsluit bij Youfone ben ik zelfs een euro goedkoper uit. 100 minuten kosten daar 3 euro, rest is hetzelfde maar de 4G snelheid is hoger.

Erik
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ErikM1972,

Behalve dat bij Youfone een 100 minuten bundel goedkoper is bij een 2 jarig contract zijn er inderdaad bijzonder weinig verschillen qua prijzen. (Het grote verschil zit 'm natuurlijk in de service ;))
Simyo, ook een kleine budget provider zal zeer zeker niet voorop lopen als het gaat om verhogen van de 4G snelheid.
De beurt is eerst aan de grote broers en zussen, wij kleintjes volgen hopelijk later. Of en wannéer kan ik je echt niet vertellen, want dat is nog helemaal niet bekend.
Badge +1
Service is ook goed, maar youfone is ook niet een hele grote toch? lijkt me vergelijkbaar met Simyo.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi ErikM1972,

Als consument is het goed om verschillende providers met elkaar te vergelijken. Wij bij Simyo gaan vooral uit van onze eigen kracht, en wat wij willen en kunnen bieden. Op dit moment ligt de prioriteit niet bij het verhogen van de 4G snelheid, maar bij andere verbeterpunten.
Beste Simyo,

Onlangs heb ik voor mijn nieuwe iPhone6 een 4G bundel aangeschaft. Ik heb inmiddels op verschillende locaties een speedtest gedaan en ik kom gemiddeld niet boven 12Mbps uit. Dit is ongeveer de helft van wat ik volgens de Simyo mag verwachten. Is dit al door meerdere mensen geconstateerd en welke acties mag hierin verwachten van Simyo? 

Met vriendelijke groet,
Badge +1
Dit is mijn snelheid momenteel, is wel buiten trouwens, binnen is het de helft, hooguit.

27/9, wil een plaatje erbij doen, maar kan geen plaatje uploaden, moet via een link. Is het niet mogelijk om een lokaal plaatje te plaatsen?

Erik
Reputatie 6
Badge +10
Beste Simyo,

Onlangs heb ik voor mijn nieuwe iPhone6 een 4G bundel aangeschaft. Ik heb inmiddels op verschillende locaties een speedtest gedaan en ik kom gemiddeld niet boven 12Mbps uit. Dit is ongeveer de helft van wat ik volgens de Simyo mag verwachten. Is dit al door meerdere mensen geconstateerd en welke acties mag hierin verwachten van Simyo? 

Met vriendelijke groet,


Hoi WSnep, welkom op het Simyo forum :)

Wat opmerkelijk dat je gemiddelde snelheid op 4G niet hoger dan 12Mbps komt.

In de meest optimale omstandigheden, hoor je 25Mbps te kunnen halen. Hierbij moet je denken aan een open veld, zonder hoogspanningsmasten of treinkabels en op korte afstand van de mast.

De werkelijke snelheden die je kunt halen liggen tussen 15 - 20Mbps, tenzij je dit doet op een hele drukke plek zoals in de spits, op een station of in de trein.

Wat voor telefoon gebruik je en welke APN instellingen heb je in je telefoon staan? Misschien kunnen we hier nog iets aanpassen, waardoor je telefoon hogere snelheden kan halen! 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Dit is mijn snelheid momenteel, is wel buiten trouwens, binnen is het de helft, hooguit.

27/9, wil een plaatje erbij doen, maar kan geen plaatje uploaden, moet via een link. Is het niet mogelijk om een lokaal plaatje te plaatsen?

Erik


Hoi Erikm1972,

Het is absoluut mogelijk om een plaatje op het forum te plaatsen. Dit kun je op twee manieren doen zelfs!

Mijn favoriete en waarschijnlijk ook de handigste manier is je afbeelding up te loaden op Tinypic.com en vervolgens de [img] code gebruiken.

Die kun je gewoon in het tekstvlak zetten, waarna je foto op het forum terechtkomt 🙂.
Hoi Erik,

Dank voor je reactie. Plaatje lukt niet, maar ik geloof je op je woord 😉 Bij mij is het vandaag 27/10. Het wisselt nogal, maar vandaag ben ik tevreden ;)

Walter
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WSnep,

Gelukkig ben je vandaag tevreden 🙂! 27 download en 10 upload snelheid hartstikke mooi!

Mocht de instabiliteit blijven, stuur me dan alsnog even je type telefoon en de huidige APN, zodat ik de optimale APN gegevens voor je kan zoeken.

Reageer