.

Beantwoord

Wanneer wordt het 5G netwerk geactiveerd voor Simyo klanten?


De vraag is al eerder gesteld. Echter aangezien ik op internet lees dat KPN zeer binnenkort o.a. de Randstad van 5G gaat voorzien, vraag ik mij af of- en zo ja wanneer Simyo hierin mee gaat. 

icon

Beste antwoord door Ouael 26 July 2020, 10:06

Bekijk originele reactie

35 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hallo K JteK,

 

Welkom op het Simyo forum!

Wat leuk dat je interesse hebt in 5G! Ik snap dat je hier graag duidelijkheid over wil hebben. 

Voor nu zal KPN het 5G netwerk alleen voor de eigen klanten activeren in een relatief klein gebied.  Simyo en KPN zullen afspraken gaan maken over het 5G netwerk maar daarvoor is het op dit moment nog te vroeg. Het veilen van de frequenties voor 5G is dan ook nog niet afgerond. Als er iets te melden valt dan zullen wij dat proactief doen :)

Heb je nog andere vragen? Reageer dan gerust!

 

Groetjes,

Ouael

Aangezien KPN 5g in de grote steden beschikbaar heeft gesteld en Simyo koketeert met beschikbaarheid over het KPN netwerk, verwacht ik als gebruiker van Simyo dat nu dus ook 5g voor mij beschikbaar is. Blijkt nu dat er toch een aantal kanttekeningen is. Vraag me af of dat fair is naar de klanten. Kunnen jullie een prognose geven over ingebruikname van 5G? Anders zal ik in ieder geval van provider veranderen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi ff83,

 

Zoals Ouael al eerder aangaf maakt KPN dit momenteel beschikbaar voor haar eigen klanten, het is nog even afwachten wanneer Simyo dit ook beschikbaar kan maken voor haar klanten.

 

Groetjes,

Daisy

Het antwoord is 5 maanden oud. Komop nou met die 5G!

Reputatie 7
Badge +9

Het antwoord is 5 maanden oud. Komop nou met die 5G!

Dit soort dingetjes gaat nooit snel bij de virtuele providers. Daarnaast verwacht ik niet echt wonderen van 5G t.o.v. 4G. 4G voor mij kan al enkele tientallen mbps leveren en de latency is voor alle normale taken ook prima.

Mag ik vragen wat jij verwacht van 5G t.o.v. 4G?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi 5G-gast,

 

Er is in de tussen tijd niet meer bekend dan dat we toen lieten weten. KPN bied het momenteel aan, wij zijn in gesprek wanneer wij dit ook mogen aanbieden. Mochten we meer weten dan laten we dat weten via onze social kanalen, hou die dus in de gaten voor de meeste recente updates. :blush:

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb sinds vandaag een sim only van Simyo en heb gewoon 5G?

Reputatie 7

Ik heb sinds vandaag een sim only van Simyo en heb gewoon 5G?

Dat lijkt mij onmogelijk. Heb je misschien een dualsim en heb je 5G via de kaart van de andere provider?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @plofkip,

Bedankt voor je bericht. Ik lees dat @RicoK jou al de juiste informatie heeft gegeven (bedankt😊). Het is bij Simyo niet mogelijk om gebruik te maken van het 5G-netwerk. Dit wordt (nog) niet door ons ondersteunt. Wij hebben hier nog geen verdere informatie over en dus kan ik ook geen datum aangeven waarop dit wel van toepassing zou zijn. 

Mocht je nog vragen hebbend dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Amy

Hoi @plofkip,

Bedankt voor je bericht. Ik lees dat @RicoK jou al de juiste informatie heeft gegeven (bedankt😊). Het is bij Simyo niet mogelijk om gebruik te maken van het 5G-netwerk. Dit wordt (nog) niet door ons ondersteunt. Wij hebben hier nog geen verdere informatie over en dus kan ik ook geen datum aangeven waarop dit wel van toepassing zou zijn. 

Mocht je nog vragen hebbend dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
Amy

Maar, waarom staat er dan in m'n display 5G? :-)

Reputatie 7

@plofkip Is de simkaart van de andere provider eruit? Herstart je telefoon eens dan. Zoals ik aangaf dan is het een ‘telefoondingetje’.

5G

2e SIM er uit gehaald en telefoon opnieuw gestart, nog steeds 5G :-)

Reputatie 7

@plofkip Dat is mooi. Ben jij de eerste én de enige met 5G van Simyo!

Reputatie 7
Badge +7

Wat betekent het feit dat 5g zichtbaar is op het display?

Betekent dit dat er dataoverdracht via 5g is?
Of dat het toestel een 5g signaal ziet, waarbij in het midden wordt gelaten
of 5g ook gebruikt wordt?

Ik heb verder geen 5g toestel, dus ik roep ook maar iets.

Reputatie 7
Badge +9

Welke toestel heb je? Niet alle toestellen hanteren dezelfde definitie van "5G”. In enkel geval wil "LTE Advanced” ook onder 5G schalen. Andere zien dat als “4G+”.

Reputatie 7
Badge +7

Zou ook nog kunnen, goede aanvulling,

In ieder geval, als Simyo roept dat ze (nog) geen 5g hebben zal dat wel kloppen.

Welke toestel heb je? Niet alle toestellen hanteren dezelfde definitie van "5G”. In enkel geval wil "LTE Advanced” ook onder 5G schalen. Andere zien dat als “4G+”.

Poco f3

Reputatie 7
Badge +9

Hmmm gezien dit nieuws ben ik toch ook wel een beetje benieuwd wanneer Simyo hier iets mee gaat doen.

Reputatie 7

@Groentjuh leuk nieuws! Ben heel benieuwd.

@Amy @Roeqajja Het kan niet anders dan dat Simyo hiermee bezig is. Kunnen jullie ons al informeren?

Sorry, kan geen genoegen meer nemen met ‘daar is mij/ons niet van bekend’.🙄😁

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Groentjuh en @RicoK,

Bedankt voor jullie bericht. Ik kan mij voorstellen dat jullie dit leuk nieuws vinden! Bij ons is het nog niet bekend wanneer 5G wordt geïmplementeerd. Zodra dit bekend is zal er uiteraard een bericht over worden uitgestuurd. Het spijt me dat ik op dit moment niet meer informatie voor jullie heb.

Groetjes,
Amy

Dus. Iedereen nu overstappen naar Youfone. Die heeft wel 5G.

En zit op het zelfde netwerk (KPN) als simyo met vergelijkbare tarieven.

Dus allemaal naar Youfone met gratis 5G

Reputatie 5
Badge +3

Dus. Iedereen nu overstappen naar Youfone. Die heeft wel 5G.

En zit op het zelfde netwerk (KPN) als simyo met vergelijkbare tarieven.

Dus allemaal naar Youfone met gratis 5G

Hé, en ik zie nu dat Youfone wél de mogelijkheid van een dataplafond heeft. Ik denk dat @Simyo  toch echt zal moeten (mee)bewegen.

Reputatie 7

@Katana @Valthermond Ik heb het al zo vaak gemeld op dit forum, ik begrijp die halsstarrige houding van die besturende mensen in hun ivoren toren niet.

Ah-le-hup, nu allemaal naar de buren/de concurrentie. Ik zie eerlijk gezegd geen enkele reden om nog bij Simyo te blijven.

Reputatie 7
Badge +7

Dan ben ik echt benieuwd wie er daadwerkelijk gaat overstappen.

Ik ga voor 5G echt niet overstappen: de dingen die ik doe op mijn telefoon gaan prima op 4G.

Reputatie 7

@wimj12 Ik betwijfel dat ook, maar ik zie wel geen enkele reden om het niet te doen. Want wat mij de laatste jaren doorn in het oog is, ja, ik val in herhalingen, is die starre, halsstarrige houding bij het bestuur/directie/leiding van Simyo.

Simyo zit vast. Er gebeurt niets/niet veel.

Reageer