.

Beantwoord

Wanneer wordt 4G gratis?

  • 6 October 2016
  • 12 reacties
  • 619 Bekeken

Hallo,

Ik had een vraag naar aanleiding van de forse prijs die je extra moet betalen om 4G te gebruiken. Je moet namelijk 5 euro(!) per maand extra betalen om hiervan gebruik te maken. Bij de meeste andere providers is het gewoon gratis. Bij Tele 2, bijvoorbeeld, betaal je een tientje per maand voor 1000 mb internet (4G) en 100 minuten bellen/sms. Ik vraag met dus af waarom het bij Simyo zo duur is terwijl andere providers het duidelijk voor goedkopere prijzen aanbieden. Wordt 4G ooit gratis bij Simyo?

Ik zit al heel lang bij deze provider en ik wil niet zomaar overstappen, maar als de prijzen zo hoog blijven zie ik geen andere opties.

Met vriendelijke groet,

Teun V.
icon

Beste antwoord door Sean 7 October 2016, 14:01

Bekijk originele reactie

12 reacties

Om even bij Tele2 te blijven. die 10 euro is voor een 2 jarig contract, je kunt je abonnement wel aanpassen maar alleen naar een hogere bundel, het bereik is veel minder dan Simyo (KPN). Dus het is goed dat u naar de prijs kijkt, maar dat is niet het enige waar naar gekeken moet worden is mijn mening.

Gratis bestaat niet 😉
Reputatie 5
Badge +8
Hoi TeunV,

Welkom op het Simyo forum! Wat leuk dat je al zo lang klant bij ons bent 😃

Er zijn inderdaad providers die 4G gratis aanbieden, bij sommige aanbieders betaal je € 2,- en er zijn Sim Only providers zonder 4G netwerk. Bij ons is 4G optioneel en deze optie kost € 5,-.

Het goedkoper (of gratis) aanbieden van deze optie is een idee dat op onze 'Wall of Change' hangt, maar verder kan ik helaas nog geen toezeggingen doen. Wanneer hier een beslissing over is genomen, zullen we dit uiteraard tijdig communiceren naar onze klanten.

Bedankt voor je feedback, hopelijk heb ik snel goed nieuws voor je.

Groetjes,
Sean

@Raytje, bedankt voor je reactie.
Badge +1
Ik kan het weer niet laten hier op te reageren ;)
Dit is een onderwerp wat bij mij ook erg in de belangstelling staat.

En dan maar even appels met appels vergelijken.
Er is ook nog een provider (Youfone), die ook het KPN netwerk gebruikt, net zo goed bereik, mijn ervaring met hen is ook een goede klantenservice bij eventuele vragen of problemen (mijn zoon heeft er een abonnement), maar.....
Zij zijn wel veel goedkoper 100 min 1500 MB 4G internet met een maandelijks opzegbaar abonnement voor €14. Dit kost bij Simyo €21 en dan heb je maar 1000 MB internet. Tja.... erg groot verschil!
Badge +2
@Karin69
Mijn zoon had een Telfort sim-only en gebruikte dit ook in de bus en werkte goed, een paar jaar geleden naar Simyo overgestapt en dacht dezelfde dekking te hebben (beide via KPN), maar die was duidelijk wat minder in de bus maar op andere plekken weer beter dan bij Telfort.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat virtuele providers niet persé dezelfde kwaliteit in dekking hoeven te hebben, dat schijnt te komen door welk frequentiebereik een virtuele provider toegewezen krijgt of huurt.

Correct me if I'm wrong.
Bij Youfone kunnen ze niet tellen. Als je die 100 min en 1500 MB neemt die Karin 69 noemde bij een 2 jarig contract betaal je 15 euro per maand zeggen ze. Maar 3 + 13 is bij mij toch echt 16 :P

Bij Youfone betaal je overigens 3 euro voor 4G.. Blijft goedkoper, dat wel maar zoals ik eerder heb geschreven. Gratis bestaat niet 😉
Badge +2
Bij Youfone kunnen ze niet tellen. Als je die 100 min en 1500 MB neemt die Karin 69 noemde bij een 2 jarig contract betaal je 15 euro per maand zeggen ze. Maar 3 + 13 is bij mij toch echt 16 :P
Heb daar ff gekeken, maar 100 min +1500MB (4G) is zelfs maar 12,-
Ik zie dat ook maar wel bij 3G 😉
Badge +1
Heb je de voorwaarden van Youphone al gelezen... ja die kleine lettertjes...lekker zulkke minima verbruiken met vervolgens mogelijk administratie kosten........
https://www.youfone.nl/optie/algemene-voorwaarden
of rechtstreeks:
https://www.youfone.nl/doc.ashx?218

Aanvullende voorwaarden voor de abonnementen Youfone Eindeloos, Youfone Buitenland, Youfone
World, Youfone Zakelijk en Zakelijk Vast
1. Youfone een hanteert minimumverbruik van 10, - euro per maand (8,40 excl. BTW). Bij een verbruik
lager dan 10, - euro brengt Youfone 2,50 euro administratiekosten in rekening (2,10 excl. BTW)
Badge +1
@PCfreak, in het geval van youfone zijn de ervaringen tot nu toe prima, hetzelfde als bij simyo. Dus nee die verschillen heb ik (nog) niet kunnen ontdekken. Gewoon ook dik tevreden over deze provider.

@andrer die voorwaarden met minimum verbruik zijn niet van toepassing op een abonnement, zoals in de beschrijving al staat is dit youfone eindeloos. Dan heb je geen abonnement, maar worden de verbruikskosten gefactureerd en dan "moet" je minimaal €10 verbruiken of zoiets.
Mijn zoon heeft een abonnement en dan worden keurig de kosten gefactureerd.

@Raytje, het kost €14 voor het aangeboden abonnement, er wordt een bundelkorting gegeven als je dit pakket afneemt... vandaar.

We hebben overigens nog steeds 2 abonnementen in ons huis bij Simyo lopen. Ook simyo is prima, maar zoals ik al zeg, erg veel verschil bestaat er niet tussen de beide providers. Alleen in prijs beginnen ze erg ver uiteen te liggen, dit was toen ik mijn abonnement afsloot anders, toen lagen de prijzen dicht bij elkaar.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Karin69,

Ik snap heel goed dat je vergelijkt tussen de providers. Als ik kijk naar het aanbod wat je benoemt, ligt dit echt niet ver van de Simyo prijzen uit de buurt. Kijk maar eens: bij Simyo zou je (wanneer je kan verlengen) 1000 MB en 1000 minuten kunnen krijgen voor 10 euro. Dan heb je wel 3G. Voor in totaal € 15,- heb je dit aanbod inclusief 4G. Voor € 3,- meer heb je 2000 MB in plaats van 1000 MB.

Bij Simyo wordt het dus goedkoper wanneer je kan verlengen of als je al een keer verlengd hebt! De tarieven en gratis MB's zul je daarna ook gewoon houden. Kijk hier voor alle bundels bij een verlenging.

Verder ben ik wel erg blij dat je nog twee abonnementen bij Simyo hebt lopen :D

@PCfreak, Raytje en andrer bedankt voor het meedenken!!

Groetjes,
Caspar
Badge +1
Caspar,
Voor mij zoon heb ik 250 min en 1000 MB (wel 3G trouwens, om te beginnen vond ik dat ff genoeg 😉 ) voor €10, dit is een maandelijks opzegbaar abonnement. Bij Simyo ging dat €16 kosten (en dat was een jaarcontract, maandelijks opzegbaar zelfs €18, wel met 300 min). Pas na 9 maanden wanneer je kunt verlengen wordt het goedkoper.

En dat is dan weer het tarief wat ik zelf betaal en waar ik op zich happy mee ben 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Karin69,

Ik ben blij dat je een abonnement hebt voor je zoon waar je tevreden mee bent!

Helaas zijn wij niet goedkoper dan dat we nu al zijn. Wij stellen echter buiten een goede prijs ook kwaliteit op prijs 😃! Het kan zijn dat we iets minder goedkoop zijn, maar wij doen onze uiterste best om daar zoveel mogelijk voor terug te geven. Denk aan een goede service, overzichtelijke website, app, goed bereik en snel internet!

Klanten die langer klant zijn bij ons worden natuurlijk beloond met een mooi aanbod. Dat is waar Caspar het over had.

Goed dat je met ons meedenkt en je mening deelt. Dat wordt gewaardeerd.

Groetjes,
Ilias

Reageer