.

Beantwoord

Wanneer wordt 4G gratis?

  • 22 March 2016
  • 99 reacties
  • 4822 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi

Wanneer wordt 4g gratis in het abonnementen systeem bij simyo opgenomen.
Bij bijna alle providers is het gratis en betaal je geen 5 euro extra.
Zou toch wel een keer mogen.

Mvg Arend
icon

Beste antwoord door Caspar 22 March 2016, 14:29

Bekijk originele reactie

99 reacties

Aangezien Simyo geen budgetprovider meer is te noemen verwacht ik eerder dat 4G standaard bij alle abonnementen komt en dat de term gratis niet meer speelt in mijn ogen. Dat is wat ik in de toekomst zie gebeuren. Niet meer dan normaal in mijn ogen omdat het 4G toestel bezit steeds groter wordt en anders een groot deel van de mensen zal overstappen naar een provider die dat 'wel' standaard aanbied...
Badge +2
Hoi Simyo,

Super dat jullie het hebben geregeld dat 4g standaard gratis is geworden. Ik heb gelijk maar mijn bundel aangepast/verhoogd. Hopelijk is mijn dekking nu ook beter dan met 3g.

Groeten,

NikosTweak
Badge +2
Hoi,

Ik zou graag zien dat 2000mb naar 4000mb gaat, van 4000mb naar 8000mb, een nieuwe bundel van 12.000mb en een onbeperkte bundel.
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor jullie feedback over de internetbundels. Ik heb dit zojuist doorgezet naar mijn collega's die hier verantwoordelijk voor zijn. Zoals het altijd ook met 4G is geweest, kan ik deze feedback meenemen maar ik kan jullie niets beloven. Uiteraard zullen wij naar jullie wensen kijken 🙂

Groetjes,
Angela
Badge
Zou met 4G misschien ook best naar iets van 8000MB bundel willen gaan als die beschikbaar word. Denk dat er wel meer mensen zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WWeltmeister,

Ik begrijp je punt heel goed en zorg er zeker voor dat dit bij de juiste persoon terecht komt. Je bent niet de eerste en vast ook niet de laatste die dit vraagt. Wie weet kunnen we dit in de toekomst toch gaan aanbieden.

Zoals Friesian aangeeft, wordt er een grotere bundel bij geadviseerd. Dit hoeft niet perse voor jou van toepassing te zijn. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Friesian, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Arendhoogeveen,

Misschien kunnen we dit sneller voor elkaar krijgen dan het volledig gratis aanbieden van 4G! Ik zal het idee daarom ook doorgeven 🙂 Als je nog andere vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge
Hallo davidagain ik ben het volkomen met je eens .
Reputatie 1
Badge
Sorry mede commentatoren.
Het ging toch om 4g.
Dat was toch om de discussie.
Het is een paar maanden stil geweest in dit topic, maar is er inmiddels al meer bekend over een prijsverlaging van de 4G bundels?
Reputatie 7
Badge +9

Wat wel jammer is dat hier appels (4G) met peren (3G) wordt vergeleken.


Ik denk in dit geval idd 4G(ranny Smith)appels met 3G(ieser Wildeman)peren. 😛
Badge +7
Hoi Biker 52,

Ik kan me voorstellen dat je de 4G bundel graag gratis ziet. Je bent hier zoals je ziet niet de enige in. We luisteren graag naar de mening van onze klanten, daarom zijn we ook aan het kijken wat we met deze prijs kunnen doen. Zodra we hier meer over weten, laten we natuurlijk ook hier van ons horen.

Als je nog andere vragen hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@RicoK, Raytje en Friesian, Heel erg bedankt 🙂
Vandaag heeft Hollandsnieuwe hun nieuwe abonnementen geintroduceerd. Gaat Simyo hier ook op inspelen?

4G voor 2 euro en nu in de actie voor 1 euro.
Reputatie 1
Badge +2
Nou en, houdt ze scherp! Ik zie de 4G ook liever naar 2 euro gaan.
Badge +1
Een bijzonder moment!! Simyo is nog de enige die €5 meer vraagt voor 4G.
Alle andere providers zitten daar nu ruim onder.

Even een opsomming:
Youfone (KPN) €2 extra
Simpel (t-mobile) € 2,50 extra
Hollandsnieuwe (vodafone) €2 extra
Ben (t-mobile) €2 extra
Ziggo (vodafone) inclusief in abonnement

Alle grote providers bieden het inclusief aan in abo, maar die abonnementen zijn meestal wat duurder.

Dus het is niet meer een kwestie dat Simyo niet reageert op iedere aanpassing van de concurentie, ze reageren gewoon helemaal niet hierop. Dat is uiteraard hun goed recht, maar ze bevinden zich wel op eenzame hoogte!!
Ja beste provider in het consumentenbond lijstje, maar wel de duurste (als je de grote er even uit laat).
Ik krijg langzamerhand het gevoel dat dit een bewuste keuze is.
Mogelijk willen ze het merk Simyo wel laten opgaan in KPN!!

Ik ben zeer benieuwd naar een reactie van een medewerken/moderator.
Reputatie 1
Badge +2
Goed om te horen, ik zit al helemaal klaar voor de 4G optie van €2,- 🆒
Ook interessant om te zien is, ik ben niet BOB maar kan wel de BOB zijn (met 4G). ;):P;)
Tuurluk drinkt Friesian wel pils maar geen bier, of ist andersom...? :)

Ommut voor een goeje te zeggen al heul errug verschrikkelijk duidelijk, geen enkele G is gratis. Je betaalt voor de aangeboden dienst, service. Vergelijken is prima maar neem dan alles mee. Straks komt 5G dan 6G. Als 4G 5eur kost kun je jezelf de vraag stellen verdwijnt 2G en 3G op termijn? Zo ja, waar leg je dan de grens qua prijsvermelding?

En heb je, om in het 4G on-topic te blijven, als nieuwe/verlengende klant wel een eerlijke keuze? Ben je bij de 1 verplicht tot een LTE (4G), nog liever een VOLTE, toestel te kopen?
Levert de provider altijd 4G?
Zijn er in het buitenland wel of niet afspraken over 4G roaming of val je dan weer terug op 3G?

Kortom naar m.i. is alleen de prijs van 4G niet heilig maar wel het totaalbeeld !
Er is echt heel wat om na te gaan..:)
Badge +7
Hoi Friesian,

Een biertje en een pilsje zijn allebei wel lekker op zijn tijd :)

Ik moet zeggen, je geeft een aantal goede dingen om over na te denken. Ik denk inderdaad dat op den duur 3G gaat verdwijnen. Er zijn al providers die hebben aangegeven dat je straks alleen klant bij hen kan zijn als je een toestel hebt die geschikt is voor 4G. Hier hoeven Simyo klanten voorlopig niet bang voor te zijn ;)

Wat betreft 4G in het buitenland: heel veel landen hebben geen (goed werkend) 4G netwerk. Nederland loopt wat 4G betreft voorop. In het buitenland moet je vaak je telefoon weer terugzetten op 3G, omdat ze daar een matig tot geen 4G netwerk hebben. Dit verschilt ook een beetje per land natuurlijk ;)

Groetjes,
Samantha
Badge +2
Hoi Simyo,

Zoals ik al heel vaak heb aangegeven is de 3G dekking erg slecht in Leeuwarden! Wanneer wordt 4G nou eens standaard. Mijn telefoon ondersteunt 4G dus waarom zou het anno 2017 gewoon niet standaard in het abonnement zitten? Dan zou ik mijn abonnement ook gaan verhogen bij jullie naar een grotere data bundel. Als de komende maand niks veranderd ga ik maar eens overstappen naar T-Mobile ofzo...


Volgens de dekkingskaart van KPN moet 3G juist goed zijn in Leeuwarden. Misschien is er wat anders loos?


De dekking is slecht geworden sinds KPN de antennes in postcode 8916 heeft verwijderd. Ik heb het ook al eens eerder aangegeven op dit forum. Maar hier wordt gewoon geen gehoor aan gegeven door KPN. Ja, dat er een bewoner bezwaar had tegen de antennes. Sinds dien is er niks meer veranderd. Andere mensen uit mijn omgeving ervaren het zelfde probleem op de locatie.
@nikostweak,

Nederland is vergunning land. Als KPN, bijvoorbeeld door bezwaren, zijn vergunning is kwijtgeraakt dan kan het voorkomen dat KPN klanten (en andere gebruikers van het netwerk) daar hinder van gaan ondervinden. Er spelen dus meer factoren. Ook kunnen hoge gebouwen en de isolatie van de woning oorzaak zijn.

Maar goed, dit topic gaat over het wel of niet gratis worden van 4G.

Ik heb jouw andere topic gelezen, heb daar zelfs nog aan deelgenomen.
https://forum.simyo.nl/internet-62/beschikken-alle-kpn-antennes-leeuwarden-over-glasvezel-16260/index2.html

Misschien dat je via Simyo alsnog een (nieuwe) netwerkklacht kan indienen.
Badge +7
Hoi nikostweak,

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je bereik slecht is. Ray heeft gelijk, KPN is ook afhankelijk van meerdere factoren. In het verleden is er bezwaar aangetekend dat die mast daar stond. Daarom hebben ze hem weg moeten halen.

Als je een netwerkklacht indient bij KPN, gaat KPN dit onderzoeken. Hoe meer netwerkklachten KPN ontvangt, wordt de kans groter dat er een nieuwe mast komt. Wil je dat we een netwerkklachtformulier naar je sturen?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Een wens die jullie vaak aan ons hebben doorgegeven, kunnen wij in vervulling laten gaan! 4G is vanaf nu gratis bij Simyo. Ik ben ontzettend blij dat we dit nu aan jullie kunnen vertellen in dit topic :)

Het blijft een extra bundel die je gratis aan kunt zetten, maar dit hoeft dus niet. We willen 4G niet opdringen en je de mogelijkheid geven om de bundel uit te zetten en gebruik te maken van 3G. Dat kan handig zijn icm een kleinere internetbundel. In dit topic, vind je alle informatie die je nodig hebt over 4G. Heb je al 4G aan staan? Dan hoef je niets te doen. Het wordt voor jou automatisch gratis.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Goed om te zien dat je er blij mee bent, Nikostweak 🙂 Daar doen we het voor. Het is een reis geweest zoals je in dit topic kunt zien, maar we zijn mega trots dat we nu gratis 4G kunnen aanbieden. Ik hoop dat de dekking beter wordt hierdoor. Bij vragen weet je ons te vinden!

Groetjes,
Angela
Badge
Eindelijk! Gratis 4G. Het heeft even geduurd inderdaad, maar ik ben er ook heel blij mee. De 4000 mb bundel is ook niet verkeerd (mag nog wel wat meer van mij).

Goed bezig Simyo!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Davidagain,

Goed om te zien dat je er blij mee bent 😃 We nemen de feedback over grotere databundels op dit moment ook erg serieus, juist vanwege het gebruik van gratis 4G. Kun je mij vertellen hoeveel MB gunstiger zou zijn voor jou?

Groetjes,
Angela

Reageer