Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wanneer wordt 4G gratis?

  • 22 maart 2016
  • 99 reacties
  • 4776 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi

Wanneer wordt 4g gratis in het abonnementen systeem bij simyo opgenomen.
Bij bijna alle providers is het gratis en betaal je geen 5 euro extra.
Zou toch wel een keer mogen.

Mvg Arend
icon

Beste antwoord door Caspar 22 maart 2016, 14:29

Hoi arendhoogeveen,

Bedankt voor je feedback!

Op dit moment zijn er nog geen plannen bij mij bekend wat betreft het gratis aanbieden van 4G. Ik vind het overigens wel een goed idee en zal er voor zorgen dat dit op onze zogenaamde 'Wall of Change' komt te staan. Uiteraard is dit wel al eens ter sprake gekomen maar wie weet kan ik je in de toekomst blij maken 😃 Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes, Caspar

@Raytje Bedankt voor je duidelijke antwoord 😃 Ik kan trouwens niet bevestigen dat gratis 4G bij andere providers in de prijs is verwerkt. Het zou natuurlijk wel goed kunnen.
Bekijk originele reactie

99 reacties

Reputatie 7
Gratis bestaat niet.. Ook bij de andere betaal je er voor alleen zit het soms al in de totaal prijs verwerkt. Bij Simyo heb je de mogelijkheid om zelf te kiezen of je wel of geen 4G wilt.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi arendhoogeveen,

Bedankt voor je feedback!

Op dit moment zijn er nog geen plannen bij mij bekend wat betreft het gratis aanbieden van 4G. Ik vind het overigens wel een goed idee en zal er voor zorgen dat dit op onze zogenaamde 'Wall of Change' komt te staan. Uiteraard is dit wel al eens ter sprake gekomen maar wie weet kan ik je in de toekomst blij maken 😃 Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes, Caspar

@Raytje Bedankt voor je duidelijke antwoord 😃 Ik kan trouwens niet bevestigen dat gratis 4G bij andere providers in de prijs is verwerkt. Het zou natuurlijk wel goed kunnen.
Dat het niet helemaal gratis is, is voor veel klanten denk ik geen probleem.
De toeslag van €5,- is naar mijn idee behoorlijk, aangezien hier tevens een grotere databundel bij aangeraden wordt.

Voor bijv. €2 extra voor 4G zou ik mijn abonnement verlengen met een jaar, terwijl ik nu denk aan een overstap naar een andere provider. Lijkt me een goed idee om eens te kijken naar een prijsverlaging!
Misschien dat hier een kleine misvatting / correctie op zijn plaats is. Er wordt idd geadviseerd om bij 4g een grotere bundel te kiezen. Maar het is heel erg gebruiker afhankelijk of dat ook perse nodig is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WWeltmeister,

Ik begrijp je punt heel goed en zorg er zeker voor dat dit bij de juiste persoon terecht komt. Je bent niet de eerste en vast ook niet de laatste die dit vraagt. Wie weet kunnen we dit in de toekomst toch gaan aanbieden.

Zoals Friesian aangeeft, wordt er een grotere bundel bij geadviseerd. Dit hoeft niet perse voor jou van toepassing te zijn. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Friesian, bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge
Nee. Sorry kan ook iets minder. Toch
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Arendhoogeveen,

Misschien kunnen we dit sneller voor elkaar krijgen dan het volledig gratis aanbieden van 4G! Ik zal het idee daarom ook doorgeven 🙂 Als je nog andere vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela
Reputatie 2
Badge +3
ik zag dat ziggo nieuwe abonnementsvormen geintroduceert heeft. Gaat Simyo hier op inspelen?
Reputatie 7
Vergelijken met Ziggo is zinloos. Ziggo mobiel is alleen voor Ziggo klanten die minimaal tv afnemen. Mocht je dat laatste opzeggen dan gaat je aansluiting voor mobiel in prijs omhoog.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi jgeurts,

Oeps, het is niet helemaal toegestaan om een directe link naar onze concullega's te plaatsen. Om deze reden heb ik de link uit je bericht gehaald 🙂

Vandaag hebben wij onze nieuwe bundels voor verlengende klanten bekend gemaakt. Uiteraard krijgen jullie hier ook een e-mail over. Deze e-mail sturen we in etappes dus het kan voorkomen dat je die nog niet hebt ontvangen. Bekijk in dat geval eens jouw bundels via Mijn Simyo op de plek waar je deze normaal zou wijzigen. Je ziet ons nieuwe aanbod daar staan.

Is dit wat voor je?

Groetjes,
Angela
Reputatie 2
Badge +3
Hoi Angela,

Mijn excuses dat ik een directe link van de concurrent in mijn bericht had geplaatst. Jullie nieuwe bundels bij verlenging voor bestaande klanten vind ik prima. Ik ga zeker verlengen 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Dat geeft niets Jgeurts 🙂 Er zijn een aantal huisregels en ik vind het niet raar dat jij deze niet uit je hoofd kent, geen zorgen dus! Goed om te zien dat je blij bent met onze nieuwe verlengbundels! Helemaal mooi dat je hierdoor besloten hebt om nog een jaartje bij ons te blijven! Mochten wij iets voor je kunnen doen, dan weet je ons uiteraard te vinden.

Groetjes,
Angela
Badge
Ik vroeg mij ook af wanneer 4G gratis wordt. In het begin vond ik dat nog wel acceptabel maar inmiddels is 4G de nieuwe 3G geworden en vind ik dat het standaard moet zijn. In elk geval vind ik 60 euro per jaar voor 4G veel te duur.
Reputatie 1
Badge
Hallo davidagain ik ben het volkomen met je eens .
Aangezien Simyo geen budgetprovider meer is te noemen verwacht ik eerder dat 4G standaard bij alle abonnementen komt en dat de term gratis niet meer speelt in mijn ogen. Dat is wat ik in de toekomst zie gebeuren. Niet meer dan normaal in mijn ogen omdat het 4G toestel bezit steeds groter wordt en anders een groot deel van de mensen zal overstappen naar een provider die dat 'wel' standaard aanbied...
Badge +1
Een concurent van Simyo, namelijk Youfone, bied tegenwoordig best een aardig pakket, ongebeperkt bellen/sms met 1500 Mb data op 4G+ snelheid voor €16 in de maand.
Simyo begint echt heel erg uit de pas te lopen. Ook al ben ik tevreden over deze provider, ga je toch denken aan een overstap. En het netwerk is indentiek, namelijk beide KPN!!
Reputatie 1
Badge
Ja karin ,dan ben je waarschijnlijk niet de enigste . Ik hoor al van meer kanten dat ze over willen stappen. Ikzelf vind het ook een super provider en wil er nog niet weg. Maar ga er ook aandenken om over te stappen.
Badge
Simyo heeft destijds ook hun internetbundels qua hoeveelheid MB's aangepast, dus ik neem aan dat ze hier ook wel mee bezig zijn. Ik zie het dit jaar nog even aan, ik hoop dat ze bij mijn volgende verlenging wel standaard 4G hebben. Anders ga ik ook elders kijken.
Reputatie 4
Badge +7
Toch is youfone ook niet alles. Lees maar eens op klachtenkompas.nl, en vergelijk eens hoe er wordt omgegaan met bijvoorbeeld coulance regelingen. Ik zal geen links plaatsen hier.
Natuurlijk kan je zeggen dat je zelf oplet en niet zo onhandig bent om meer dan 500 euro buiten bundel kosten maakt in Gambia (youfone) of een telefoongesprek met je vrouw de hele nacht laat open staan (rond de 170 euro, simyo).
Maar in deze gevallen geeft Simyo een in mijn ogen zeer ruime coulance terwijl youfone zegt dat je zelf kan dokken.

En nee, ik werk niet bij Simyo.
Badge +1
Uiteraard zijn er klachten te vinden over youfone. Maat ze hebben toch ook awards binnen gesleept (telecom service award 2016). Bovendien kan je daar een zeer gewenst data en bel plafond instellen. Wat ik ook zeer mis bij Simyo. Hier moet zelf zeer actief opletten, met zo'n data plafond ben je een stuk relaxter. Simyo is absoluut niet meer de budget provider met een van de laagste prijzen om klanten binnen te halen. Alleen als je al een tijdje klant bent KAN het interessant zijn om te blijven. Maar als ze zich zo "ouderwets" blijven opstellen gaat zich dat tegen Simyo keren.
Reputatie 4
Badge +7
Als ik goed lees zijn de bel- en dataplafonds alleen binnen Nederland. Het staat een beetje verstopt op de website.
Op vakantie in het buitenland lekker netflix kijken kan dus nog steeds oplopen.
Reputatie 7
Een plafond is niet altijd nodig is mijn mening. Want ook met een plafond moet je in de gaten houden of je daar al bijna aan zit anders heb je geen minuten of data meer. Waarom kan dat niet zonder plafond denk ik dan 😉 De meeste hoogverbruik vermeldingen hier op het forum komen door onwetendheid (zoals bijvoorbeeld denken dat je niks verbruikt als je de telefoon niet actief gebruikt) en verkeerde instellingen van de telefoon of er vanuit gaan dat je wifi verbinding heilig is.Jezelf bewust zijn en weten wat je doet met je telefoon is vaak veel belangrijker. Ik vind zo'n plafond een beetje de zelf verantwoording wegnemen. Net als mensen die uitgaan van de 80 en 100% berichtjes.
Badge +1
Eens dat je zelf verantwoordelijk bent, ik kijk ook altijd in de simyo app en ik heb een data manager geinstalleerd.
Het is me ook nog nooit gebeurt dat ik over mijn limiet ben gegaan. Maar het lijkt me een kleine moeite en een stukje service van de provider om een data plafond mogelijk te maken. En omdat ze bij simyo prediken dat je zelf de baas moet kunnen zijn kunnen ze ook nog in de mijn simyo omgeving je zelf de optie geven om dit aan of uit te zetten.
Reputatie 1
Badge
Sorry mede commentatoren.
Het ging toch om 4g.
Dat was toch om de discussie.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Bedankt voor de 4G-feedback! Het is heel waardevol om te horen wat jullie wensen zijn 🙂 Zoals Angela al aangaf hebben we er een notitie van gemaakt en zullen we zorgen dat het bij de juiste personen terecht komt. Wie weet wat de toekomst zal brengen!

Wat een plafond betreft voor internetverbruik: ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die dat prettig zouden vinden, maar helaas is dat niet hoe ons systeem in elkaar steekt. We sturen SMS'jes op het moment dat een klant 80% en 100% van de bundel op heeft gemaakt, en het verbruik valt altijd in te zien via Mijn Simyo. Hierdoor is het heel goed te doen om het internetverbruik zelf binnen de perken te houden.

@ Arendhoogeveen: Haha, heel goed dat je het gespreksonderwerp weer terug wilt brengen! Afdwalen is niet erg, maar het is inderdaad de bedoeling om binnen dit topic te praten over 4G 🙂

Groetjes!
Jihane

Reageer