.

Beantwoord

Waarom werkt mijn 4G nog niet?

  • 19 June 2019
  • 7 reacties
  • 321 Bekeken

Goedenavond,
Ik ben een tevreden Simyo pre paid gebruiker maar 4G werkt (nog?) niet op mijn -nieuwe- Xiaomi MIA2 Lite.
Op het forum kom ik de info tegen dat dit eind mei op geschikte pre paid toestellen moet werken
Mijn toestel staat niet vermeld in het Simyo overzicht als dat deze geschikt zou zijn voor 4G.

Echter geven meerdere sites waar dit toestel gekocht kan worden (ook waar ik hem gekocht heb) dat dit toestel wel 4G geschikt is , evenals de fabrikant en smartphone tech sites.

In de instellingen staat het toestel ook op 4G; ook mijn nieuwe sim kaart is 4G geschikt; toestel is meermaals opnieuw opgestart.

Ik weet het nu even niet meer?

m vr groet,
Michel
icon

Beste antwoord door Jihane 20 June 2019, 13:13

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Basso,

Wat fijn dat je inmiddels 4G hebt! En leuk dat je wat hebt geleerd via Ray 🙂 Bedankt daarvoor. Je hebt inderdaad internet als dit aanstaat op je telefoon. Ik wou wifi ook lekker aan laten staan.

Als je verder nog vragen hebt, kan je die altijd stellen!

Groetjes,

Niels
Bedankt voor je reacties Ray.

Ik ben weer wat wijzer geworden!

m vr groet,

Michel
Ja klopt. 4G internet is het internet als je mobiel internet aan zet en is afkomstig van je mobiele provider. In dit geval dus Simyo.

Wifi is het draadloze internet wat je van je Provider thuis hebt. Dit is dan bijvoorbeeld Ziggo of KPN en kun je om mobiel internetdata te besparen het beste gebruiken als je dus thuis, op het werk of bij familie / vrienden bent.
Beste Ray,

Ik ben geen internet deskundige, laat ik dit voorop stellen.
Dat Wifi niets met 4G internet te maken heeft begrijp ik nu; dit komt via de provider.
Maar wanneer heb ik dan 4G internet? alleen als via de mobiele data ingesteld sta?

m vr groet
Michel
Wifi heeft totaal niks met 4G internet te maken.
Beste Jihane,

Het is opgelost!
De internet optie weer aangezet / toestel opnieuw gestart> 4G beschikbaar.
Internet gaat als een speer!
Overigens werkt 4G ook als ik de optie mobiele data uitzet;dan werkt het alleen via Wifi als ik het goed begrijp.

Thanks! 🙂

m vr groet,

Michel
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Michel,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je 4G niet werkt! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je internetoptie nog uitstaat op Mijn Simyo. Je kunt dit aanzetten door in te loggen en dan te surfen naar Instellingen > Internet en bellen. Als jij dan ook je mobiele data aanzet op je mobiel, dan moet je kunnen internetten!

Ik heb het online opgezocht, en dat toestel zou wel op 4G moeten kunnen!

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer