.

Beantwoord

Waarom werkt mijn 4G niet nadat ik 't heb geactiveerd op Mijn Simyo?

  • 14 January 2017
  • 23 reacties
  • 465 Bekeken

Badge
Ik heb gisteren 4G geactiveerd via Mijn Simyo. Volgens een mail moest de APN op portalmmm.nl staan. Helaas tot nu toe geen 4G verbinding. Ik zag in het forum dat er soms aanvullende technische actie nodig is aan de kant van Simyo. Kunnen jullie dat voor me nakijken? Dank, Kars
icon

Beste antwoord door Caspar 16 January 2017, 14:15

Bekijk originele reactie

23 reacties

In principe is er behalve het aanzetten niks nodig om te doen. De APN voor 3G is hetzelfde als 4G.

Wat je nog kan proberen is om te kijken of de netwerkmodus in je telefoon juist staat. Mocht het dan alsnog niet lukken dan zal Simyo verder moeten kijken voor je.

instellingen -> verbindingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken -> Netwerkmodus.

deze aanpassen naar LTE/WCDMA/GSM

Zet daarna je telefoon even uit, wacht 10 minuten en zet hem weer aan.
Badge
Dank voor je reactie. Staat bij mij op LTE. Zou dus goed moeten zijn.
Reputatie 5
Badge +6
Kijk voor de zekerheid even op de dekkingskaart:
https://www.kpn.com/mobiel/4g/dekkingskaart.htm
of er wel daadwerkelijk 4g beschikbaar is in jouw gebied.

Groet Paul.
Ja dat kan natuurlijk ook nog 😃
Badge
Ik woon in Assen. Mijn vrouw heeft 4G van KPN op haar iPhone. Dat zou dus geen probleem mogen zijn. Dank voor het meedenken.
Wat krijg je te zien bij een kruistest?
Badge
Een wat? 🙂
Kruistest....
Jouw sim, haar telefoon.
Jouw foon, haar sim.

🙂
Badge
Goed idee...Ik probeer het even... Thnx.
Badge
Helaas, ander model sim....
Jammer, viel te proberen.
Toch? 🙂
Badge
Ja zeker...was een goed idee..... Leest Simyo dit Forum maandag uit? Of moet ik ze nu op een andere manier benaderen? Enig advies?
Een moderator meldt zich (normaliter) op werkdagen binnen 24 uur. Jij wordt dus vanuit Simyo benaderd.

Advies...geduld.
Badge
Top! Thnx!
Graag gedaan. 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Alien9998,

Wat jammer dat je 4G nog niet goed werkt.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de instellingen gewoon goed staan. Ik heb je internet wel even gereset en hiermee alle instellingen opnieuw op het netwerk aangemeld. Doe zelf even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.

Ik ben overigens erg benieuwd wat voor toestel je hebt! Het kan namelijk zijn dat jouw toestel niet geschikt is voor 4G...

Ik hoor graag van je.

@PaulH, Raytje en Friesian bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Caspar, Dank voor je moeite. Helaas nog geen 4G. Ik heb een Samsung Galaxy S5 LTE-A type SM-G906L. Misschien toch problemen omdat het een Koreaans type is? Hier zijn de specificaties te vinden:

http://www.gsmchoice.co.uk/en/catalogue/samsung/galaxys5lteag906l/Samsung-Galaxy-S5-LTE-A-G906L.html

Mvr.gr. Kars
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Alien9998,

Sorry voor de late reactie. Er ging wat mis en dit bericht werd niet 'gepusht'.

Heb je inmiddels al 4G? je betaalt er namelijk wel voor! Als je nog geen 4G hebt, moeten we even kijken of we iets kunnen vergoeden. Het kan goed zijn dat het komt doordat het een Koreaans type is. Heb je het toestel ook in Korea gekocht? Zo niet, waar heb je het toestel dan vandaan?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hoi Caspar,

Nee, helaas, het werkt niet. Ik heb het toestel in Engeland gekocht, maar is een Koreaans type. Ik heb deze Galaxy S5 speciaal gekocht ivm meer geheugen. Als het goed is is mijn 4G inmiddels weer uitgezet.

M.vr.gr.

Kars
Volgens mij zit het probleem in het feit dat de telefoon geen ondersteuning heeft voor 800Mhz.

En hij ondersteund ook band 20 niet.

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5_lte_a_g906s-6450.php
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Alien9998,

Ik zie het inderdaad. Dat is top!

Omdat je zo lang met 4G hebt gezeten zonder dat je er gebruik van kon maken, heb ik je 1000 MB gratis gegeven. Je kan deze uitpakken op je Mijn Simyo. Let op: De MB's gelden alleen voor de maand waarin je ze uitpakt. Is dat zo duidelijk?

Groetjes,
Caspar
Badge
Yes, alles duidelijk.

Mijn dank Caspar en Ray voor de input.

Gr.

Kars
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Alien9998,

Helemaal top dat alles duidelijk is! Ik wens je alvast een heel fijn weekend.

Groetjes,
Caspar

Reageer