.

Beantwoord

Waarom werkt mijn 4G niet?

  • 22 July 2019
  • 8 reacties
  • 651 Bekeken

Badge
Ik heb alles geprobeerd, mijn 4G werkt nog steeds niet op mijn Sony Xperia Z5 compact.
Kan wel wat hulp gebruiken.

Mvg
Mez
icon

Beste antwoord door Ray 23 July 2019, 08:59

Bekijk originele reactie

8 reacties

Kijk eens bij de netwerkinstellingen op je telefoon bij netwerkmodus of deze op 4G / LTE staat?

Je kan ook bij toestelhulp kijken.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Mezzi,

Welkom op het Simyo forum!

Ik heb je aansluiting even bekeken en ik zie al wel dagelijks internetverbruik. Ik verwacht dus dat je op dit moment wel internet hebt via 3G maar nog geen 4G, klopt dat?

Als je toestel 4G aankan, dan zou het aanpassen van de netwerkmodus de oplossing moeten zijn. Als je deze instelt op 2G/3G/4G automatisch selecteren, dan zou je toestel altijd het snelste netwerk moeten selecteren.

Zou je dan even uit willen proberen? Dankjewel voor de hulp Ray!

Groetjes,

Kevin
Badge
Dat klopt, ik heb internet via 3G. Mijn probleem is nu, ik kan alleen netwerkmodus 3G instellen en 4G niet omdat het niet kan vinden, alleen 2G/3G is beschikbaar.
Bij Vodafone had ik wel 4G met dezelfde mobiel

Mvg
Mez
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Mezzi,

Dat is heel gek. Bij ons is 4G namelijk voor iedereen beschikbaar. Wat voor toestel heb je precies?

Groetjes,

Kevin
Ik heb alles geprobeerd, mijn 4G werkt nog steeds niet op mijn Sony Xperia Z5 compact.
Kan wel wat hulp gebruiken.

Mvg
Mez



@Kevin 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Mezzi en Ray,

Helemaal overheen gekeken Ray! Zal de warmte geweest zijn..

De Sony Xperia Z5 compact kan zeker gewoon 4G aan. Dit zal het probleem dus niet moeten zijn. Ik ben even langs onze technische afdeling gelopen, en die gaven aan dat het zou kunnen liggen aan VoLTE (dit is bellen via 4G). Mezzi, zou je eens willen kijken of het probleem op te lossen is om VoLTE uit te schakelen in je toestel?

  • Open het instellingenmenu.
  • Druk op ‘Verbindingen’.
  • Druk op ‘Mobiele netwerken’.
  • Schuif de slider naast ‘Bellen via 4G’ naar links.
Ik hoor het graag! 😀

Groetjes,

Kevin
Badge
Sorry voor mijn late reactie, mijn probleem is opgelost. Als het goed is heb ik nu 4G

Bedankt voor jullie hulp en adviezen.

Mvg
Mez
Reputatie 6
Badge +5
Hi Mezzi,

Geen probleem! Fijn om te lezen dat alles inmiddels weer werkt :)

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Reageer