.

Beantwoord

Waarom werkt mijn 4G niet?


Badge
Ik moet sinds deze maand 4G hebben. Het werkt echter niet. Zelf al van alles geprobeerd.
Kunnen jullie dit z.s.m. oplossen want inmiddels zou ik al 10 dagen 4G moeten hebben....???
icon

Beste antwoord door Caspar 10 May 2017, 16:19

Bekijk originele reactie

17 reacties

Telefoon al eens uit en weer aan gezet? Telefoon geschikt voor 4G?
Badge
Jup, meerdere keren zelfs. iphone 6s dus prima geschikt...
Telefoon op 2G/3G/4G....of GSM/WCDMA/LTE?
Edit, Friesian is mij al voor :)

Neem overigens aan dat je wel een abonnement hebt 🙂
Badge
Haha, ja, heb wel een abbonnement. 4G staat 'gewoon' aan. Lees meer problemen hier over op het forum en dat simyo de instellingen soms niet goed heeft staan???
Reputatie 7
Misschien een rare vraag, maar bevind je je wel in een gebied met 4G dekking? In dunbevolkte gebieden kan 3G wel eens het maximale zijn.
Badge
Zeker een prima bevolkt gebied 😉 mijn vriendin welke ook simyo heeft en een iphone 5s heeft, heeft wel 4g internet...
Reputatie 7
Dat is merkwaardig. De volgende vragen dan (nog eens):
- Heb je simonly? Want prepaid gebruikers kunnen niet 4G'en
- Staat 4G in je Mijn Simyo daadwerkelijk aan?
- Heb je je toestel ook daadwerkelijk ingesteld voor 4G?
Badge
Ik heb simonly.
Bij Mobiel netwerk heb ik alleen de optie: shakel 4G in en daar heb ik 'gesprekken en data'aangevinkt (ik heb keuze uit deze en 'uit' en 'alleen data'. Volgens mij moet Simyo dus dingen aanpassen want wat ik hier te zien krijg ligt volgens mij aan de provider.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Dickiesssss,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat jouw 4G niet werkt! Op je Mijn Simyo zie ik dat alles goed staat. Ik heb alle instellingen van het internet en 4G gereset, waarmee deze opnieuw op het netwerk worden aangemeld. Doe even je toestel uit en aan om de reset te voltooien. Kun je me laten weten of het heeft geholpen?

@Friesian, Ray en RicoK bedankt voor jullie hulp mannen!

Groetjes,
Caspar
Badge
Ik heb nu helemaal geen internet meer dus ergens gaat iets niet goed....
Reputatie 7
Wat je dan nu even zou kunnen proberen is om de simkaart van je vriendin in jouw iPhone te steken om zo te checken/uit te sluiten dat het niet aan jouw iPhone ligt.
Badge
Dat staat los van het feit dat ik nu helemaal geen internet heb lijkt me?
Reputatie 7
Kan, maar om uit te sluiten dat je iPhone niet spontaan de pijp aan Maarten heeft gegeven zou je deze 'kruistest' eens moeten uitvoeren.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dickiesssss,

Oh, balen dat je 4G nog steeds niet werkt!

Om gebruik te kunnen maken van 4G is het belangrijk dat je over de juiste internetinstellingen beschikt. Kun je controleren of 'portalmmm.nl' bij APN staat? Je kunt de juiste internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van ons Toestelhulp.

Blijft het probleem bestaan? Dan is het zeker aan te raden om een kruistest uit te voeren. Op deze manier kunnen wij namelijk achterhalen waar het probleem precies aan ligt.

Laat je ons weten wat de uitkomst is van de bovenstaande instructies?

@RicoK, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Badge
Ondanks alle hulp zat er niet het goede antwoord bij.
Ik heb uiteindelijk maar met Simyo gebeld en klaarblijkelijk ligt het aan een verouderde simkaart. Ik krijg nu een nieuwe simkaart opgestuurd, naar verwachting is dan het euvel verholpen. Kruistest maakte overigens, zoals verwacht, ook geen verschil.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dickiesssss,

Aah, balen dat je 4G nog steeds niet werkt. :(

Ik hoop dat een nieuwe simkaart voor jou dé oplossing is.

Houd je ons hiervan op de hoogte?

Groetjes,
Asma

Reageer