.

Beantwoord

Waarom werkt mijn 4g niet?

  • 9 June 2015
  • 9 reacties
  • 619 Bekeken

Ik heb sinds 1 juni een sim only abonnement met 4G internet. Tot nu toe zit ik nog steeds op 3G. De APN instelling in mijn telefoon staan volgens mij goed (KPN4G.nl). Wat moet ik doen om 4G internet te krijgen want nu betaal ik er onnodig extra voor, dat is ook niet de bedoeling lijkt me?
icon

Beste antwoord door Tiury 10 June 2015, 12:12

Bekijk originele reactie

9 reacties

Beste Plukidu,

Ik denk dat ik weet hoe je je 4G functie kan laten werken. Wil je het volgende proberen?

Ga eerst naar www.mijnSimyo.nl en login met je telefoonnummer. Ga daarna naar "mijn instellingen en simkaart". Zet de optie 'internet op je mobiel' uit. Wacht dan 5 minuten en schakel de optie weer aan.

Verander je Apn op je telefoon naar portalmmm.nl (in kleine letters).

Zet daar je telefoon volledig uit zodanig dat je je pincode weer moet intoetsen.

Als je dit doet wacht je 3 minuten totdat je telefoon volledig opgestart is en verbonden met het netwerk.

Daarna gaat 4G weer werken.

Kan je laten weten of het gelukt is. Ik ben benieuwd.
Hallo Mohammed,

Ik heb alle stappen uitgevoerd zoals je had beschreven, maar helaas heeft het niet geholpen en zit ik nog steeds op 3G.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Plukidu,

Wat jammer dat mohammed je vraag nog niet heeft weten te beantwoorden. Als je de bovenstaande stappen allemaal hebt geprobeerd, dan zit er voor mij niets anders op dan 4G opnieuw op je simkaart te installeren. Hiervoor dien je je telefoon uit te zetten voor 15 minuten uit te zetten en je simkaart uit je telefoon te verwijderen. Na 15 minuten start je de telefoon met simkaart op en hoor je verbinding te maken met 4G.

Mocht het nu ook niet zijn gelukt, kun je het beste checken of je telefoon wel 4G ready is.

Laat je me weten of het gelukt is?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp mohammed!
Hallo Tiury,

zojuist ook geprobeerd door de telefoon 15 minuten uit te zetten, de sim kaart verwijderd en daarna met simkaart weer opgestart. Ik heb helaas nog steeds 3G. Ik heb een Samsung Galaxy S4, die zou geschikt moeten zijn voor 4G, dat had ik vooraf al gecheckt. Enig idee wat ik verder nog kan doen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Plukidu,

Wil je checken of je instellingen wel helemaal goed staan met behulp van deze toestelhulp?

Je kunt ook controleren bij stap 6 of je de "netwerkmodus" wel op automatisch + LTE hebt staan. Dit kan je 4G ook blokkeren.

Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,

ik heb de stappen gevolgd, maar de netwerkmodus stond nog niet op LTE automatisch, nu wel en nu werkt het 4G ook. Hartelijk dank voor je hulp! :)

groetjes,
Jessica
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Plukidu,

Fijn dat de instructies je geholpen hebben en je over 4G beschikt :)

Bedankt voor het melden.
Badge
Ik had zojuist hetzelfde probleem, het lijkt me raadzaam om dat beter te melden in de beschrijving dat je automatisch LTE moet aanklikken, ben wel blij dat ik er via dit forum toch ben uitgekomen 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi colintk,

Goed om te lezen dat dit topic je alsnog 4G heeft gegeven 😃. Bedankt voor je tip! Over het algemeen is dit de standaard instelling, vandaar dat het er niet expliciet bij staat. Maar ik zal mijn best doen om het te laten toevoegen.

Groetjes, Tiury

Reageer