.

Beantwoord

Waarom verbruik ik 4G als ik op de wifi zit?

  • 28 December 2019
  • 10 reacties
  • 950 Bekeken

Mijn telefoon gebruikt 4G terwijl ik thuis ben en gewoon wifi heb. Het gebeurd meestal ‘s nachts, ik gebruik mijn mobiel dan niet maar er word wel 4G gebruikt, hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Daisy 30 December 2019, 15:52

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jennybalbo,

 

Welkom op het Simyo forum!  Het kan zijn dat de wifi assistentie aan staat in je toestelinstellingen, daarover lees je hier meer. Laat je weten of je eruit bent gekomen?

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,

 

Mijn WiFi assistentie staat al uit. En toch gebruikt hij ‘s nachts MB’s daarom vind ik het eigenlijk zo raar. 
 

Groetjes Jenny

Dit hoeft niet met WiFi assistent/slimme netwerkwissel te maken hebben. Mobiele data consequent uitzetten wanneer niet nodig kan heel veel verschil maken net  als vliegtuigstand. 

Bij vliegtuigstand is de sim geblokkeerd voor.alle verkeer en bespaart op batterijgebruik.

 

WiFi is minder stabiel dan mensen denken en er kan ook nog eens aan het netwerk gewerkt worden.

Ik probeer ook altijd de mobiele data uit te zetten maar soms vergeet ik het wel eens. Het is niet dat hij ‘s nachts maar 10 of 20 MB gebruik. Soms is het best veel.

Sluit je de apps altijd goed af?

*Edit*

Gebruik je bijvoorbeeld Facebook en Messenger Light?

Controleer eens je apps op beperkt datagebruik mocht dat niet gebeurt zijn.

Ja de apps sluit ik altijd goed af. Dat doe ik altijd dus gaat tegenwoordig automatisch.

Reputatie 7
Badge +6

He JennyBalbo, 

 

Ik had gehoopt dat het daarmee opgelost zou zijn. Ik ben bang dat het dan een kwestie kan zijn van een onstabiele wifi verbinding, dat je toestel daarom in de nacht overschakelt op het mobiele netwerk. Je toestel maakt namelijk continue verbinding met internet, en haalt continue allemaal data binnen. Denk hierbij aan e-mails binnen halen, facebook tijdlijn updaten. In dat geval kun je het beste de mobiele data uit schakelen, vliegtuigstand of je toestel helemaal uit schakelen.

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Hallo, ben ik weer,

ik heb via whatsapp contact gehad met Simyo en hier zeggen ze dat ze niet kunnen zien hoe mijn internet verbruikt word. Dit kan bij andere providers wel, beetje raar dus. Het probleem met mijn internet is helaas nog steeds niet opgelost. Laatst is er bijna 300 MB gebruikt in 5 minuten, ik bekeek alleen even snel hoelaat de bus kwam En had verder geen apps open staan. De mobiele data voor andere apps staan ook uit. En als ik geen internet nodig heb staat de mobiele data ook uit. Hebben jullie misschien nog andere tips die ik kan gebruiken om te voorkomen dat mijn telefoon (iPhone 8) zoveel internet verbruikt? Bij voorbaat dank. Lukt het dan nog steeds niet overweeg ik toch maar om over te stappen 🤔

Groetjes Jenny

ik heb via whatsapp contact gehad met Simyo en hier zeggen ze dat ze niet kunnen zien hoe mijn internet verbruikt word. Dit kan bij andere providers wel, beetje raar dus.

 

Dit mag niet omwille de privacy wetgeving. Dus als andere providers dit wel doen (wat ik mij niet kan voorstellen) overtreden zij de wet. 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jennybalbo,

 

Wat jammer dat je nog steeds problemen ervaart met het gebruikt van mobiel internet!  Je geeft aan dat je het raar vindt dat wij het gebruik niet kunnen inzien, maar wat Ray aangeeft klopt. Wij kunnen alleen inzien wanneer, hoe laat en hoeveel MB's er zijn verbruikt, maar wij kunnen en mogen natuurlijk niet inzien welke apps of sites jij gebruikt. 

 

Goed dat je navraagt of er nog meer tips zijn om het verbruik te kunnen beperken, deze tips kan ik je namelijk zeker geven! Als je op deze link klikt vind je meerdere handige tips en zelfs video's over dit onderwerp. Hopelijk heb je hier wat aan! 

 

Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen, dan hoor ik het natuurlijk graag. :blush:

 

Bedankt Ray! :smiley:

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer